"sikerült új stílust megalkotniuk, amely zeneileg igényes, de megfelelő szinten populáris".
Manhattan 7.
albuma
A Manhattan megváltozott. Effektíve felnőtt. A
napokban megjelent Hetedik albumukon már nem egy
énekegyüttest
hallhat a nagyérdemű, hanem egy együtt
gondolkodó,
zeneileg azonos hullámhosszon lévő, igazi
zenészekből
álló csapatot, amely elkészített egy
zeneileg
egységes albumot. Persze a Manhattan zenében
mindig
is jót alkotott ( csak a szövegek voltak néha
borzalmasak), talán a tavalyi album kivételével,
amely
egyfajta ebből is egy picit, meg abból is egy picit
jellegű
album volt, s nem tudták eldönteni, hogy a Magyar No Mercy
akarnak-e lenni, vagy a külföldi nyálcsapatok hazai
mintája.
Igaz, a formáció kezdeti sikereit olyan nevek
tették
lehetővé, mint Holló József, a
világhírű
R-Go zseniális billentyűse, s a -nemkevésbé
kiváló-, szintén ex-r-gos Kozma Tibor
gitáros.
Elég nehezen született meg ez a recenzió.
Rengeteg
információ zúdult a cikkíróra,
például,
hogy ez a korong Magyarország első Dolby surround
technikával
felvett albuma ( nagyon jól szól), s keverték a
régi
stílust a harmonikus technóval. S tényleg:
sikerült
új stílust megalkotniuk, amely zeneileg igényes,
de
megfelelő szinten populáris. Elég
veszélyes
egy művelet: hazánkban is többen megbuktak, mikor az
adott előadó új produkcióján
másféle
muzsikát játszott. Éltes korú
hallgatók
talán emlékeznek Szikora Róbert R-Go Proletars
nevű
csapatára, amely zeneileg nagyon jó volt, csak
mást
szoktak meg Szikorától...
Persze a Manhattan esetében nem ilyen nagy a
változás,
de azért elég feltűnő. Rögtön az
első,
videóklipesített " A szerelem az ennyit ér",
első
taktusaiban egy kemény, torzított gitárt
hallhatunk.
Amúgy ez a leggyengébb dal az egész lemezen (
Jó
lenne, ha valaki megírná, hogy klipnótának
miért mindig az album kevésbé jó
dalát
választják ki.) Na, de ezután jönnek a
jó
pillanatok: a 4., "Egy szó" című szám ( A
szöveg
közhelyszerűsége ellenére.), aztán az
eléggé
exoticos "Hiányzol", valamint az előbb említett
csapat
stílusát és népies ízeket
vegyítő
Igazi föld ( Talán nem véletlenül, hiszen
Vilmányi
Gábor korábban ebben a csapatban pengette a
gitárt.)
A címadó Hetedik pedig mintha csak egy
külföldi
slágerlistáról lépett volna elő.
Van egy másik gyengébben sikerült
szerzemény,
illetve átdolgozás, hiszen a "Rossz vagyok" az
első
lemezen szerepelt már. A mostani verzió nem üt
annyira,
mint elődje.
Állítólag a hetedik év a
legkritikusabb
egy kapcsolat életében. A Manhattan hét
évvel
ezelőtt alakult, ez a hetedik lemez. Nagy kérdés:
vajon mennyire értékeli a közönség a
váltást?
A választ csak úgy egy év múlva tudhatjuk
meg...
amajormarci
|