nem hagynak időt az átgondolásra, az utólagos korrigálásra
nem hagynak időt az átgondolásra, az
utólagos korrigálásra
Sóti György kiállítása az Erdélyi Házban
A Soproni Erdélyi Kör azon nemes szándéka, hogy határon túli
magyar képzőművészeket mutasson be a
városnak - az eddigi erdélyi művészek után - egy délvidéki származású
művész , Sóti György kiállításával
igazából kulturális küldetésnek is felfogható.
Így a határainkon túli, huszadik századvégi művészeti
irányzatokkal, feladatokkal, érzésvilágokkal, stílusokkal
és kivitelezési technikákkal is megismerkedhetünk.
Sóti György ábrázolásmódjaiban, technikájában és a témáiban
jelentkező nagyfokú változatosság azt jelzi,
hogy a művész kedvenc témája:…az élet maga.
Sok esetben kész vázakat gyárt, amelyre a néző a maga képessége és
gondolati világa szerint építhet.
Kedvenc technikája a légecset. Ezzel gondolati festészetet művel
oly módon, hogy az alkotás felületére a
levegő viszi át a festéket. Ennek szabadkézi technikáját használva
érintés nélkül simogat, realisztikusan
ábrázol, úgy hogy közben a szimbólum válik hangsúlyossá. Tanya,
pihenőkereszt, gyermekkori emlékek
évtizedes távlata és hangulata válik láthatóvá.
Nyomdafestékkel gyors, légies képeket készít. Ezek az alkotások nem
hagynak időt az átgondolásra, az
utólagos korrigálásra. Elkészültük után már értelmét veszti utólagos
átfestésük, Sóti szerint könnyedségük az,
amire az életben is szükség van.
Sóti nem akar semmilyen szakmai fogásnál, megállapodni: van aki
tájkép- , van aki portré-, vagy akár
aktfestőnek ismeri. Mindenki a neki leginkább megfelelőnek.
Sóti György délvidéki származású szegedi művész kiállítása
december 25-ig látható a soproni Erdélyi Házban.
szöveg és fotó Tóth
Éva
1999. december 17., péntek 00:00
|