Borváros |
Bormarketing Sopronban
A napokban zárult teljes sikerrel a Soproni borvidéken az Első Magyarországi
Bormarketing Konferencia a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a Soproni
Bormarketing Műhely szervezésében.
A tanácskozásra érkező 177 résztvevő, előadó és hallgató kétnapos eszmecserét
tartott a magyar borgazdaság jövőjéről, a magyar borok eladhatóságáról,
a marketing tudományának felhasználásáról a piacképesség érdekében.
Az FVM AMC Kht. által, valamint a Magyar Marketing Szövetség támogatásával
megrendezett esemény fő mondanivalója, hogy a magyar borok elismertségének
jövője egy egységes nemzeti marketingpolitika kialakítása lenne, amelynek
segítségével a világpiacon egyre magasabb és magasabb áron lehetne értékesíteni
borainkat.
A konferencia résztvevői szerint a minőségi árutermelés mellett fokozottabb
figyelmet kell szentelni a magyar borok értékesítésének technikájára, a
reklám és a kommunikációs költségek biztosítására, mivel ezek hiányában
az EU-csatlakozás, a borgazdaságban működő mikro- és kisvállakozások nagy
részét tönkreteheti.
A minőségi palackos áru előállítása a marketing tudományának széleskörű
alkalmazása garancia lehet arra, hogy a magyar borgazdaság résztvevői újra
elfoglalhassák helyüket a világ borkereskedelmének palettáján.
A konferencia résztvevői szerint évről évre szükség van az ilyen jellegű
gyakorlati és tudományos tapasztalatcserére, hogy a borászok a kereskedők
és a marketingszakemberek első kézből cserélhessék ki tudásukat, ismereteiket
az agrárium meghatározó szegmense, a magyar borgazdaság érdekében.
Keglovich István
2000. december 13., szerda 10:45
|
|
|