Tisztelt Olvasóim!
Bár rovatom neve "Száguldó Cirkusz", a mai naptól kezdve megpróbálok az autó- és motorsportok világából minél több hírt és érdekességet megírni. Ismét kérem önöket, hogy ha észrevételeik vannak ezzel a rovattal kapcsolatban, akkor azt bátran írják meg nekem az egeristi@sopron.hu e-mail címre.
Meghalt Ranga László (1957-2001), a magyar rali egyik legkiemelkedőbb alakja. 1957. július 7-én született Pécsett. Gépjármű-technikus képesítését a Széchenyi István Szakközépiskolában szerezte, és tíz évig autószerelő műhelyt vezetett. Autóversenyzői karrierjét 1977-ben Szuhanyik László mellett navigátorülésben kezdte. Az együtt töltött öt év alatt a páros bajnoki címet szerzett a II. osztályban. 1982-től pilóta a II. osztályban. A híres pécsi versenyző összesen hat bajnoki címet szerzett az I. osztályban. Súlyos betegsége miatt abba kellett hagynia a versenyzést, de mindvégig emelt fővel küzdött betegsége ellen. 44 évesen elhunyt.
Elhunyt Vittorio Brambilla (1937-2001), az olaszok egykori F1-es pilótája. Szívroham következtében 63 évesen halt meg. Pályafutását motorkerékpáron kezdte. 1969-ben a Forma 3-as versenysorozatban indult. Először 1974-ben állt Forma 1-es versenyautóval rajthoz. 1980-ban fejezte be F1-es pályafutását.
A Magyar Motorsport Szövetség egyhangúlag megszavazta Gaál Attilát a Hungaroring vezérigazgató helyettesét Dósa István utódának, a MAMS elnökének.
Az Ifj. Tóth János/Tóth Imre (Symphonia Rally Team 1 óra 06 másodperc) páros nyerte a 8 futamos országos ralibajnokság negyedik futamát Szombathelyen. A Peugeot 206-ossal versenyző címvédő páros idén négyből négyszer nyert, és jó úton van az idei bajnoki cím megnyerése felé. Mögöttük az Érdi/Varga (Castrol-Érdi Rallye Team Subaru Impreza + 1perc 06 másodperc) páros több mint egy perccel lemaradva végzett, őket pedig az Asi/Nándi páros követte. A futam hangulatára azonban rányomta bélyegét Ranga László halálhíre, amit a versenyzők a rajt előtt néhány órával tudtak meg. Következik a Veszprém Rali július 6-8-án.
A Colin Mcrae/Nicky Grist páros (Ford Focus WRC 01, 4 óra 19 másodperc) nyerte a görög ralit. A brit versenyző pályafutása 23. WRC-s győzelmével felzárkózott az örökranglista holtversenyének első pilótái mellé (Sainz és Juha Kankkunen). Ezzel a győzelemmel Mcrae behozta a vb-t vezető Tommi Mäkkinent (30-30 pont) aki csak a negyedik helyen végzett.
A tavalyi Le Mans-i 24 órás autóversenyhez hasonlóan ismét három Audi pilóta léphetett a dobogó legfelső fokára. Ők - név szerint Frank Biela, Tom Kristensen és Emmanuele Pirró - 24 órán keresztül felváltva versenyeztek, és remek teljesítményüknek köszönhetően megőrizték tavalyi első helyüket. Érdekesség, hogy Kristensen már 1997-ben is nyert ezen az évente egyszer megrendezett futamon, de akkor egy Porschéval, és csapattársa az Audi R8-as tesztelése közben nemrégiben elhunyt Michele Alboreto volt. A Bentley 71 év után tért vissza a Le Mans-ba, és máris a harmadik helyen végzett. A 48 csapat alkotta mezőnyből összesen 20-an értek célba, ami a változékony időjárásnak is nagyban köszönhető.
Baumgartner Zsolt a Formula 3-as versenysorozat pilótája szerződést kötött a Formula 3000-es Prost Junior csapattal, és ezzel bekerült ebbe a versenysorozatba is, amely sokak szerint az utolsó lépcsőfok a Forma-1 felé. Első futamán a 22 helyről rajtolva a 19 helyen ért célba. (A futam közben megpördült.)
Michael Schumacher nyerte a 17 futamos F1 versenysorozat kilencedik futamát az Európa Nagydíjat a Nürburgringen. A futamon a Williams és a Ferrari csapat pilótái voltak a főszerepelők. Az időmérő edzésen Michael Schumacher végzett az élen 1'14'960-as idejével, mögötte öccse, Ralf végzett, őt Montoya és Barichello követte. A rajt utáni csetepaté után 20 körön keresztül nem változott az első hat helyezett sorrendje (M. Schumacher, R. Schumacher, J. P. Montoya, D. Coulthard, R. Barichello, M. Häkkinen). A verseny egyharmadánál az ifjabbik Schumacher nagy erőkkel kezdte ostromolni bátyját, de nem tudta megelőzni. Kereket cseréltettek a boxutcában, majd folytatódott ez az idegőrlő futam. Az egyik sikánban Häkkinen és Fisichella egymás mögött elhagyták a pályát, de szerencsére mindketten épen visszatértek. Ezt az izgalmas versenyt azzal fokozta a kerpeni testvérpár, hogy a köztük több körön keresztül állandósult 0.5 másodperces különbséggel érkeztek szinte egyszerre a boxutcába , hogy kereket cseréltessenek és üzemanyagot tankoljanak. De itt a rutinosabb Michael végzett előbb, és Ralf átlépte a boxutcában maximálisan megengedett 80 km/órás sebességet, amiért 10 másodperces "stop and go" büntetést kapott, és ezzel elvesztette reményeit a dobogós helyezésre. Schumacher megnyerte a futamot, mögötte a kivárásra autózó Montoya végzett, őt Coulthard követte. Ez volt idén a legnyugisabb futam, de lehet, hogy itt dőlt el a világbajnoki cím sorsa, hiszen Coulthard a Mclarennel nem igazán versenyképes, míg a többiek a közelébe se érnek pontilag a német világbajnoki címvédőnek. Következik rendhagyóan most vasárnap (2001. július 1.) a Francia Nagydíj. A futamot 14: 00-tól élőben közvetíti az M1.
Éger István
2001. jĂşnius 27., szerda 18:47
|