Miért fázunk a rendelőben?
Még egészséges embereknek is, hát még a betegeknek, azok között is a hőszabályozással még kevésbé bíró gyermekeknek fontos, hogy ne kerüljenek hideg környezetbe. Egészségük, betegségük kimenetele, és egész egészségügyünkbe vetett bizalma "dermed" meg, ha hidegben, vacogva vizsgálják őket.
A soproni Hid utcai rendelőt alig két éve újították fel. Az átépítéskor megkérdezték az ott dolgozókat, hogy mire lenne szükség. Az akkori gyermekgyógyászat dolgozói azt kérték, hogy - tekintettel a nagyon változó igényekre gyermekkorban, s a fűtésszámlák várható emelkedésére -, saját kéménybe, saját cirkó-rendszerű fűtést tervezzenek. Egy darab, ehhez szükséges kémény felépítése a több tízmillió forintos beruházáson belül megvalósíthatatlan volt.
Azóta bebizonyosodott, hogy az egyik gyermekrendelő fűtése gyakorlatilag alig használható, meleg víz alig kering a radiátorokban. A korona azonban idén került fel a központi gázkazánnal (nem) fűthető épületre. Az Önkormányzat a közüzemi számlákat - csak a Hid utcai rendelőkben - az ott dolgozó orvosokra hárította. Ők már három hete kérik, hogy mivel úgyis ők fizetik a fűtési költségeket a rendelőkben, legyen lehetőség arra, hogy sem a betegeik, sem ők ne fázzanak. A napi rendszerességgel lebonyolított telefonok hatástalanok maradtak, mígnem 2 napja elektromos hibára hivatkozva szerelőt hívtak.
Őt tegnap 1/2 10-kor még a környéken látták, de 1/2 11-kor már senki nem volt a továbbra is hideg rendelő kazánházában.
Az ott dolgozó egészségügyiek ezúton is tudatják a lakossággal, hogy nem rajtuk, nem kifizetetlen számlákon, hanem egyedül az épület üzemeltetőjén múlik, hogy 3 hete hideg rendelőben kell fogadniuk betegeiket, vetkőztetni egészséges csecsemőiket.
- DI -
2005. oktĂłber 11., kedd 13:35
|