CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 29., hĂ©tfĹ‘, Péter, Albert, Albertina napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Kimi Räikkonen rajt-cél győzelmet aratott.

F1 Monaco GP

Előzetes


Ez az egyetlen teljesen utcai pálya az F1-ben. Már a Formula 1 kezdetei óta rendeznek monacói nagydíjat. A Rally futam mellet ez az év egyik nagy büszkesége a miniállamnak. A versenycsík 3.340 km a versenyzők 78 kört teljesítenek a futam után. A pálya körül akár 120.000 ember is nézheti a körözést. Itt a versenyzők több hátránnyal is szembe kell nézzenek. Az aszfalt egyenetlensége miatt az autó könnyen megcsúszik. A csúszást az aszfaltra rakódott homok, por is segíti. Az egyenetlen aszfalt további hátránya, hogy a versenyzők kezének hatalmas terhelést kell kibírnia. A hibalehetőség egyenlő a nullával. A közeli korlátokat szinte érintik a versenyzők. Egy kis hiba és vége a játéknak. A versenyzőket fizikailag ez a verseny veszi legjobban igénybe. Az utóbbi években a pálya több kanyarját is kiszélesítették a nagyobb biztonság érdekében. Eddig nem volt rendes boxutca és a szerelőknek sem volt hely. Ez a probléma a tavalyi évre megoldódott. A többi pályával ellentétben Monaco egy hosszú alagúttal is rendelkezik. A verseny alatt amikor a versenyzők kijönnek az alagútból, pont a szemükbe süt a nap. Ezért az alagútban a fényeket a legerősebbre teszik és tükröket helyeznek el, amelyek sokszorozzák a fényt.

A két időmérő edzés összesített eredménye:

01. (18) - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 2:30.323
02. (17) - Alonso - Renault (M) 2:30.406 + 0.083
03. (16) - Webber - Williams-BMW (M) 2:31.656 + 1.333
04. (15) - Fisichella - Renault (M) 2:32.100 + 1.777
05. (12) - Trulli - Toyota (M) 2:32.590 + 2.267
06. (13) - Heidfeld - Williams-BMW (M) 2:32.883 + 2.560
07. (11) - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 2:33.867 + 3.544
08. (08) - M.Schumacher - Ferrari (B) 2:34.736 + 4.413
09. (10) - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 2:34.936 + 4.613
10. (09) - Barrichello - Ferrari (B) 2:34.983 + 4.660
11. (07) - Massa - Sauber-Petronas (M) 2:35.120 + 4.797
12. (06) - Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 2:37.152 + 6.829
13. (05) - Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 2:40.810 + 10.487
14. (04) - Albers - Minardi-Cosworth (B) 2:42.206 + 11.883
15. (03) - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 2:43.078 + 12.755
16. (02) - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 2:43.442 + 13.119
17. (01) - R.Schumacher- Toyota (M) idő nélkül
18. (14) - Montoya - McLaren-Mercedes (M) idő nélkül


A Verseny


A verseny kellemes melegben kezdődött meg. A rajtnál szinte senki sem előzött, és a versenyzők biztonságosan fordultak be az első kanyarba. Räikkonen elkezdte az előnyét növelni és Alonso elkezdett lemaradni. Montoya nagyot ugrott előre. A huszonnegyedik körig ez maradt a sorrend. Ekkor Albers a minardival megcsúszott és keresztbe állt a pályán elzárva az utat. Coulthard nagyot fékezett és M. Schumacher belecsúszott a Red Bull-ba a Ferrarisnak vezetőszárnyat kellett cserélni, míg Coulthard kiesett. Bejött a Safety Car. Karthikeyan is kiállt miután negyedszer volt a boxban. Ezután Räikkonen folytatta az előnyszerzést és a boxkiállása után az első helyre jött vissza. Ezalatt Friesacher autója az alagút végén megcsúszott és a falnak csapódott. Ekkor a sorrend Räikkonen, Alonso, Webber, Heidfeld. Barrichello a boxban lefulladt majd túllépte a megengedett sebességet amiért, áthajtásos büntetést kapott. Vitantonio Liuzzi job hátsó defektet kapott és ő is kiállt. A két Renault gumijai elkoptak és elkezdtek lassulni a kék-sárga autók Fisichellát sorra előzték meg és Alonso is elveszítette a második helyét. Heidfeld és Webber is parádésan előzte meg a spanyolt. Räikkonen megszerezte élete negyedik futamgyőzelmét.

A verseny végeredménye:

01. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1h44:51.210
02. - Heidfeld - Williams-BMW (M) + 13.877
03. - Webber - Williams-BMW (M) + 18.484
04. - Alonso - Renault (M) + 36.487
05. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 36.647
06. - R.Schumacher - Toyota (M) + 37.177
07. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 37.223
08. - Barrichello - Ferrari (B) + 37.570
09. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 1 kör
10. - Trulli - Toyota (M) + 1 kör
11. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) + 1 kör
12. - Fisichella - Renault (M) + 1 kör
13. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) + 3 kör
14. - Albers - Minardi-Cosworth (B) + 5 kör

Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:15.876

Kiesett:

Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 59.kör
Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 29.kör
Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 24.kör
Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 19.kör


Tóth Zsombor




2005. május 22., vasárnap 16:23


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület