Szokatlan terhet jelent a többségben lévő mikro-, kis-, és középvállalkozások számára
Szokatlan terhet jelent a többségben lévő
mikro-, kis-, és középvállalkozások számára
A felismeréstől a
világhírig
Az 1992-ben meghirdetett országos bormarketing-programnak
köszönhetően a szőlész-borász vállalkozások egyre intenzívebben
fordulnak az eladás művészete, a marketing felé. Teszik ezt azért,
mert a borok előállítása mellett az értékesítéssel is önmaguknak kell
foglalkozniuk. Ez a feladat nehéz és szokatlan terhet jelent a
többségben lévő mikro-, kis- és középvállalkozások számára, amelyek
csak szellemi és anyagi erőforrások birtokában tudnak vele
megbirkózni.
A bevezető szakaszban lévő bormarketing tudományos megalapozása,
a
vállalkozók és a lelkes borkóstoló amatőrök képzése mind olyan
feladat, amelyet jórészt a felsőoktatási intézményekben kell
megoldani.
Az elmúlt évek sikere, hogy a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának, az
FVM Agrármarketing Centrumának, valamint számos országos és borvidéki
szervezetnek, illetve a marketing erejét már alkalmazó néhány cégnek
köszönhetően újra megismeri a világ a magyar borászatot.
Ennek érdekében tartják meg december 7-8-án az EIső Magyarországi
Bormarketing Konferenciát, melynek ötletgazdái a Soproni Borvidék
Hegyközségi Tanácsa és a Nyugat-Magyarországi Egyetem elődje, a
Soproni Egyetem Marketing Tanszéke. A programon az FVM, az AMC, a
KEKI, a Magyar Marketing Szövetség, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a
Szent István Egyetem, a Nyugat-Magyarországi Egyetem, a Magyar Borok
Háza, a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesülete, a Villány-Siklósi
Borút Egyesület, az Agroinvest, a Studium 2000 Kft., a Corvinum Kft.,
a Hilltop Neszmély Rt., a Danubia Bt., az Europapier Hungaria Kft. és
a Magyar Mezőgazdaság Kiadó képviselői és szakemberei tartanak
előadásokat.
A konferencia kiemelkedő eseménye a. IV. Nemzetközi "Páneurópai"
Vörösbor-verseny eredményhirdetése lesz, amelynek során a legjobban
szereplő magyar és külföldi vörösborokat mutatják be.
Keglovich István
2000. november 14., kedd 00:00
|