CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 29., vasárnap, Tamás, Tamara napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Játékleírások  

Age of Kings

Megjelent a király, melyet már megjelenés előtt az 1999-es év játékának jósoltak a játékmagazinok, többek között mi is. A felfokozott várakozásra jellemző, hogy a program alpha majd béta verziói is rendkívül széles körben elterjedtek. Ennek az Ensemble is tudatában volt, hiszen sok olyan levelet kaptak nem hivatalos "bétatesztelőktől", akik kilétüket ugyan nem fedték fel, de sok hasznos tanáccsal szolgáltak. A béta verzió már sejtetni engedni azt, hogy a megjelenéskor valami nagyon nagyot fog durranni a játék.

A megjelenés napokon keresztül késett, ugyanis annyi előzetes megrendelés érkezett, hogy a Microsoft! (a játék terjesztője) nem bírta sokszorosító-kapacitással. Természetesen a mesterlemez megjelenésétől számított harmadik napon a játék az Internet kalózcsatornáin keresztül mindenkihez eljutott, így Magyarországra is.

A játék grafikai kvalitása elképesztő. Ha lehet még részletesebb, még kidolgozottabb, még szebb, mint az AoE volt. Talán úgy jellemezhetném a kettő közötti grafikai fejlődést, hogy az AoK az AoE- hoz képest haloványnak tűnik. A történelmi hűségre jellemző, hogy az Ensemble grafikusai az érintett országok történészeinek véleményét tartották szem előtt azzal kapcsolatban, ahogy az épületeket, ruházatot, fegyvereket megrajzolták.

A játék forradalmi újdonságokat is tartalmaz a stratégiai játékok színterén. Ilyen pl. a formáció - és annak megtartása, parancs nélküli egységek megtalálása, helyőrség - hogy csak néhányat felsoroljak.

Talán a legjelentősebb változás az, hogy nincs lerohanás (a játék kezdetén történő gyors, megsemmisítő támadás), és ez egyetlen más stratégiai játékról sem mondható el.

A játszhatósággal sincs gond, hiszen a játék komplexebb lett, mégis valahogy könyebben játszható. Persze az irányítást meg kell szokni, és a becsontosodott AoE játékosoknak rá kell éreznie az új taktikai újdonságokra, megvalósításokra, de ez nem áll az élvezhetőség útjába.

Mivel a játék a stratégiai játékok klasszikusai közé fog tartozni, és kategóriájában a legjobb, mindenképpen érdemes kipróbálni még annak is, aki esetleg idegenkedik ezektől a játékoktól. Mivel a játék rendkívül összetett, és szinte lehetetlen minden aspektusát megvilágítani, ezért az Age of Kings Magyarország-on próbálom ezt megtenni.



1999. oktĂłber 19., kedd 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület