A felismeréstől a világhírig
Első Magyarországi Bormarketing Konferencia
2000. december 7- és 8-án a Hotel Sopron a színhelye az Első Magyarországi
Bormarketing Konferenciának, amely az első nap tanulságai szerint - az
alkotó elgondolkodtatásra, elemzésre és az azt követő cselekvésre ösztönzés folytán - a bortermelők és -forgalmazók egyéni sikerein túl
a magyarországi borkultúra sikeres fejlődésének jelentős állomása.
A felismeréstől a világhírig jutni olyan feladatot jelent, amelyet
csak megfelelő anyagi és szellemi erőforrások birtokában tudnak a bor
termelői és értékesítői ellátni.
Az első napon Bercsényi László, az FVM Agrármarketing Centrum Kht. igazgatója
és Molnár Tibor, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnökének köszöntője
után plenáris üléseken került sor Nyikos István (A Magyar Borok Háza igazgatója)
A bor mint a nemzeti imázs alkotóeleme, Totth Gedeon (az AMC főosztályvezetője)
A közösségi marketing szerepe a borászatban témájú előadásaira. Minőségpolitika
a magyar borászatban címmel Dr. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának
főtitkára, míg Szőlőtermesztés a világban címmel Lakatos András, az Agroinvest
szaktanácsadója tartott előadást.
Amint arról már előzőleg is hírt adtunk, szintén az Első Magyarországi Bormarketing
Konferencián került sor a november 21-én megrendezett IV. "Páneurópa" Vörösbor-verseny eredményhirdetésére és díjkiosztó ünnepségére.
Dr. Gimesi Szabolcs polgármester, a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesülete
elnökének megnyitója után a díjakat dr. Szita Miklós, a VINEX Kft. ügyvezetője
adta át a nyertes borok termelőinek.
A hét Rosé közül egy arany-, két ezüst- és három bronzérmes bort díjazott
a zsűri, míg a vörösborok között a 135 mintából négy nagy arany-, 32 arany-,
47 ezüst- és 32 bronzérmes lett.
Nagy aranyérmet az Aliscavin Borászati Rt. 1997-es Szekszárdi Bikavér
barrique, Rosi Schuster Cabernet Sauvignon barrique, a Villányi Borászati
Rt. Villányi Cabernet franc és a Wienbauschule Burgenland 1993-as Eisenstadt
Blaufrankisch bora kapott.
A IV. Nemzetközi "Páneurópa" Vörösborverseny résztvevőinek pontszám
szerinti teljes listája, a termelők névsor szerinti listája a szakemberek
és az érdeklődök számára a közeljövőben a konferencia honlapján www.bormarketingkonferencia.hu
is megtekinthető lesz, ugyanott, ahol az Első Magyarországi Bormarketing
Konferencia részletes programja is szerepel.
A konferencia egyik szervezőjeként, annak első napját értékelve Keglovich
István egyetemi tanársegéd, önkormányzati tanácsadó elmondta, hogy a konferencia
fontosságát jól bizonyítja a résztvevők magas száma, hiszen a 177 résztvevő
harmincegy előadó összesen 16 és fél órai előadását hallgatja meg.
Az Agrármarketing Centrum a jövőben mindent megtesz majd annak érdekében,
hogy a bor mint igazi magyar termék jelentőségének és értékének megfelelő
hangsúlyt kapjon.
Keglovich István azt is elmondta, hogy a soproni gazdák, a város, a
hegyközség érdeke, hogy a konferenciát továbbra is Sopronban, mint konferenciavárosban
tudják tartani.
- A plenáris ülés után azt a következtetést kell levonnunk, amit előadásában
Lakatos András is megfogalmazott: világviszonylatban vannak olyan
vidékek, ahol a termelési költségek ötven százalékát a marketingköltségek
teszik ki; ezzel bizonyítva látszik, hogy a szőlész-borász vállalkozásoknak
mennyire intenzíven kell a marketing, az eladás művészete felé fordulni.
Úgy gondolom, ha nem (csak) a soproniak, hanem vendégeink is egybehangzóan
azt mondták, hogy a most megkezdett folyamatot vigyük tovább a jövőben
is, akkor érdemes ezen elgondolkodnunk.
té
2000. december 08., péntek 01:07
|