CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 23., szombat, Kelemen, Klementina napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Lélektől lélekig  

Illem, vagy annál több?

Mt 3.13-17 Akkor Jézus Galileából elment Jánoshoz a Jordán mellé, hogy megkeresztelkedjék. János igyekezett visszatartani: „Nekem van szükségem a te keresztségedre - mondta -, s te jössz hozzám?” Jézus ezt mondta: „Hagyd ezt most! Illő, hogy mindent megtegyünk, ami elő van írva.” Erre engedett neki. Megkeresztelkedése után Jézus nyomban feljött a vízből. Akkor megnyílt az ég, és látta, hogy az Isten Lelke mint galamb leszállt és föléje ereszkedett. Az égből szózat hallatszott: „Ez az én szeretett Fiam, akiben kedvem telik.”

János "túl van az első körön". Bebizonyosodott, hogy Jézus valóban az, akinek mondta magát. A távoli rokon tényleg Isten küldötte.
Most már megállhatna, meghúzhatná magát, de ő tovább hirdeti, most már a személyes tapasztalat birtokában: eljött, akire vártak.
Kicsit ő is mást várt, hiszen sok mindenre számíthatott, de arra nem, hogy Jézus a vízkeresztséget kéri, melyet ő szolgáltat ki. Egyébként is a Messiásnak miért volna szüksége bűnbánatra?
Jézus válaszából kiolvasható, hogy nem eleve külön utat szeretett volna járni. Igenis követi a zsidó ősök hagyományát, mintegy szervesen -ágként a fából - kívánja az új szövetséget megkötni, az örömhírt hirdetni a választott népnek. Az előírásokat mint ember követi, ha úgy tetszik példát adott minden utána jövő nemzedéknek, hogyan kell és lehet tartalommal megtölteni a szentségeket. Ha Isten Fiaként nem röstellt alámerülni, beállni közénk, emberek közé, akkor nem sokan maradnak, akiknek bármi joguk lenne a tiltakozáshoz.
Jézus még liturgikus reformot sem szeretett volna, mondaná ma bárki az egyháztudósok közül.
Az Atya és Lélek kinyilatkoztatása (hang és galamb) további bizonyíték arra nézve, hogy valóban a szent egység akarata nyilvánul meg rajta, a cselekedetein keresztül.
Az ismeretség sem ment fel az alól, ami kötelező, mondja más szavakkal Jézus. Ezzel azt is állítja, amit az egyházak tanítanak, hogy a kiszolgáltatott szentség hatásossága nem a kiszolgálótól függ, hanem attól független. Nem független viszont a felvevő akaratától, szándékától. Az apostoli levelekben és a szentmise szövegében is találunk részeket, melyek arról tanuskodnak, hogy a szentség vétele lehet kárára is a felvevőnek, állapotától függően.
Jézus tehát születése után másodízben vállal velünk közösséget,és ebben a közösségben éli le életét.
János pedig elfogadja a döntést, mert a különbségekkel tisztában van. Hogy nem teljes a bizonyossága, az majd csak rabságában mutatkozik meg.
Jusson eszünbe ez az evangéliumi rész, valahányszor a szentségekhez járulunk!
- DI -



2002. január 11., péntek 18:16


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület