Sok van a világon, mi csodálatos...
Sok van a világon, mi csodálatos...
Egyedülállóan költségkímélő ajándékozási tanácsok
Soproni nagyáruházban lazán gyerekeim kezébe nyomnak egy
szórólapot.
Ők megköszönik, és mert van gyermekszobájuk, dobnák is ki az első
szemeteskukába.
Igen ám, csakhogy ezúttal a szórólap szerint minden kitöltőnek a
Mikulás
személyesen ad majd ajándékot - és azt, amire éppen a legjobban
vágyik…
Az apróbetűs részt keresd, mondom a gyereknek, mert ugye minél
kisebb
betűmérettel szednek valamit, annál fontosabb kitételeket, záradékokat
és utólag megfellebbezhetetlen feltételeket tartalmaz. Apróbetűs rész
pedig nincs. Egyéb van. Éspedig: vásárolja meg az anyuka-apuka az
ajándékot,
csomagolja be, adja oda a Mikulásnak, írja rá, hogy mikor tartózkodnak
majd az üzletben, és a Mikulás akkor majd odaadja a csomagot a
gyereknek.
És a szülő, ugye mit meg nem tenne a gyerekért, a bevásárlóközpontért
meg
a szervező marketinges cég adatnyilvántartásának a frissítéséért?
Az ajánlat amúgy korrekt. Anyuka-apuka megvásárol valamit, aminek a
gyerek örvend, és elképzelhető, hogy a kézhezvétel után még legalább
egy
fél napig érdekli is. Az üzlet felbérelt Mikulása személyesen adja oda
a gyereknek, aki - vagy elhiszi, vagy nem az egészet - egy életreszóló
(?) élménnyel lesz gazdagabb. Közben szülők és gyermekek élvezik az
üzletközpont
vendégszeretetét, és az ott eltöltött délután alatt még vásárolgatnak
is
ezt-azt, egy-két - a Mikulás órabérét, a fűtés és világítás költségét
is
árába épített - csekélységet. Akinek ez hiányzott, most megkaphatja,
vannak
ennél brutálisabb dolgok is a világon.
Az ötlet zsenialitása az, amely az emberiség iránt érzett
felelősségem
tudatában megnyilatkozásra kényszerít.
A fent prezentált elvet szélesebb körben alkalmazva, a közelgő,
csakis
szeretetből kötelező ajándékvásárlás minden költsége a minimálisra,
sőt
a nullára csökkenthető.
Az alapelmélet általam kifejlesztett gyakorlati megvalósításának
lépései.
1. Kérdezze meg a megajándékozni kívánt ismerősét, mit
szeretne
karácsonyra.
2. Nézzen utána, hogy mennyibe kerül az ajándék. Ennél a pontnál,
amely
- mint a következőkből is kiderül, stratégiai fontosságú -
természetesen
felszámolhat benzinköltséget, kopásdíjat (csigolya, térd meg autóét),
parkolójegyet, napidíjat. Ausztriában beszerzendő áruk esetében
fejenkénti
tíz dolláros napidíjat kell felszámolni!
3. Kérje el a megajándékozni kívánt személytől a 2. pontnál
kalkulált
összeget, és vegye meg neki az ajándékot.
4. Egy közösen egyeztetett időpontban adja át neki, majd
meglátja,
hogy
éppen azzal sikerül őt meglepnie, amire a legjobban vágyott, miközben
ön
is megérzi, hogy minő öröm és haszon ajándékot adni.
Jelzem, igen tisztességtelen és méltatlan lezárása lenne az
akciónak,
esetleg lappangó betegségre vall, ha(ha) valaki elfelejtené a 4.
pontban
foglaltakat végrehajtani.
Ám az idő halad, és mi is vele, tehát a módszer továbbfejlesztés
alatt
áll. Nagy vonalakban a fenti ajándékozási gyakorlatnak egy még
hatékonyabb,
ám az ajándékozó számára kétségtelenül kevésbé nyereséges változata is
kidolgozás alatt áll.
Erről csak annyit árulhatok el, hogy a (Mikulásos) kiindulási
alapelvet
figyelembe véve, az ajándékozó odaszól a megajándékozni kívánt
személynek,
hogy vegye már meg magának azt, amit a leginkább akar, és vegye úgy,
hogy
őtőle, mármint az ajándékozótól kapta.
Az ajándékkísérő kártyára pedig írja már rá, hogy: Sok van a
világon,
mi csodálatos, ám egy jó üzleti fogásnál semmi sem csodálatosabb.
té
2000. november 26., vasárnap 00:00