CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Diákélet - diákszáj  

Kedvenc újságjaink


Manapság sajtótermékek tömkelege áraszt el minket, és persze tömegesen készülnek kimondottan a tizenéves korosztályt megcélzó kiadványok. Lassan minden kiadónak van legalább egy ilyen (természetesen óriási népszerűségnek örvendő) lapja, és ember legyen a talpán, aki meg tudja különböztetni őket. Vajon mi lehet sikerük titka? Példaként álljon itt néhány alapvető fontosságú összetevő, természetesen a teljesség igénye nélkül.
Ne legyünk túl igényesek a szöveget illetően; a törzsolvasók többsége csak azokat a cikkeket értékeli, amelyekben tömegesen fordulnak elő pl. a „tök tuti", „szuperdögös", „legmenőbb", „szuperdivatos", „megaciki" szavak. Fontos, hogy a lap minél kevesebb szöveget, és minél több képet tartalmazzon, lehetőleg márkás ruhadarabokról, vagy valamely epigon együttes tagjairól. (Az epigon nem az együttes neve.) Nem azért veszik a lapot, hogy olvassák!
A kihagyhatatlan divatrovat szerkesztőinek nagy a befolyása az olvasókra! Például, ha egy jól menő újságban az jelenik meg, hogy az ukrán fürdőpapucs most tök menő és megaciki, ha nem abban caplatsz végig a falu főutcáján, másnap majdnem mindenki ukrán fürdőpapucsban slattyog majd...
Egy tizenéves lányoknak szóló lap nem nélkülözheti a fotó-love-story-t. (Hogy kell írni?!) Ennek legfőbb jellemzője az érzelgős szöveg, idétlen fotókkal párosítva. Egy egyszerhasználatos fényképezőgéppel, s némi kreativitással akár egy óvodás is képes túlszárnyalni bármelyik alkotást(?!).
A divatot középpontba állító újságok szükségszerű tartozéka a szépségápolásról szóló cikk. Végy egy kiló egérfarkat, keverd össze három liter tejjel és egy csipetnyi sóval, majd kend a képedre az egészet. Majd meglátod.
Sok újság úgy próbálja népszerűségét növelni, hogy különféle „extra ajándékokkal" tömi tele kiadványát, úgymint műhaj (hát igen, manapság korán kopaszodunk...), hajba való színes műanyag lepke vagy egyéb rovar (piros, kék, sárga és zöld színben), műtetoválások (rózsától definen át a halálfejig... Természetesen a felragaszthtó tetováláson feltűnő, nagy betűkkel látható a lap címe.) stb. A lista kimeríthetetlen. Vajon miért van az, hogy ezek az „extrák" majdnem mindig a szemétkosárban landolnak?
A fentiek alapján már bárki nekiláthat egy érdekesnek ígérkező lap szerkesztéséhez... Ha a várt siker elmarad, az nem biztos, hogy az ő hibája.
- Réka -



1998. jĂşlius 07., kedd 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület