CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 27., pĂ©ntek, János napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

KultúrVáros  

Vereczkey Szilvia a Körmendi Galériában

A Körmendi Galéria, mint korábbi írásomban már említettem, rövid idő alatt híressé vált nagyszerű textilművészeket felvonultató hátsó traktus-béli kiállításairól. A magyar textilművészet, Ferenczy Noémi utódai, szellemi-anyagi örökösei lettek a termek birtoklói és ízlés-, látáskultúránk pozitív formálói.


Vereczkey Szilvia kicsit más. Nem rosszabb és nem jobb, csak más. Színvilága részben rokon a korábbi kiállítókkal, de más is: szívesebben használ erősebb és sötétebb színeket.


Ami azonban erőteljesen mássá teszi, az a formavilág. Egyrészről szívesen használ mértani formákat, melyek kicsit darabosabbá teszik az egészében is szabályos formává összeálló műveket: a formák vonzásai mint feladat ösztönzik láthatóan a művészt, amikor időben nem is egyező, de hasonló alakú textíliákat társít - utólag is - egymáshoz.


Annyira mértani ez a rendszer - ha úgy tetszik, van egy szárazabb, akár matematikailag vagy színrendszerben algebrailag megfogalmazható algoritmusa -, hogy öntörvényűen egyik darab megfogalmazza, követeli a másik hozzáillesztését.


Ugyanakkor megjelenik valamiféle formakultúra, melynek szimbólumrendszere félreérthetetlen és túl a címeken a nézőt asszociációkra sarkallja. Ezek a szimbólumok európaiak, anyagában rendkívüli nemességre törekvők, hogy szinte a térben elhelyezve textilszoborként definiálnám a legszívesebben.


Megjelenik bennük az ember, belesimul láthatóan vagy láthatatlanul. Jelen van időben elnyúlóan mindaddig, amíg a tartalom van kihez szóljon, van aki a forrásból meríteni tud, meríteni mer.
- DI -



2001. augusztus 22., szerda 07:11


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület