CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Mi1más  

Törvénysértően ment a gőzös

Jogerős határozatában törvénysértőnek minősítette a fogyasztóvédelmi hatóság a "barcikai ősanya" nem létező régészeti leleteire alapozott reklámot, és pénzbírsággal sújtotta a reklámkampányt megrendelő Filmsziget Művészeti Kft-t. Az MTI Zrt. még tavaly októberben reklámfelügyeleti eljárást kezdeményezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (NFH) és etikai vizsgálatot kért a Magyar Reklámszövetségtől annak megelőzése érdekében, hogy gazdasági vagy más érdekből félrevezessék a közvéleményt, és ehhez az emberek bizalmát élvező sajtóműhelyeket, szerkesztőségeket használják fel.

A "Megy a gőzös" című film reklámkampányát tavaly októberben a sajtóban elhíresztelt álhírrel készítették elő. Az állítólagos "barcikai ősanya" leleteit valós régészeti szenzációként tálalták, hogy később a "médiahack" átvezessen a film reklámkampányába. Az akció hatékonysága érdekében a szervezők olyan módszerekkel éltek, amelyekkel részben felhasználták, részben tudatosan megtévesztették a szerkesztőségeket.

A Reklámszövetség Reklámetikai bizottságának állásfoglalása szerint a kifogásolt reklámakció nem sértette meg a szövetség etikai kódexét. A testület döntésének indoklása szakmailag lényegében hatástalannak minősítette az álhír elterjesztésén alapuló reklámakciót, mert annak a bizottság szerint nem volt "...a mozifilm fogyasztóinak konkrét fogyasztói döntésével (a mozifilm megtekintésével, a mozijegy megvásárlásával) semmilyen közvetlen kapcsolata".

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-Magyarországi Regionális Felügyelősége viszont helyt adott az MTI panaszának, s kimondta, hogy a Filmsziget Művészeti Kft. megsértette a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt, amely szerint "Tilos közzétenni burkolt és tudatosan nem észlelhető reklámot".

A hatóság döntése ellen a Filmsziget Művészeti Kft. nem fellebbezett, a kiszabott 50 ezer forintos bírságot befizette, így az elmarasztaló határozat jogerőre emelkedett.

Forrás: MTI



2008. jĂşlius 02., szerda 22:56


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület