Jó bornak is kell a cégér
A
hazai szőlész-borásztársadalom is tudja, hogy régen nem igaz: A jó bornak
nem kell cégér. A túltermelési válsággal küszködő ágazatokban a minőség
– jelen esetben a jó bor – egy alapvető kritérium. Az eladások sikerének
számtalan ezen túlmutató feltétele van.
A jelentős nemzetközi piacvesztésen átesett magyar
szőlészet-borászat a ’’világpiaci borháborúban’’ egy offenzív közösségi
marketingpolitikával találhatja meg a helyét, amelyhez nélkülözhetetlen
az állami és a vállalkozói szféra egyeztetett szerepvállalása.
A múlt évben első alkalommal rendezték meg Sopronban
a Bormarketing Konferenciát. Idén ötletekkel, tapasztalatokkal gazdagodva
szervezi a Soproni Hegyközségi Tanács és tanácsadó csapata a Bormarketing
Műhely Kht. a konferenciát az Agrármarketing Centrum Kht. támogatásával.
Hagyományosan december első dekádjában, december
6-7-n kerül sor a rendezvényre.
A II. Magyarországi Bormarketing Konferencia fővédnöke
dr. Vonza András földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter.
A rendezvényt a miniszter és a rendezvénynek otthont adó Sopron Megyei
Jogú Város, polgármestere dr. Gimesi Szabolcs nyitja meg.
Az első nap plenáris ülésén a borfogyasztási szokásokról,
a közösségi marketing fontosságáról, a változó értékesítési csatornák okozta
kihívásokról, az online média szerepéről hangzanak el előadások. Másnap
a szekcióülések az alábbi témákra épülnek: Marketing kommunikáció szerepe
a borászatban (szekcióvezető: Tonk Emil, Magyar Marketing Szövetség
alelnöke), Vállalkozásfejlesztés a borászatban (szekcióvezető: dr. Kupa
Mihály országgyűlési képviselő), Termékmarketing eszközrendszere a
borok világában (szekcióvezető: Sárkány Péter, FVM-KÉKI tudományos
főtitkára), Új technikák a borértékesítésben (szekcióvezető: dr. Kandikó
József, Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának főigazgatója, Magyar
Marketing Szövetség elnöke).
A délutáni, esti kötetlen programok keretében az
Első Magyarországi Bormarketing Konferencián kisorsolt borvidékek, a Tokaj-hegyaljai
és a Csongrádi Borvidék mutatkozik be, a Magyar Millenniumi Borok Versenyének
eredményét hirdetik ki, továbbá ’’A bor beszél belőlünk’’ címmel Viniczai
András bordinátor vezetésével éjszakai kerekasztal beszélgetésre kerül
sor a magyar borról.
Mint látható a konferencia gazdag értékes előadásokban,
a szakma nemzetközileg elismert kiválóságai fogják megosztani ismereteiket,
tapasztalataikat a résztvevőkkel.
Szakavatott, minőséget termelő borászok vallják,
hogy a jelenlegi piaci körülmények között a gazdálkodásuk sikerének záloga
a tudatos, jól szervezett marketing munka. Ebből kaphatunk ízelítőt a konferencia
két napján.
Bővebb információ: www.bormarketingkonferencia.hu
2001. oktĂłber 24., szerda 22:04
|