CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 5., vasárnap, Györgyi napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Montoya visszatért, a BAR-Honda nem indul.

F1 hírek
és

Spanyol Nagydíj Előzetes


Az FIA a BAR- Honda Racinget eltiltotta a soron következő két futamtól, mivel bizonyították, hogy Button autójában egy extra üzemanyagtank is el volt helyezve és az autó a sanmarinoi verseny után nem érte el a minimális súlyhatárt(600kg). Továbbá a csapat hat hónapra felfüggesztett büntetést kapott: ha mégegyszer ilyen történne akkor kizárják őket egész évre. A csapat idei, eddig megszerzett pontjait törölték.

Juan Pablo Montoya felépült és visszatér a versenypályára. Bár a visszatérés nem úgy sikerült ahogy a kolumbiai szerette volna, mert a pénteki második szabadedzés utolsó percében kisodródott a pályáról és hatalmas balesetet szenvedett. Szerencséjére nem sérült meg.


A pálya

A pályán 1991-ben rendeztek először F1-es futamot. Azóta itt rendezik az F1-es spanyol nagydíjat. A létesítmény modern és jól kialakított. A csapatok Silverstone-ban és itt tesztelnek a legtöbbet az év folyamán. Ennek köszönhetően minden versenyző már csukott szemmel is végig tudna menni a pályán. Ennek ellenére sajnos a versenyek többsége unalmas, mivel kevés a lehetőség az előzésre.




A legérdekesebb dolog 2001-ben történt, amikor Mika Häkkinen nagyszerűen vezetve az első volt, majd a verseny utolsó körében az autója elkezdett füstölni és megállt. Így M. Schumacher nyerte a futamot. A pálya La Caixa- nevű kanyarját a tavalyi futamra élesebbre építették, hogy itt kifékezésekkel lehessen előzni. A versenycsík 4.627 méter hosszú amit a versenyzők 66-szor teljesítenek. A pályán nagy dombok és esések vannak. Ennek következtében sokszor előfordul, hogy a pálya több pontján különbözik a szél, ami a beállítások szempontjából nem mindig jó.

Az első időmérő szabadedzés eredménye:

01. (15) - Trulli - Toyota (M) 1:14.795
02. (18) - Alonso - Renault (M) 1:14.811 + 0.016
03. (04) - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:14.819 + 0.024
04. (11) - R.Schumacher - Toyota (M) 1:14.870 + 0.075
05. (14) - Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:15.038 + 0.243
06. (13) - Webber - Williams-BMW (M) 1:15.042 + 0.247
07. (17) - M.Schumacher- Ferrari (B) 1:15.398 + 0.603
08. (02) - Fisichella - Renault (M) 1:15.601 + 0.806
09. (05) - Barrichello - Ferrari (B) 1:15.746 + 0.951
10. (09) - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:15.795 + 1.000
11. (10) - Massa - Sauber-Petronas (M) 1:15.865 + 1.070
12. (01) - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:15.902 + 1.107
13. (12) - Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 1:16.288 + 1.493
14. (16) - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:16.794 + 1.999
15. (08) - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:18.557 + 3.762
16. (07) - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:19.040 + 4.245
17. (06) - Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:19.563 + 4.768
18. (03) - Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 1:20.306 + 5.511

A versenyzők vasárnap reggel teljesítik a második időmérőt. A két edzés eredménye határozza meg a rajtsorrendet.

fotó: f1magazin
Tóth Zsombor





2005. május 07., szombat 14:39


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület