CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 25., hĂ©tfĹ‘, Katalin, Alán napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Soproni Ünnepi Hetek  


A Régi Zenei Napok nyilvános zárókoncertje

A Régi Zenei Napok befejezéseként a Pannónia Med Hotelben Korondi Anna, Martin Klietmann, Komlós Katalin és Malcolm Bilson közreműködésével Schubert-Schumann estet tartottak.
A műsor első száma Franz Schubert Moments musicaux op.94.-e volt, melyet Malcolm Bilson adott elő. Már az első pillanatban kiderült, hogy - sajnos - a Pannónia konferenciatermének akusztikája nem hasonlítható a az Esterházy kastély nagytermééhez. Noha tudtuk, hogy a hangszer és az előadó is ugyanaz, sőt Fertődőn hallottuk is a ciklus utolsó darabját ráadásként, az előadás mégsem ugyanaz volt. Nagyon szépen és tudatosan formálva jelent meg a hangok együttese, de mégis más volt, tompább: a magas hangokat szinte elnyelte a terem.


Schubertnek Goethe verseire írt Mignon dalaiból négyet hallhattunk ezután a nagyszerű hangi adottságokkal rendelkező Korondi Anna előadásában, Komlós Katalin méltó kíséretével. Hangonként, rendkívüli visszafogottsággal és érzelmi töltettel, igazi dalénekesi talentumokat megmutató módon adta elő a művésznő a dalokat, csak éppen annyira engedve el csodaszép szopránját, amely egy-egy alkalommal jelzésképpen mutatta hangi tehetségét. Az érzelmi beleélés profi volt minden tekintetben.


Schubert Andantino varié D823. (három-)négykezesét szólaltatta meg ezután Komlós Katalin és Malcolm Bilson. A fortepiano hangjáról elmondottak itt is hallhatók voltak. Talán a választás sem volt a legszerencsésebb: az előadók ezúttal is kiváló előadással örvendeztették meg a nagyszámú hallgatóságot. Megreszkírozom: a még nagyobb siker csak a darab-választáson múlott.


A szünet előtt még három Schumann dalt hallhattunk a Korondi-Komlós kettős előadásában. Ezúttal a jó választás biztosította a frappáns és változatos előadásmódot, a csattanós befejezés lehetőségét. (op.74.No27, op.27.No4. és op.79.No.24). Itt jól érvényesültek az énekesnő hangjának dinamikai lehetőségei: nagy és méltó sikert aratott ismét kitűnő kísérőjével együtt.


Az est befejezéseként, a szünet után Schumann Dichterliebe op 48-as dalciklusát hallhattuk Martin Klietmann előadásában. A jóval szerényebb hangi adottságokkal rendelkező énekes kitűnő előadása a rendkívül jól, artikuláltan formált szöveg és változatos zenei képek következménye. A német dalkultúra legszebb és legértékesebb hagyományaiból merített. Hangi adottságait bőven pótolta a dalokban a versszerűen formált szöveggel, a kiváló pianók nyújtotta fokozási lehetőségével.
Malcolm Bilson pedig csodálatos kísérő volt. A dalok befejezése nyújtotta lehetőségekkel tette teljessé azok előadását, ugyanakkor maximális szerénységgel maradva a szükséges módon a háttérben, amikor ezt az előadás megkívánta.
Méltó befejezése volt ez koncert a nagy hagyományú napoknak, melyek - reméljük -, személyi anyagában is állandósulva, idén is sok ismerettel és nagyon szép koncertélményekkel gazdagította hallgatóságát, és ismeretekkel a kurzus résztvevőit. Reméljük, találkozunk jövőre, ugyanitt!
- DI -



2001. jĂşnius 30., szombat 22:39


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület