Soproni Ünnepi Hetek |
A Régi Zenei Napok nyilvános zárókoncertje
A Régi Zenei Napok befejezéseként a Pannónia Med Hotelben Korondi Anna, Martin Klietmann, Komlós Katalin és Malcolm Bilson közreműködésével Schubert-Schumann estet tartottak.
A műsor első száma Franz Schubert Moments musicaux op.94.-e volt, melyet Malcolm Bilson adott elő. Már az első pillanatban kiderült, hogy - sajnos - a Pannónia konferenciatermének akusztikája nem hasonlítható a az Esterházy kastély nagytermééhez. Noha tudtuk, hogy a hangszer és az előadó is ugyanaz, sőt Fertődőn hallottuk is a ciklus utolsó darabját ráadásként, az előadás mégsem ugyanaz volt. Nagyon szépen és tudatosan formálva jelent meg a hangok együttese, de mégis más volt, tompább: a magas hangokat szinte elnyelte a terem.
Schubertnek Goethe verseire írt Mignon dalaiból négyet hallhattunk ezután a nagyszerű hangi adottságokkal rendelkező Korondi Anna előadásában, Komlós Katalin méltó kíséretével. Hangonként, rendkívüli visszafogottsággal és érzelmi töltettel, igazi dalénekesi talentumokat megmutató módon adta elő a művésznő a dalokat, csak éppen annyira engedve el csodaszép szopránját, amely egy-egy alkalommal jelzésképpen mutatta hangi tehetségét. Az érzelmi beleélés profi volt minden tekintetben.
Schubert Andantino varié D823. (három-)négykezesét szólaltatta meg ezután Komlós Katalin és Malcolm Bilson. A fortepiano hangjáról elmondottak itt is hallhatók voltak. Talán a választás sem volt a legszerencsésebb: az előadók ezúttal is kiváló előadással örvendeztették meg a nagyszámú hallgatóságot. Megreszkírozom: a még nagyobb siker csak a darab-választáson múlott.
A szünet előtt még három Schumann dalt hallhattunk a Korondi-Komlós kettős előadásában. Ezúttal a jó választás biztosította a frappáns és változatos előadásmódot, a csattanós befejezés lehetőségét. (op.74.No27, op.27.No4. és op.79.No.24). Itt jól érvényesültek az énekesnő hangjának dinamikai lehetőségei: nagy és méltó sikert aratott ismét kitűnő kísérőjével együtt.
Az est befejezéseként, a szünet után Schumann Dichterliebe op 48-as dalciklusát hallhattuk Martin Klietmann előadásában. A jóval szerényebb hangi adottságokkal rendelkező énekes kitűnő előadása a rendkívül jól, artikuláltan formált szöveg és változatos zenei képek következménye. A német dalkultúra legszebb és legértékesebb hagyományaiból merített. Hangi adottságait bőven pótolta a dalokban a versszerűen formált szöveggel, a kiváló pianók nyújtotta fokozási lehetőségével.
Malcolm Bilson pedig csodálatos kísérő volt. A dalok befejezése nyújtotta lehetőségekkel tette teljessé azok előadását, ugyanakkor maximális szerénységgel maradva a szükséges módon a háttérben, amikor ezt az előadás megkívánta.
Méltó befejezése volt ez koncert a nagy hagyományú napoknak, melyek - reméljük -, személyi anyagában is állandósulva, idén is sok ismerettel és nagyon szép koncertélményekkel gazdagította hallgatóságát, és ismeretekkel a kurzus résztvevőit. Reméljük, találkozunk jövőre, ugyanitt!
- DI -
2001. jĂşnius 30., szombat 22:39
|
|
|