Esélyegyenlőség, avagy a kommunikáció
lehető- és lehetetlenségei
A külföldön tanuló szegény magyar diáknak
manapság már rengeteg lehetősége van arra,
hogy hazafelé kommunikáljon, vagy inkább csak kommunikáljon.
Lehet például telefonálni, faxot, emilt, táviratot,
levelet, képeslapot, csomagot vagy kazettát is küldeni,
kinek-kinek ideje, ízlése és kedve szerint.
A magam részéről én kevés dologtól
irtózom jobban, mint a telefontól, úgyhogy
nem is használom, így legalább nem tartozom azok közé,
akik több tízezer forintos számlát alkotnak minden
egyes hónapban…
A levelekkel, csomagokkal már érdekesebb a helyzet. A
szokásos levélküldési- és fogadási
procedúra körülbelül a következő, a teljesség
igénye nélkül: namber van, azaz 1.: feladni a levelet,
akár otthonról, akár máshonnan..
Numeró due, azaz 2.: ímélezni a címzettnek,
hogy elment a levél/csomag, x napon belül várható.
Erre a címzettnek illik visszaszólni, hogy adás-vétel
megvolt, és vérben forgó szemekkel figyelni a postát,
illetve a Postát.
Nummer dráj, azaz 3.: a levél másfél hónapos
késéssel sem jön. Címzett a feladót melegebb
éghajlatra küldi magában, a postán már
hangosan, és kéri ez utóbbit hogy nézzen már
utána, hol az a levél/csomag.
Ad IV., azaz 4.: Posta semmiről semmit, a bürokrácia
útvesztőibe azért belebonyolítja a szerencsétlen
delikvenst, hogy aztán a levél újabb másfél
hónap után magától is előkerüljön.
Címzett boldog, hogy na végre, feladónak meg már
régen mindegy… és mindenfelé néma csend honol.
Eme négy lépésen keresztül egyúttal
az is demonstrálható, hogyan valósul meg az esélyegyenlőség
a mindennapi európai
gyakorlatban. Olaszországba például ugyanannyi
(meghatározatlan) idő alatt érkeznek meg a levelek
Szingapúrból és Malaysiából, mint Magyarországról.
Hát mi ez, ha nem esélyegyenlőség??? Legyünk
büszkék rá!
saskia
2001. február 24., szombat 18:58