CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 15., szerda, Zsófia, Szonja napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

ZeneBona  

"sikerült új stílust megalkotniuk, amely zeneileg igényes, de megfelelő szinten populáris".

Manhattan 7. albuma

A Manhattan megváltozott. Effektíve felnőtt. A napokban megjelent Hetedik albumukon már nem egy énekegyüttest hallhat a nagyérdemű, hanem egy együtt gondolkodó, zeneileg azonos hullámhosszon lévő, igazi zenészekből álló csapatot, amely elkészített egy zeneileg egységes albumot. Persze a Manhattan zenében  mindig is jót alkotott ( csak a szövegek voltak néha  borzalmasak), talán a tavalyi album kivételével, amely egyfajta ebből is egy picit, meg abból is egy picit jellegű album volt, s nem tudták eldönteni, hogy a Magyar No Mercy akarnak-e lenni, vagy a külföldi nyálcsapatok hazai mintája. Igaz, a formáció kezdeti sikereit olyan nevek tették lehetővé, mint Holló József, a világhírű R-Go zseniális billentyűse, s a -nemkevésbé kiváló-, szintén ex-r-gos Kozma Tibor gitáros.
Elég nehezen született meg ez a recenzió. Rengeteg információ zúdult a cikkíróra, például, hogy ez a korong Magyarország első Dolby surround technikával felvett albuma ( nagyon jól szól), s keverték a régi stílust a harmonikus technóval. S tényleg: sikerült új stílust megalkotniuk, amely zeneileg igényes, de megfelelő szinten populáris. Elég veszélyes egy művelet: hazánkban is többen megbuktak, mikor az adott előadó új produkcióján másféle muzsikát játszott. Éltes korú hallgatók talán emlékeznek Szikora Róbert R-Go Proletars nevű csapatára, amely zeneileg nagyon jó volt, csak mást szoktak meg Szikorától...
Persze a Manhattan esetében nem ilyen nagy a változás, de azért elég feltűnő. Rögtön az első, videóklipesített " A szerelem az ennyit ér", első taktusaiban egy kemény, torzított gitárt hallhatunk. Amúgy ez a leggyengébb dal az egész lemezen ( Jó lenne, ha valaki megírná, hogy klipnótának miért mindig az album kevésbé jó dalát választják ki.) Na, de ezután jönnek a jó pillanatok: a 4., "Egy szó" című szám ( A szöveg közhelyszerűsége ellenére.), aztán az eléggé exoticos "Hiányzol", valamint az előbb említett csapat stílusát és népies ízeket vegyítő Igazi föld ( Talán nem véletlenül, hiszen Vilmányi Gábor korábban ebben a csapatban pengette a gitárt.) A címadó Hetedik pedig mintha csak egy külföldi slágerlistáról lépett volna elő.
Van egy másik gyengébben sikerült szerzemény, illetve átdolgozás, hiszen a "Rossz vagyok" az első lemezen szerepelt már. A mostani verzió nem üt annyira, mint elődje.
Állítólag a hetedik év a legkritikusabb egy kapcsolat életében. A Manhattan hét évvel ezelőtt alakult, ez a hetedik lemez. Nagy kérdés: vajon mennyire értékeli a közönség a váltást? A választ csak úgy egy év múlva tudhatjuk meg...

amajormarci



1998. december 08., kedd 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület