CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 25., hĂ©tfĹ‘, Katalin, Alán napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

A felismeréstől a világhírig
Első Magyarországi Bormarketing Konferencia

2000. december 7- és 8-án a Hotel Sopron a színhelye az Első Magyarországi Bormarketing Konferenciának, amely az első nap tanulságai szerint - az alkotó elgondolkodtatásra, elemzésre és az azt követő cselekvésre ösztönzés folytán - a bortermelők és -forgalmazók egyéni sikerein túl a magyarországi borkultúra sikeres fejlődésének jelentős állomása.
A felismeréstől a világhírig jutni olyan feladatot jelent, amelyet csak megfelelő anyagi és szellemi erőforrások birtokában tudnak a bor termelői és értékesítői ellátni.

Az első napon Bercsényi László, az FVM Agrármarketing Centrum Kht. igazgatója és Molnár Tibor, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnökének köszöntője után plenáris üléseken került sor Nyikos István (A Magyar Borok Háza igazgatója) A bor mint a nemzeti imázs alkotóeleme, Totth Gedeon (az AMC főosztályvezetője) A közösségi marketing szerepe a borászatban témájú előadásaira. Minőségpolitika a magyar borászatban címmel Dr. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára, míg Szőlőtermesztés a világban címmel Lakatos András, az Agroinvest szaktanácsadója tartott előadást.
 

Amint arról már előzőleg is hírt adtunk, szintén az Első Magyarországi Bormarketing Konferencián került sor a november 21-én megrendezett IV. "Páneurópa" Vörösbor-verseny eredményhirdetésére és díjkiosztó ünnepségére.
Dr. Gimesi Szabolcs polgármester, a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesülete elnökének megnyitója után a díjakat dr. Szita Miklós, a VINEX Kft. ügyvezetője adta át a nyertes borok termelőinek.
A hét Rosé közül egy arany-, két ezüst- és három bronzérmes bort díjazott a zsűri, míg a vörösborok között a 135 mintából négy nagy arany-, 32 arany-, 47 ezüst- és 32 bronzérmes lett.
Nagy aranyérmet az Aliscavin Borászati Rt. 1997-es Szekszárdi Bikavér barrique, Rosi Schuster Cabernet Sauvignon barrique, a Villányi Borászati Rt. Villányi Cabernet franc és a Wienbauschule Burgenland 1993-as Eisenstadt Blaufrankisch bora kapott.
A IV. Nemzetközi "Páneurópa" Vörösborverseny résztvevőinek pontszám szerinti teljes listája, a termelők névsor szerinti listája a szakemberek és az érdeklődök számára a közeljövőben a konferencia honlapján www.bormarketingkonferencia.hu is megtekinthető lesz, ugyanott, ahol az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia részletes programja is szerepel.

A konferencia egyik szervezőjeként, annak első napját értékelve Keglovich István egyetemi tanársegéd, önkormányzati tanácsadó elmondta, hogy a konferencia fontosságát jól bizonyítja a résztvevők magas száma, hiszen a 177 résztvevő harmincegy előadó összesen 16 és fél órai előadását hallgatja meg.
Az Agrármarketing Centrum a jövőben mindent megtesz majd annak érdekében, hogy a bor mint igazi magyar termék jelentőségének és értékének megfelelő hangsúlyt kapjon.
Keglovich István azt is elmondta, hogy a soproni gazdák, a város, a hegyközség érdeke, hogy a konferenciát továbbra is Sopronban, mint konferenciavárosban tudják tartani.
- A plenáris ülés után azt a következtetést kell levonnunk, amit előadásában Lakatos András is megfogalmazott: világviszonylatban vannak olyan vidékek, ahol a termelési költségek ötven százalékát a marketingköltségek teszik ki; ezzel bizonyítva látszik, hogy a szőlész-borász vállalkozásoknak mennyire intenzíven kell a marketing, az eladás művészete felé fordulni.
Úgy gondolom, ha nem (csak) a soproniak, hanem vendégeink is egybehangzóan azt mondták, hogy a most megkezdett folyamatot vigyük tovább a jövőben is, akkor érdemes ezen elgondolkodnunk.



2000. december 08., péntek 01:07


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület