Borkultúra a Nyugat-Magyarországi Egyetemen
Az új egyetemi félévben megkezdődött a Soproni Bor Útja Közösségi Gasztronómiai és Agrármarketing Program keretében
szervezett "A Borkultúra alapjai" című tárgy oktatása a Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Karának harmadik évfolyamán.
A választható tárgy a negyed évfolyamosok körében is nagy érdeklődésre talált, az előzetesen elvégzett és feldolgozott felmérés tanúsága szerint. Az egyetem oktatói a tárgy folytatásának érdekében azt mégis a harmadik évfolyamon indították útjára. Remélhetőleg a későbbiekben
a negyed évfolyamos tanrendbe is bekerül.
Az oktatás gyakorlati és szakmai megalapozottságát
- amit Keglovich István egyetemi tanársegéd, a tárgy
felelőse is többízben hangsúlyozott - bizonyítandó,
rögtön az első találkozás során rövid kirándulást tettek a borászat és a gasztronómia egy jelentős és érdekes eseményére.
Március 22-én a misefai regionális borversenyt
követően a csermajori Újhelyi Imre Tejipari Szakközépiskola
adott otthont a sajtok versengésének, valamint a sajtok és
borok párosító minősítésének, amelyet a tárgy hallgatói nagy érdeklődéssel néztek végig.
A szakmai támogatók közül a Vinex Kft. képviseletében
Sárosi Miklós úr ismertette meg az egyetemistákat a kóstolás mesterfogásaival, a fehér, vörös és rosé borok betegségeivel, jellemzőivel és gasztronómiai alkalmazásukkal. Az egyetemisták 1997-es évjáratú Soproni Kékfrankos Rosé, Cabernet Sauvignon, Kékfrakos és 1995-ös évjáratú Armada nevű kékfrankos borokat kóstoltak, melyek mindegyike arany-, illetve ezüstérmes lett a borok versenyében.
A hivatalos párosítás mellett a tantárgy
résztvevői saját ízlésük alapján a profiktól eltérő eredményt hirdettek. A kirándulás során a folytatást körvonalazó, több kreatív ötlet született.
Az előadások kéthetente kerülnek megtartásra a Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Karán, remélhetőleg egyre nagyobb látogatottsággal.
Németh György Valentin
IV. kgh
2001. március 14., szerda 22:56