CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 27., pĂ©ntek, János napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Új versenyautók II.

Forma 1-es rövidhírek
Mióta utoljára írtam, a következő csapatokat mutatták be járműveiket:

1. Mclaren Mercedes MP4-16 (Febr 7.)

A világbajnoki második helyezett Mclaren Mercedes febr. 7-én mutatta be a valenciai Ricardo Tormo versenypálya mellett a legújabb "ezüstnyilat". Ron Denis tájékoztatta a lelkes szurkolókat, hogy idei célkitűzésük az 1-es számot visszanyerni a kocsi elejére! Adrian Newey, a McLaren konstruktőre szerint a kocsi sokat változott.
Tudni kell azt is, hogy a csapathoz új tesztpilóta szerződőtt a tapasztalt Oliver Panis helyett, Alexander Wurz.
"Nagy erőkkel fejlesztettük az idei autót. Még Norbert Haug is áramvonalasabb lett: leborotválta a bajuszát" - viccelődött a bemutatón Ron Dennis.

2. Benetton B201 (Febr. 6.)

A Benetton a velencei Szent Márk téren mutatta be legújabb, Renault-motoros versenyautóját, a B201-est. A jármű egy vízfal mögül gurult elő. Patrick Faure, a Renault Sport elnöke e szavakkal jellemezte: "2001-ben megerősítjük és továbbfejlesztjük a csapatot, új megoldásokat próbálunk ki, például az RS21-es motort, amely nagy előrelépést jelent a kompakt méret, tömeg és teljesítmény terén"
A Gumikat a Michelin szállítja majd nekik. Szponzoraik: Mild Seven, Korean Air, Marconi, D2 Playstation, Elf és a Michelin.

3. Sauber C20 ( Jan. 26. )

Új járművüket a hinwilli főhadiszálláson mutatták be. A versenyautó az új szabályok értelmében módosult: magasabbra helyezték az első szárnyat, továbbá megerősítették a vázszerkezetet, csökkent a saját tömeg és javult az aerodinamika.
A csapat Bridgestone gumikat fog használni. Az autót Spanyolországban, Jerezben tesztelték.

5. BAR Honda 003 (Jan. 26.)

A Lucky Strike Reynard BAR Honda csapat január 26-án látványos show keretében mutatta be legújabb munkaeszközüket
Londonban, ez BAR Honda 003 névre hallgat.
Két pilótájuk: Jacques Villeneuve és Olivier Panis.
Tesztpilótáik: Anthony Davidson és Takuma Sato.
A csapatvezető így nyilatkozott: "Az idei év kérdése, mennyire fejlődtünk a tavalyi évhez képest, de ezt senki sem tudná megmondani, mivel nem látjuk a többi csapat munkáját. Az első évben kitűztük céljainkat, de azok túl magasak voltak, így idén inkább nem várunk túl sokat. Fejlődnünk kell, a McLaren és a Ferrari nyomába kell érnünk."

4. Jordan EJ11 (Jan. 16.)

A Jordan csapat Eddie Jordan vezetése alatt idén használ előszőr gyári Honda motorokat. Idén már megpróbálják felvenni a versenyt a két élcsapattal. Tesztpilótájuk, Ricardo Zonta, aki a tavalyi idényben a BAR-nál versenyzett, nagyon élvezte az első tesztköröket. A csapatvezető Eddie Jordan így nyilatkozott: "Átszerveztük a menedzsmentet, közel 50 fővel bővültünk, februárban pedig Eghbal Hamidy (az Arrows eddigi aerodinamikusa) is csatlakozik hozzánk. Mivel tavaly rosszul ment a csapatnak, nagyon hamar elkezdtünk az EJ11-esen dolgozni, melynek révén kiküszöbölhetjük a tavalyi megbízhatósági hiányosságainkat. A Honda egyedülálló sikertörténettel rendelkezik az F1-ben, de a hagyományok idén is fennmaradnak, a Jordan továbbra is sok mókát tartogat. Nagyon várom már az új évadot, azt hiszem, visszatérünk oda, ahol 1999-ben sikereink teljében abbahagytuk"

6. Jaguar R2

A járművet a Coventry bázison mutatták be. Az R2-es modell nem sokban különbözik a tavalyitól. Feltűnő viszont az, hogy az új szabályok értelmében a légterelők 5cm-el magasabban vannak. "Idén a többi csapat tiszteletének kivívása mellett az lesz a célunk, hogy helyükre tegyük azokat az építőkockákat, amelyek hosszú távon biztosítják a Jaguar sikereit" - mondta Bobby Rahal, a csapatvezető.

A versenynaptár:

március 4. Melbourne
március 18. Kuala Lumpur
április 1. Interlagos
április 15. Imola
április 29. Barcelona
május 13. A1-Ring
május 27. Monaco
június 10. Montreal
június 24. Nurburgring
július 1. Magny-Cours
július 15. Silverstone
július 29. Hockenheim
augusztus 19. Hungaroring
szeptember 2. Spa
szeptember 16. Monza
szeptember 30. Indianapolis
október 14. Suzuka

A tavalyi év világbajnoki pontversenyének végeredménye:

1. M. Schumacher, 108 pont
2. Mika Hakkinen, 89.
3. David Coulthard, 73.
4. Rubens Barrichello, 62.
5. Ralf Schumacher, 24.
6. Giancarlo Fisichella, 18.
7. Jacques Villeneuve, 17.
8. Jenson Button, 12.
9. H-H. Frentzen, 11.
10. Jarno Trulli, 6.
10. Mika Salo, 6.

Konstruktőrök

1. Ferrari - 170 pont
2. McLaren-Mercedes - 152 p.
3. BMW-Williams - 36 pont
4. Benetton-Playlife - 20 pont
5. BAR-Honda - 20 pont
6. Jordan-Mugen - 17 pont
7. Arrows-Supertec - 7 pont
8. Sauber-Petronas - 6 pont
9. Jaguar-Cosworth- 4 pont


!A képek a www.autoplusz.hu oldalról származnak!



Éger István

2001. február 26., hétfő 17:27


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület