Center a centrumban?
Most már ideje lenne, hogy a hiper-szupermarketek,
plázák, centerek az idegenforgalom hatékony előrelendítő erőiként valamiféle
elismerésben részesüljenek, vagy legalább is tanulmányban erősségként,
vonzerőként (!), nélkülözhetetlen tájelemként legyenek feltüntetve, turistabarátként.
Ugyanis, bármely nagyvárosban – követhetően és egyértelműen – ugyan semmi máshoz
nem, de a nagy bevásárlóközpontokhoz vezető útvonal rendesen, információs
táblákkal felszerelten vezet. Keresek egy nagyvárosi intézményt - menjen
a teszkotáblákkal jelölt útvonalon, mert ott van a teszko mellett - mondja
egy segítőkész odavalósi, és tényleg a módszer működik, hiszen a cég reklámtáblája
minden egyes villanyoszlopon látható.
Hatodikosok nagyszünetben, Sopronban. Mesélem a Lábasházi
kiállítást, a Kincseink-et. Mondom, menjenek nézzék meg.
- Lábasház? Az hol van? - kérdik. Mondom, kissé(?) meglepődve: az Orsolya
téren.
Nem tudják.
- Fő tér, Széchenyi tér - próbálom most már tényleg ijedten betájolni
a Belváros (!) szívébe vezető útvonalat.
- Igen, igen ezeket ismerik,
de a Lábasház...? Nem is hallottak róla.
Kissé ravaszlelkűen felsorolom a soproni "multikat". Az összest tudják,
hogy hol van.
Ezek szerint a Belvárosból is egy jó nagy multi hiányzik?
***
Kampány-nosztalgia
- Bizony nagy kár, hogy csak egy fordulós volt az őszi választás, mert
ha kétfordulós lett volna, akkor a kampánycsend is két napig tartott volna.
Sőt.
Ha még a választások után is havonta legalább két napig kampánycsend
lehetne...
Milyen kaján öröm volt az áprilisi kínosan kampánycsendes napilapokat
szemlézni!…Óriásmagnólia-virágzás, sünök párosodási szokásai, fajták
szerinti gombaspórák előfordulási statisztikái - hosszasan taglalva...
Majd október végén: meghökkentô fogások a választási kampányban.
Finoman szólva.
Bezzeg, mások! Bátor fogásokkal próbálkozott néhány, a novemberi esedékes
főpolgármesteri és polgármesteri választáson induló politikus.
Prágában.
A figyelemfelkeltô események sorozatát a cseh fôváros egyik jobboldali
politikusa kezdte, amikor kampányindítóként jelképesen eltemette a budapesti
Bács Lajost, aki 1996-ban állítólag több millió koronával támogatta az
ODS országos választási kampányát.
Aztán meg kiderült, hogy Bács egy fillért sem adott a cseh polgári
demokratáknak, s ráadásul abban az idôben már több éve halott volt. A prágai
lapok szerint nevét egy budapesti telefonkönyvbôl írták ki a párt aktivistái.
Sakkor mi? - kérdi a kétkampánybanedzett magyar választó.
Prága fôpolgármestere sem ment reklámért a szomszédba: tűzoltókkal
együtt kötélen ereszkedett le egy több mint húsz emeletes felhôkarcolóról.
A bemutatót a tűzoltók szervezték.
(Hm.)
A falmászás szemmel láthatóan divatos volt Prágában: a már említett
politikus egy mesterséges sziklához invitálta ellenfeleit, hogy a hegymászásban
is összemérhessék erejüket.
Néha azért, a kampányt követő időszakban is van úgy, hogy falra mászna
az ember.
A prímet valószínűleg a cseh fôváros 13. kerületének polgármestere
viszi el: néhány éve azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy szó szerint
besétált az oroszlán barlangjába a fôvárosi állatkertben, míg tavaly egy
hajóról elegáns öltönyben a Moldvába ugrott, majd kiúszott a partra.
Bezzeg, bezzeg...- sóhajtunk..., hogy létezik az, hogy a kampány alatt
még ennyi mindentől megfosztottak? Ezt nem hittük volna!
Már nem is tűnik annyira extrémnek a hirdetésnek álcázott kampány-állatmese.
(Vagy fordítva?) - hogy a többit ne is említsük.
Pedig adott volt a Kőfejtő sziklafala, a Fertő tó..., akkor mi hiányzott? Mennyibe kerülhet egy barlangos oroszlán?
té
2002. december 04., szerda 19:17
|