CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 16., csĂĽtörtök, Mózes, Botond napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Sakkvilág  

Remek játék magas szintű sakk

Növekvő soproni érdeklődés
Az IKVA kupa sakkozói megérdemlik!

Mutatóban közöljük a Schulle József (Románia) és Nagy Sándor között döntetlenül végződött játszmát az IKVA kupa döntőjéből. Egyre többen keresnek fel leveleikkel a soproni olvasók közül és érdeklődnek a levelező sakkozás titkairól. Nem csoda. Sokan azt hiszik, hogy a döntetlen sakkjátszma unalmas. Nos, az alábbi parti megcáfolja majd őket.

Schulle József játszmája Nagy Sándor ellen


1. d4 Nf6 2. c4 e6 3. Nf3 Bb4+

Ez az úgynevezett Bogo-indiai megnyitás, amit kultiválójáról, Bogoljubow nagymesterről neveztek el. A következőkben mindkét részről érdekes megnyitás-kezelésnek leszünk tanúi, korai akcióknak a vezérszárnyon. Ez már a kompúterek elleni védekező játékmódszerek kialakulása közben terjedt el.

4. Bd2 c5 5. Bxb4 cxb4 6. Nbd2 d5 7. Qa4+ Nc6 8. Ne5 Bd7 9. Nxc6 Bxc6 10. Qxb4 a5 11. Qa3 b5 12. Qc5 Rc8 13. cxb5 Nd7 14. Qa3 Bxb5 15. e3 Bxf1 16. Nxf1 Rc2 17. Nd2 Qc7 18. Rd1 Qb7 19. Nb3 a4

Nagy Sándor - nagynevű történelmi elődjéhez méltóan - erélyesen és amellett trükkösen vezeti a játszmát. Figyeljük meg sötét 19-ik és 20-ik lépését. Világosnak nincs választása, le kell ütnie az előremerészkedett „a" gyalogost.

20. Qxa4 O-O! 21. Rc1

Kissé átgondolatlannak tűnik következményeit tekintve. Nagy rögtön kis is használja: Qxb3! 22. axb3 Rxc1+ 23. Ke2 Rxh1 24. Qxd7 Rxh2 25. Kf3 Rh1 26. Qc7 Rb1 27. Qc3 Ra1 28. Ke2 Rb8 29. Kd2 Ra6 30. Kc2 Rab6

most jól kell ügyelni az előálló gyalogvégjáték trükkös lehetőségeire. Schulle látja ezt:

31. f3 g5 32. g4 Rb5 33. Qd3 f5 34. gxf5 Rxb3!
35. Qa6

A tornyokat nem lehetett cserélni a vezérért, mert a világos király túl távol lett volna a bemasírozó gyalogosoktól; Rxb2+ 36. Kd1 R2b6 37. Qa5 Rb5 38. Qa6 Rb1+ 39. Kd2 R1b6 40. Qa5 Rb2+ 41. Kd1 Rb1+

1/2-1/2 Méltó befejezése a mindkét részről kitűnően vezetett játéknak.

Pagony Lajos sakkrovat-vezető



2000. július 27., csütörtök 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület