CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Diákélet - diákszáj  

"Egy idő után azonban rájövünk, hogy némely könyv csak nehezékként szolgál... "

Tankönyvek

Most, hogy már (vagy még csak) két hónapja elkezdődött az iskola nagy nehezen sikerült az összes, állítólag hasznos tankönyvet beszereznünk.
Egy idő után azonban rájövünk, hogy némely könyv, csak nehezékként szolgál amúgy is 5-1O kg nehézségű iskolatáskánkban.
Ez persze a leendő súlyemelőknek és birkózóknak remek edzés, de egy egyszerű diák számára...
Tankönyveinket egy idő után magunk is besorolhatjuk az alábbi kategóriákba:
· Jól néz ki, és használható - ez sajnos összes könyvünknek talán 2 %-át ha kiteszi, de van aki szerint ilyen nem is létezik -
· ronda és használható - ronda tankönyveket a tanárok elvből nem választanak -
· jól néz ki és használhatatlan - ez mostanság a leggyakoribb -
· ronda és használhatatlan
Viszont aki még nem jutott el ezen tények megállapításáig, annak is feltűnt, hogy a könyvek akármelyik kategóriába is tartoznak, egyértelműen nehezek!
Sokan különböző módszerekkel védekeznek a túlterhelés ellen. Egyszerű, ha csak könyveket viszünk, így a füzetek súlyát már nem kell elviselnünk. És a jegyzetelés? Természetesen a könyvekbe történik. Bár a módszer elég hasznos, nem minden tanár tetszését nyerte el, és sajnos a helyhiány veszélye is fennáll annak ellenére, hogy a tanár állítólag ugyanazt az anyagot mondja el, mint ami a  könyvekben van. Persze az is igaz, hogy a hasznosnak ítélt könyvek felét nem is használjuk.
· Aki okosabb - és már volt ideje megtapasztalni az életbemaradásért folytatott kemény harcot-az a legszükségesebb 2-3 könyvön kívül nem visz semmit, és lelkiismeretes padszomszédjára bízza magát,akinél úgyis minden megtalálható.
· Ennek becsületesebb formája az igazságos munkamegosztás. Például holnap te hozod a két német szótárt, holnapután én. (Aznap úgysem lesz német...)
Akik ennek ellenére mégis minden tankönyvüket elcipelik, azoknak felhívjuk a figyelmüket a különböző használati lehetőségekre:
· tanulás (ezt tényleg én mondtam???)
· rajzlap   - gyakori, mivel a padfirka nem mindenhol lehetséges  (pad hiányában ;-) )
· levélpapír
· repülők és sárkányok valamint egyéb dolgok hajtogatása. Ez talán a leghasznosabb, hiszen igen nagy precizitást és megoldóképességet igényel.
Ezek után mindenkinek kellemes tanulást kívánok!

Bunny



1998. oktĂłber 20., kedd 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület