egyidejűleg osztja négyfelé és szorozza a világot
egyidejűleg osztja négyfelé és szorozza a
világot
Négyen az AMI-ban.Meg az ötödik
Furcsa és szokatlan helyszínen és időpontban rendhagyó megnyitó
- legalább is a kívülálló számára biztosan az.
Ez esetben ki a kívülálló? Aki nem főiskolás diák, vagy tanár, vagy
akit semmilyen más kötelék nem köt az AMI-hoz. Aki
meghívotti státuszban mindenképp kívülről szemlélve az alagsori
eseményeket mindenre el- és felkészül.Mint utóbb - jobban
mondva már menet közben - kiderül, az óvatosság teljesen fölösleges
volt.
Előbányászott, talált és felemelt tárgyak által terek és idők át-
és újrafogalmazása.
Egységbe szerkesztett egymással beszélgető jelképszintre emelt
tárgyak: szegek, csavarok, drótok, pálcák, kulcsok, fogas,
pálcák.
Zordon fémlap-kereszt egyidejűleg osztja négyfelé és szorozza a
világot, a kötelekkel összeszorított szegek, egymással
párbeszédet folytató tárgyak, derékszöget szétfeszítő rozsdás
fémrudak.
Négyek: négy elem, négy jellem, négy alkotó, négy alkotás: Perényi
Lóránt, Sipos Mátyás, Szücsy Róbert, Vajta Mónika.
A négyes harmóniakeresés mellett az ötödik jelenléte a legkevésbbé
időtálló, ám mégis meghatározó: a megnyitó happening, a
kiállítás szerves részeként kavart fel időt, teret és tett mindent a
"helyére". Így vált a megnyitó eseménye - az ötödik "alkotó" -
Szőcs Géza grafikusművész által - ez esetben - egyszeri és
megismételhetetlen alkotássá és segít annak venni a kiállítást, ami
(AMI).
Ám lehet, hogy mindez már tényleg csak a kívülálló számára tűnt
fel. Mint ahogy, az AMI-t is csak a kívülálló számára kell
értelmezni: a Nyugat-Dunántúli Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézete.
szöveg és fotó Tóth
Éva
2000. november 16., csütörtök 00:00
|