CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 3., pĂ©ntek, Tímea, Irma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Szomszédvár - Régió  


Légy résen!

Kinek az érdeke???


Jaj, meddig van nyitva? Odaérünk még? Hívjuk föl, kérdezzük meg! Papírüzlet, bank, jegyiroda, valamilyen szolgáltató stb. - számtalanszor fordul elő, hogy csak egy rövid telefonon múlna, két-három percen egy információ megszerzése, de a dolog korántsem ilyen egyszerű.

Ha reklámkiadványt ütünk föl, egyáltalán nem biztos, hogy a keresett hely benne lesz, mert könnyen lehet, hogy amikor az ügynök megkereste a vállalkozást/vállalkozót, épp rossz napjuk volt, vagy átlagos napjuk, de úgy gondolták, nem áldoznak ilyesmire - így a fodrászt, a papírboltot, az illatszerboltot vagy gyógyszertárat hiába keressük e hírforrásokban.

Nem adja fel ilyen könnyen az ember, veszi a telefonkönyvet - ám nem ritkán: így is semmi... Bosszankodik, nagyon-nagyon bosszankodik akkor már az ember, felhívja hát a tudakozót. Nemegyszer mi fog kiderülni(??!!) - hogy az általunk közölt üzletnéven, cégnéven telefonszám nem szerepel. "Lehet, hogy a vezető nevén jelentették be a telefont" - tippel az udvarias ügyfélszolgálatos. A kör bezárult.

A "dolgozó" mérges, az üzlet elesett egy lehetséges vásárlótól/ügyféltől... ez tehát nem jó senkinek. De van-e megoldás? Hogyne lenne! Körültekintően, alaposan kell eljárni! Nem, nem nekem, csalódott delikvensnek, hanem a vállalkozóknak, cégeknek. A Robert Baden-Powell tábornok által a múlt század elején megalapított cserkészmozgalom jelmondata: "Légy résen!" Ezt idézem emlékezetükbe a saját érdekük ellen dolgozó "rejtőzködő" cégeknek és vállalkozóknak. Gondoskodjanak pontos elérhetőségükről, legalább a telefonkönyvben!!!

Hasonlóan bosszantó, ha cégnél, szolgáltatónál web-cím is, e-mailcím is szerepel, ám bizony meglehetősen kevés az olyan hely, ahol azért legalább óránként megnézik: érkezett-e e-mailjük; ha naponta ráfigyelnek, az már eredménynek számít, de nem ritkán napok múlnak el úgy, hogy nem is érdekli őket elektronikus postaládájuk tartalma....

Vigasztalódjam, hogy majd az EU-ban?? Majd az EU-ban odafigyel, akinek érdeke, arra, hogy könnyen elérhető legyen??... Jelen pillanatban még azt mondhatom: pesszimizmusom határtalan. "Gyáva népnek nincs hazája" - mondták sokszor a régiek, még kiskoromban, ha valamitől húzódoztam. És a bambának, aki nem ismeri fel, mi áll saját érdekében?!! Annak van hazája?!! Vagy majd elveszi tőle a szlovák, szlovén, osztrák vállalkozó, a holland és dán gazda, a görög, olasz vagy kínai kereskedő?...

Sebők Lili



2003. április 17., csütörtök 14:40


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület