CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 27., pĂ©ntek, János napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Tisztelt Olvasóim!

Bár rovatom neve "Száguldó Cirkusz", a mai naptól kezdve megpróbálok az autó- és motorsportok világából minél több hírt és érdekességet megírni. Ismét kérem önöket, hogy ha észrevételeik vannak ezzel a rovattal kapcsolatban, akkor azt bátran írják meg nekem az egeristi@sopron.hu e-mail címre.

Meghalt Ranga László (1957-2001), a magyar rali egyik legkiemelkedőbb alakja. 1957. július 7-én született Pécsett. Gépjármű-technikus képesítését a Széchenyi István Szakközépiskolában szerezte, és tíz évig autószerelő műhelyt vezetett. Autóversenyzői karrierjét 1977-ben Szuhanyik László mellett navigátorülésben kezdte. Az együtt töltött öt év alatt a páros bajnoki címet szerzett a II. osztályban. 1982-től pilóta a II. osztályban. A híres pécsi versenyző összesen hat bajnoki címet szerzett az I. osztályban. Súlyos betegsége miatt abba kellett hagynia a versenyzést, de mindvégig emelt fővel küzdött betegsége ellen. 44 évesen elhunyt.

Elhunyt Vittorio Brambilla (1937-2001), az olaszok egykori F1-es pilótája. Szívroham következtében 63 évesen halt meg. Pályafutását motorkerékpáron kezdte. 1969-ben a Forma 3-as versenysorozatban indult. Először 1974-ben állt Forma 1-es versenyautóval rajthoz. 1980-ban fejezte be F1-es pályafutását.

A Magyar Motorsport Szövetség egyhangúlag megszavazta Gaál Attilát a Hungaroring vezérigazgató helyettesét Dósa István utódának, a MAMS elnökének.

Az Ifj. Tóth János/Tóth Imre (Symphonia Rally Team 1 óra 06 másodperc) páros nyerte a 8 futamos országos ralibajnokság negyedik futamát Szombathelyen. A Peugeot 206-ossal versenyző címvédő páros idén négyből négyszer nyert, és jó úton van az idei bajnoki cím megnyerése felé. Mögöttük az Érdi/Varga (Castrol-Érdi Rallye Team Subaru Impreza + 1perc 06 másodperc) páros több mint egy perccel lemaradva végzett, őket pedig az Asi/Nándi páros követte. A futam hangulatára azonban rányomta bélyegét Ranga László halálhíre, amit a versenyzők a rajt előtt néhány órával tudtak meg. Következik a Veszprém Rali július 6-8-án.

A Colin Mcrae/Nicky Grist páros (Ford Focus WRC 01, 4 óra 19 másodperc) nyerte a görög ralit. A brit versenyző pályafutása 23. WRC-s győzelmével felzárkózott az örökranglista holtversenyének első pilótái mellé (Sainz és Juha Kankkunen). Ezzel a győzelemmel Mcrae behozta a vb-t vezető Tommi Mäkkinent (30-30 pont) aki csak a negyedik helyen végzett.

A tavalyi Le Mans-i 24 órás autóversenyhez hasonlóan ismét három Audi pilóta léphetett a dobogó legfelső fokára. Ők - név szerint Frank Biela, Tom Kristensen és Emmanuele Pirró - 24 órán keresztül felváltva versenyeztek, és remek teljesítményüknek köszönhetően megőrizték tavalyi első helyüket. Érdekesség, hogy Kristensen már 1997-ben is nyert ezen az évente egyszer megrendezett futamon, de akkor egy Porschéval, és csapattársa az Audi R8-as tesztelése közben nemrégiben elhunyt Michele Alboreto volt. A Bentley 71 év után tért vissza a Le Mans-ba, és máris a harmadik helyen végzett. A 48 csapat alkotta mezőnyből összesen 20-an értek célba, ami a változékony időjárásnak is nagyban köszönhető.

Baumgartner Zsolt a Formula 3-as versenysorozat pilótája szerződést kötött a Formula 3000-es Prost Junior csapattal, és ezzel bekerült ebbe a versenysorozatba is, amely sokak szerint az utolsó lépcsőfok a Forma-1 felé. Első futamán a 22 helyről rajtolva a 19 helyen ért célba. (A futam közben megpördült.)

Michael Schumacher nyerte a 17 futamos F1 versenysorozat kilencedik futamát az Európa Nagydíjat a Nürburgringen. A futamon a Williams és a Ferrari csapat pilótái voltak a főszerepelők. Az időmérő edzésen Michael Schumacher végzett az élen 1'14'960-as idejével, mögötte öccse, Ralf végzett, őt Montoya és Barichello követte. A rajt utáni csetepaté után 20 körön keresztül nem változott az első hat helyezett sorrendje (M. Schumacher, R. Schumacher, J. P. Montoya, D. Coulthard, R. Barichello, M. Häkkinen). A verseny egyharmadánál az ifjabbik Schumacher nagy erőkkel kezdte ostromolni bátyját, de nem tudta megelőzni. Kereket cseréltettek a boxutcában, majd folytatódott ez az idegőrlő futam. Az egyik sikánban Häkkinen és Fisichella egymás mögött elhagyták a pályát, de szerencsére mindketten épen visszatértek. Ezt az izgalmas versenyt azzal fokozta a kerpeni testvérpár, hogy a köztük több körön keresztül állandósult 0.5 másodperces különbséggel érkeztek szinte egyszerre a boxutcába , hogy kereket cseréltessenek és üzemanyagot tankoljanak. De itt a rutinosabb Michael végzett előbb, és Ralf átlépte a boxutcában maximálisan megengedett 80 km/órás sebességet, amiért 10 másodperces "stop and go" büntetést kapott, és ezzel elvesztette reményeit a dobogós helyezésre. Schumacher megnyerte a futamot, mögötte a kivárásra autózó Montoya végzett, őt Coulthard követte. Ez volt idén a legnyugisabb futam, de lehet, hogy itt dőlt el a világbajnoki cím sorsa, hiszen Coulthard a Mclarennel nem igazán versenyképes, míg a többiek a közelébe se érnek pontilag a német világbajnoki címvédőnek. Következik rendhagyóan most vasárnap (2001. július 1.) a Francia Nagydíj. A futamot 14: 00-tól élőben közvetíti az M1.



Éger István

2001. jĂşnius 27., szerda 18:47


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület