Javuló teljesítmény nyolcadikban, romló tízedikben
Szövegértésben kilenc ponttal haladta meg a nyolcadik évfolyamon tanuló diákok teljesítménye az átlagot, ezzel pedig az eddigi legjobb eredményt érték el a nebulók.
Mindez az oktatási tárca honlapján közzétett Országos Kompetenciamérés 2008 című felmérésből olvasható, mely azonban arra is rávilágít, hogy bár a nyolcadikosok körében valamelyest javult, a tízedikeseknél azonban romlott a matematikai és szövegértési kompetenciák mértéke az előző évhez képest.
A nyolcadik évfolyamon matematikánál 6, a szövegértésnél pedig 9 ponttal teljesítettek az átlag felett a diákok, a tízedikeseknél azonban 9-9 ponttal csökkentek a kompetenciák értékei a tavalyi évhez viszonyítva. Az eredményekből egyben kiderül, a legjobban a nyugat-dunántúli fiatalok teljesítettek, a lemaradás pedig főként Észak-Magyarországot és Észak-Alföldet érinti. Különbségeket azonban az egyes településtípusok között is felfedeztek a szakemberek: hatodikban és nyolcadikban matematikából 53-57, szövegértésből 59-62 pontnyi az eltérés.
A felmérésből kiderül az is, hogy a 10. évfolyamon tanuló szakiskolások lemaradása kimagaslóan nagy, míg a szerkezetváltó - hat, illetve nyolc osztályos - gimnáziumba járók jelentős előnyre tettek szert az átlaghoz képest: tízedik évfolyamon a matematika és a szövegértés területén a négy évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyítva 50, illetve 30, a szakközépiskolásokhoz képest 92, valamint 104 pontos különbség tapasztalható.
forrás: EduPress
2009. április 27., hétfő 13:17