CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 4., szombat, Mónika, Flórián napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

Tizennyolc gazda Nyugatról

    A Soproni Bor Útja 2001 címmel megjelent információs kiadvány sajtóbemutatóját tartották szeptember 7-én délelőtt a borvidék névadó városának polgármesteri hivatalában.

Keglovich István polgármesteri főtanácsos,
a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesületének titkára


    A színes, tízezer példányban, három nyelven készült füzet olyan minősített soproni, fertőrákosi, balfi és kőszegi termelőket mutat be - a kíváncsi borkedvelők részére -, akik rendelkeznek palackos nedűkkel, a vendégek fogadására alkalmas helyiséggel, valamint szakszerű módon mutatják be boraikat, pincéjüket.
 


 
 

    A sajtótájékoztatón résztvett 52 fő megtudta, hogy a magyarországi külképviseletek már jelezték igényüket, és a kiadvány főként a német nyelvterületen számíthat sikerre. Nem felejtve a borvidék japán kapcsolatait, ahová az angol, később a japán nyelvű anyag jut el. 

 
 

Molnár Tibor, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke

    A rendezvény alatt Molnár Tibor, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke szólt a várható szüreti kilátásokról amelyek biztatóak, de elmondta, hogy a magyar szőlő- és borgazdaság válságban van, s amennyiben nem kap belátható időn belül kormányzati segítséget, mumifikálódhat. A válság oka az EU-normák szerint is túl szigorú törvényi szabályozás, a beáramló olcsó és jó minőségű külföldi borok, valamint az alacsony marketingköltségek.

 Rigler Zsolt  , a Bormarketing Műhely Kht. ügyvezetője

Az elnöki tájékoztató után a szervezők nevében a Bormarketing Műhely Kht. ügyvezetője, Rigler Zsolt adott tájékoztatást az említett kiadvány munkálatairól, a megjelenés körülményeiről.
    A program zárásaként bemutatkozott a közelmúltban – szőlészek, borászok, közgazdászok, egyetemi oktatók, valamint a hegyközségi tanács által - alapított Bormarketing Műhely Kht., melynek alapvető célja a tudás alapú stratégiai borvidékfejlesztés a Soproni borvidéken a szomszédos borvidékekkel szorosan együttműködve a nyugat-magyarországi régióban.
A rendezvényt koccintás és ebéd előtti borkóstolás zárta.


K. I.
 
 
 



2001. szeptember 07., péntek 21:01


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület