CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 2., csütörtök, Zsigmond napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Dr. Bit  

Programozzunk együtt!

A new és delete utasítás I.


A
new-t C++-ban használhatjuk a memória dinamikus lefoglalására. Felmerülhet a kérdés, hogy ez most mire jó, hiszen ott van nekünk a régi, jól ismert malloc is. Bár használhatjuk ezt is, de én semmiképpen sem javasolom. A new-val is mindent meg
lehet oldani, amit a
malloc-kal, valamint a C++-ban használt objektumok (osztályok = classes) dinamikus használatában is ezt alkalmazzuk: A

*; // Mutato -re
nev=new ; // Memoria lefoglalas


sorok hatására
sizeof(tipus) byte memória foglalódik (allokálódik) le számunkra. Szóval, nézd meg a példát: A new-val a következőképpen foglaltam le 1024 byte (=1Kbyte) memóriát:

// DMEMPL1.CPP - Dinamikus memoria-fogalas pelda
#include
void main(void)
{
int meret=1024;
char *tomb;
if((tomb=::new char[meret])==0)
{
cerr<<"Hiba";
}
else
{
cout< }
delete tomb;
}


Nos, a példán átrágva magatokat észrevehettétek a
delete utasítást: Ez a new-val lefoglalt memóriablokkot szabadítja fel. Hát mostanra ennyit, a következőkben a dinamikus objektumok kezelésről lesz szó.



2001. június 18., hétfő 11:33


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület