Színész indult
Sopronból
Sopron számon tartja színészeit, az itt születetteket,
az innen indultakat és az itt játszókat egyaránt. Sövegjártó Áron
Sopronból indult. A színészi pályához szükséges tehetsége mellé azóta Gór
Nagy Mária Színitanodájában az iskolában megtanulható ismereteket is
megszerezte, bár mint ő maga mondja, a tehetség mellé szorgalomra, iszonyatos
mennyiségű munkára, munkabírásra, alázatra is szükség van. És egy kis szerencse
sem árt - teszi hozzá mindehhez Áron, aki soproni Fáy-s korában még nem
készült tudatosan a világot jelentő deszkákra, ám ahogyan a soproni évekre
visszagondol az énektagozatos iskola, a zongoraórák, a színház mind hozzátett
valamit ahhoz, hogy végül is a színészethez kötötte sorsát.
- A Petőfi Színház Szegény Lázár kamaratermi előadására már volt
olyan, aki arra a napra kérte a jegyet, amikor a Sövegjártó Áron is játszik.
Nehéz a szülővárosban fellépni?
- Engem kifejezetten inspirál, hogy éppen a soproni színházban játszhatok
és, az is, hogy az ismerősöknek, barátoknak is meg kell felelni.
- Prózai és zenés darabokban, sőt mozgásszínházban egyaránt kipróbálta
már magát. Nem csak zenés darabokban énekel, hanem énekesként is gyakran
fellépett már.
- Nem szabad kizárólagosan és feltétlenül egyetlen műfaj mellett dönteni.
Jó, ha az ember több területen megmutathatja, hogy mit tud, mire képes.
Jelenleg a prózai szerepeket a zeneieknél összetettebbeknek érzem, hiszen
a zene segít az érzelmek kifejezésében. Végül is, mindkettőben jónak kell
lenni.
Az első hatalmas lendületet másodéves koromban kaptam: bekerültem a
Zsurzs
Kati rendezte, végzősök darabjába. Akkor találkoztam először "igazi"
rendezővel, darabbal, és akkor kellett igazi színpadra kiállnom. Aztán
következett a Fiatalok Színháza, ahol a musicaltől a prózai darabokig mindenben
kipróbálhattam magam. Egyik eddigi legnagyobb feladatom a Pintér Tibor
rendezte Cyranóban Christian és a vicomte szerepe volt.
- A Szegény Lázár?
- Mindenképpen előrelépés, egyrészt Valló Péter igen jó rendező,
hatalmas tudással, tapasztalattal, rengeteget lehet mellette tanulni. Különleges
darab, különleges helyen, rengeteg stilizációval. Több kiváló színész között
kellett helytállnom. Jó azt tapasztalni, hogy az igazi nagy színészek nem
éreztetik azt, hogy kezdővel van dolguk, ez sokat segít a prózai oldalamat
csiszolgatni. Gyöngyösi Tamás tanárom volt, a Mozgásszínházban is
dolgoztunk együtt, így a Szegény Lázár-ban könnyen megértettük egymást.
Hat éve aikidózom, a mozgásban ez is sokat segít. Nem elég 22 évesnek
lenni ahhoz, hogy a darabban, ha kell, valaki az asztalra ugorjon. Amikor
azt mondják, hogy ugorj fel az asztalra, akkor fel kell ugorni. Nem pedig
azt kérdezni, hogy hogyan.
- Hol érzi magát otthon Sövegjártó Áron, a soproni színész?
- A pesti és a soproni otthonra is azt mondom már: hazamegyek. Pesten
mégis sokkal több a lehetőség. A Sopronban bemutatott darabon kívül játszom
a Fiatalok Színházában, a Ruttkay Éva Színházban, a Vidám Színpadon. Nagy
kitüntetésnek tartom, hogy májustól az Operaház fantomjában is játszhatom
a Madách Színházban. Júniusban végeztem, és nagyon szerencsésnek mondhatom
magam, hogy már ennyi darabban szerepelhetek.
- Szerepálmok?
Azt szeretném, hogy amire beérek, folyamatosan jöjjenek azok a feladatok,
amelyekből tovább építkezhetem. Hiába a tehetség, ha nincs tapasztalat.
Tudom, hogy folyamatosan dolgoznom és tanulnom kell: énekelni, táncolni,
beszédtechnikát, mozgáskoordinációt. Folyamatosan figyelek, olvasok, mindent,
ami a színházzal kapcsolatos.
A soproniak a Szegény Lázár-ban találkozhatnak Sövegjártó Áronnal, akinek
szakma szeretetében, póztalan őszinteséggel induló fiatalos lendületében
már érdemes figyelni egy-egy olyan színpadi pillanatra, amely után a nézőtér
– döbörgő tapsnál többet érő – szívszorító csendjében igazoltatik vissza
a tehetség és az elvégzett munka.
(Kisalföld-cyberpress)
Fotó: Kisalföld
2002. december 02., hétfő 23:17