CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. március 29., péntek, Aguszta napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Dr. Bit  

Programozzunk Együtt!

Objektum Orientált Programozás I.

 

Az objektum orientált programozás lényege, hogy vannak bizonyos 
dolgok (objektumok) amelyeknek tulajdonságaik vannak. Ez a lehetőség főleg
akkor kap fontos szerepet, amikor egy-egy programon több programozó együtt 
dolgozik, mindegyikük egy-egy programrészt ír meg. Az objektumok tartalmazhatnak
változókat és tagfüggvényeket. Mindezek elérését külön-külön lehet szabályozni.
Az objektumok számára lefoglalt memóriaterületet dinamikusan lehet kezelni.
Fontos megemlíteni, hogy az objektum orientáltság csak C++ programnyelvben
használhat, annak ellenére, hogy C-ben is van néhány hasonló lehetőség
(struct, malloc, namespace stb. ...)
Most pedig nézd meg a következő forráskódot, a megjegyzések segíteni fognak a 
megértésben:
// OOP_PL_1.CPP - Egyszeru pelda az OOP bemutatasara 
#include
#include
class tpelda			// Pelda osztaly - OBJEKTUM!!
	{
	public:
	tpelda(); 		// Konstruktor
	~tpelda();		// Destruktor
	int szam;		// Egy 'int' tipusu valtozo
	void peldafgv(void);	// Egy 'void' tipusu fuggveny
	};
tpelda::tpelda()		// tpelda konstruktora
	{
	cout<<"nnnA konstruktor fuggveny vegrehajtasa...n";
	cout<<"A szam valtozo beallitasa...n";
	szam=100;
	}
void tpelda::peldafgv(void)	// tpelda tagfuggvegye
	{
	cout<<"Ez itt a peldafuggvenyn";
	cout<<"A 'szam' valtozo kiirasa: "<
tpelda::~tpelda()		//  tpelda destruktora
	{
	cout<<"A destruktor fuggveny vegrehajtasa...n";
	}

void main(void)
{
tpelda *pelda;  		// Letrehozunk egy mutatot 'pelda' nevvel
if (!(pelda = new tpelda))	// A 'pelda' mutato segitsegevel megprobalunk
	{			// memoriat foglalni az osztaly reszere...
	cerr << "Nem sikerult lefoglalani memoriat!!";
	exit (1);		// Ha nem sikerul, akkor kilepunk...
	}
// Sikeres memoriafoglalas eseten a konstruktor automatikusan meghivodik!
cout << "A szam valtozo kiolvasasa az osztalyon kivulrol: " << pelda->szam << endl;
cout << "Az osztaly egy fuggvenyenek meghivasa: n";
pelda->peldafgv();




delete pelda;			// Toroljuk 'pelda'-t.
				// A destruktor fuggveny automatikusan
				// meghivodik
}
// Program vege
Mostanra ennyi, a részletes magyarázatot lásd a következő cikkben!



2001. április 11., szerda 16:40


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület