CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 20., szombat, Tivadar napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Városháza  

Okmányiroda avatás Sopronban


Okmányirodai regisztráció és ügyfélváró

Az Országgyűlés 1999. évben döntött az Okmányirodák felállításáról. Ezzel, a meglévők mellett újabb körzetközponti feladatot kapott a soproni önkormányzat.
A feladat telepítése szakaszosan történt:
2000. január elejétől a személyazonosító igazolvány kiadása és a személyazonosítót, valamint lakcímet tartalmazó hatósági igazolvány kiadása került az okmányirodákhoz.
2000. november 1-től a vállalkozói igazolványok kiadása került vissza a kamaráktól.
2001. január elejétől a vezetői engedélyek (jogosítványok) kiadása, és a járművekkel kapcsolatos okmányokkal összefüggő igazgatási ügyek kerültek ide.


Dr. Eiselt György helyettes államtitkár a gépjármmű okmányok irodában

Az soproni Okmányiroda végleges helyét a Fő tér 5. szám alatt alakították ki. A helyiségek tevékenységek szerinti felosztását, az informatikai és biztonsági rendszereket, valamint a munkatársak "ergonómiailag" is megfelelő munkakörülményeit maximálisan biztosítják.
A soproni okmányiroda jelenlegi tizenhét munkatársának Sopronon kívül 28 település polgárainak okmányügyeit kell intézniük.
Az okmányirodai ügyek nagy ügyfélforgalommal járnak, és nagyon munkaigényesek. Komoly számítástechnikai hátteret kívánnak a folyamatos adatátvitel miatt.
Mindezeket a követelményeket a soproni okmányiroda kialakításánál figyelembe kellett venni.


Dr. Eiselt György Ünnepi beszéde

Dr. Eiselt György a Belügyminisztérium helyettes államtitkára ünnepi beszédében elmondta, hogy az Okmányirodák létesítésének szándéka, a felkészülés 10 éves munka eredménye.
1990-ben kezdődött meg a felkészülés, 1992-ban került sor az első törvény elfogadására, a célok megfogalmazására, nevesített feladatok meghatározására.
A megvalósítás 1996-os halasztását követően és az 1999-ben történt törvényvéglegesítés után, 2001. elején az okmányirodákat meg kellett nyitni.
Időközben az Európai Uniós alapkövetelmények figyelembevételére is sor került, olyan közhiteles nyilvántartásra van szükség, amely az EU normáknak is megfelel. 2003/2004 - re az okmányok megfelelnek az EU követelményeknek, így azokat 10 évig nem kell módosítani, csak biztonságosabbá tenni. Jelenleg 258 okmányiroda működik az országban, amelyek öt hét alatt több mint 500 ezer okmányt adtak ki. Ha ez a tendencia marad, akkor az éves statisztika hét millió okmány lesz.


Simon Mária csoportvezető bemutatja a személyi igazolvány és lakcímkártya kiállító irodát

Dr. Eiselt György kitért arra is, hogy az egyes irodák több létszámigényt jeleztek, mint amennyi jelenleg biztosított.  Ezt enyhítendő, a vonatkozó rendelet módosítását kezdeményezték, amely lehetővé teszi majd az önkormányzatok számára, hogy az okmányilletékből származó bevételt az önkormányzatok okmányirodáinak létszámfejlesztésére fordíthassák. Ezzel az intézkedéssel közel 500 millió forintot enged át a központi költségvetés az önkormányzatok részére.
Dr. Eiselt György BM helyettes államtitkár végezetül megköszönte a város polgármesterének, jegyzőjének és a képviselő-testületének munkáját, támogatását, amelyet az Okmányiroda létesítéséhez biztosítottak.

A megyei Közgyűlés elnökeként Ivanics Ferenc üdvözölte a megye második legnagyobb okmányirodájának ünnepélyes megnyitását.
Szerinte Sopron méltán bizonyította számos területen, hogy kiemelt helyet foglal el, s most bizonyítania kell a közigazgatás területén is. Mint körzetközponti feladatokat ellátó városnak, a Soproni Okmányirodának jelenleg 28 települést kell ellátnia.
A város igyekezett mindent megtenni annak érdekében, hogy az új eljárásról a települések jegyzői minden szükséges információhoz hozzájussanak, minden érdemlegeset megtudjanak.
Fontos és elengedhetetlen ez, hiszen a körzetbe tartozó települések polgárai előbb vagy utóbb, ügyfelei lesznek a Soproni Okmányirodának: akár személyigazolvány, akár jogosítvány vagy éppen gépjárművel kapcsolatos ügyeik intézése kapcsán.
Az Okmányiroda kialakításánál végzett átgondolt munka eredményeként, a rugalmas és hosszantartó ügyfélfogadási idő figyelemmel volt településekről érkezők közlekedési körülményeire is.


I. emeleti ügyfélváró

A regionális program egyik része az erős városhálózat kialakítása, amely keretében szeretnék a városokat - köztük Sopront - megerősíteni. Az 1950-es vármegyerendszert-járást érintő reform után most újra Sopronban összpontosulnak a feladatok.
Az erős város a térség erőközpontját jelenti, amely a környező települések igényeire is figyelemmel van. A megyei önkormányzat szempontjából ez feltétlenül fontos szempont.
Végezetül Ivanics Ferenc üdvözlte a nemrég megalakult Sopron és Vidéke Térségfejlesztési Társulás létrehozását és kifejezte azon véleményét miszerint a soproni Városházán tapasztaltak a regionális programba megfelelően illeszkednek.

Dr. Gimesi Szabolcs Sopron Megyei Jogú Város polgármestere megköszönte munkatársainak, azt, hogy megfeleltek a közelmúlt legnagyobb közigazgatási kihívásának, következetes stratégiai tervezőmunkával kidolgozták a Soproni Okmányiroda létesítésének és működésének feltételeit.


Dr. Gimesi Szabolcs polgármester ünnepi beszéde

A kialakítás költségét a központi forrás nem fedezte, így a soproni önkormányzatnak jelentős hozzájárulást kellett biztosítania létszámban is.
A tervező, szervező munkánál - mint Sopron polgármestere elmondta - elfogadták a központi ajánlást, miszerint célszerű az okmányirodai tevékenységet a hagyományos népesség nyilvántartásra alapozni. Ez jól bevált a gyakorlatban is. Elfogadták az anyakönyvi tevékenységnek az okmányiroda keretein belül működtetését is.
Az Okmányiroda kialakítása és működtetése során felmerült negatív tapasztalatokról szólva dr. Gimesi Szabolcs szólt az informatikai rendszer tökéletesítésének, a jogalkalmazás gyakorlatlansága, a jogértelmezési gondok megoldásának szükségességéről.


Dr. Becher Rezső irodavezető tájékoztatója

Az eredeti célunk megvalósításához, a szolgáltató, polgárbarát ügyintézés érdekében még sok lépést kell megtenni, amelyhez a szükséges alapot, az anyagi és szakmai szerepvállalást a Belügyminisztérium biztosította, melyért a város nevében dr. Gimesi Szabolcs polgármester ezúton mondott köszönetet.

NZS-

fotó:sztoth



2001. február 15., csütörtök 23:52


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület