CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 25., csĂĽtörtök, Márk napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Soproni Snassz  

Direct marketing a kiállítóteremben

A piacorientáltság szempontjából tökéletes kiállításlátogatónak, amennyiben ilyen egyáltalán létezik, nincsenek előítéletei és elvárásai: megy, mint a homály, és elégedetten nézelődik, majd vásárol.
Ám miután senki sem tökéletes, legfeljebb többé-kevésbé igyekszik annak látszani, eleve előítéletekkel és/vagy elvárásokkal szemlél bármilyen művészinek tűnő megnyilvánulást.

Nos, némely esetekben már a helyszínek kiválasztásával sikerül elérni, hogy az előítéletek jól működjenek. Mert lett-légyen bárki a kiállító, avagy a megnyitót tartó személy(iség), azért  egy shopping center mégsem a Szépművészeti Múzeum, és a mindenáron eladásra törekvés görcsében a posztamensek lábának támasztott, a széklábhoz lakatolt, világítótesten függő képek, értékesítésre szánt árucikként, forintban és - a könnyítés kedvéért, egyidejűleg - osztrák schillingbe átszámítottan kínálják magukat, sokkal inkább elérhető áron, mint a szomszéd butikokban található közfogyasztási cikkek bármelyike.
Amúgy meg a festményt egy életre kiakaszthatja az ember a falra, ám a nagyestélyit egynél több alkalommal - ha egy kicsit is igényes magára - nem nagyon veheti fel.
A bevásárlóközpontban egyébként még magáról az eredeti Mona Lisaról sem hinné el senki, hogy az tényleg eredeti.
Szóval a helyszínt illetően bizony legtöbbször így működnek az előítéletek.
Az elvárások pedig szintén.
Amennyiben olyan intézmény ad helyet egy tárlatnak, amelynek a kultúrához akár csak jelzés szintjén is vajmi köze van, akkor meg a látogató ráadásul értéket keres.
Hiszen a meghívók és plakátok szerint az utóbbi években majd mindenhol, mind csupa művész állít ki, olyan tárlaton, amelyet mind művész nyit meg, és amelyen mind művészek közreműködnek; ezeken bizonyára a süteményt is művészek sütik, és az üdítőt is művészek töltik a poharakba.
A hiszékenynek és naivnak nézett "művészetkedvelő" (aki már azt sem tudja, hogy most mit is kell kedvelnie) szenved egyrészt attól, hogy ő miért is nem művész, másrészt a kényelmetlen tudattól, hogy a Kompozíció vagy Kép 1. 2,…,n-1,n néven futó művekben minduntalan az elemiben már jól begyakorolt díszítőminta sorokat véli viszontlátni, harmadrészt meg attól, hogy ráadásul mindehhez illik jó pofát vágnia.
Ám a leginkább azt nem érti az egészben, hogy a direct marketing sokkal hatékonyabb módszerei helyett, a megnyitó beszéd miért a művészet céljáról és értelméről szól, amikor ezen utóbbiaknak a kiállításhoz tényleg semmi közük.



2001. január 23., kedd 21:09


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület