CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 24., vasárnap, Emma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

Feladatok, prioritások a város idegenforgalmában

    Városi csúcs-talákozónak nevezte a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ, Petőfi termében tartott fórumot Kalmár István alpolgármester bevezető köszöntőjében azon a találkozón, amelyen a város idegenforgalmában érintett vállalkozók, szakemberek, a Polgármesteri Hivatal városüzemeltési irodájának, a Nyugat-Dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság, a Pro Kultúra Sopron Kht., valamint a Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központ és a Tourinform Iroda vezetői egyaránt résztvettek.

    A fórum megrendezését a Pro Kultúra Sopron Kht. kezdeményezte, amelynek nevében Nyerges Ferenc ügyvezető igazgató adott rövid áttekintést az intézmény  múltbeli állapotáról, valamint a jelenlegi  fejlesztésekről. Nyerges Ferenc rámutatott: 1997-ben leromlott állapotban vette át a Pro Kultúra Kht. a Liszt Ferenc Művelődési Központ épületét; az ügyvezető igazgató a továbbiakban vázolta a lobbizás, a pályázás, a rendbehozatal, a konferencia-központtá alakítás máig tartó folyamatát, utalt a közelmúltbeli sajtópolémiákra, hangsúlyozva, hogy a hasonló jellegű és nagyságrendű beruházások gazdaságossági megtérülésének ismeretében,  mindössze fél évre az átadást követően nem reális a konferenciaközpont a gazdaságos működésének számonkérése. A konferencia turizmus szervezésével professzionális szervezetet kellene megbízni - jelentette ki.

    Vránich István, a szállodaiparban tekintélynek örvendő szakember az idegenforgalmi adónak az ágazatba való visszaforgátást kérte számon az önkormányzaton, ugyanakkor ismertette azt a tényt, hogy jelenleg Sopronban éves átlagban száz konferencia megrendezésére kerül sor.
- Az intézmények vezetőinek és a politikusoknak egyaránt aktivizálniuk kellene magukat - mondta – azzal a céllal, hogy, akár politikai lobbi révén, a turistaforgalom és az  idegenforgalomból származó bevételi oldal növekedjék.

    Kránitz László országgyűlési képviselő, polgármesteri tanácsadó utalt arra, hogy a város kasszája üres, mindazonáltal kifejtette: valamilyen formában, az idegenforgalmi adóforintok visszakerülnek az ágazatba. Azt is alátámasztotta, hogy a politikai szándék szerint, annak széles kapcsolatrendszere által igyekeznek az idegenforgalom fellendítésén munkálkodni; például a különböző minisztériumok protokoll-főnökeit fogják ebből a célból megkeresni.
    Pratser Ferenc, a Hotel Sopron igazgatójaként szintén szaktekintélynek számít az ágazatban. Ő úgy vélte "csomagokat" kell létrehozni a konferenciaturizmus kapcsán.
    Kifejtette: egyelőre nem világos a város idegenforgalmi stratégiája, annak prioritásai sem. Hangsúlyozta a város értékei megőrzésének, piacravitelének, valamint új termékek kifejlesztésének szükségességét.
    Pratser Ferenc kiemelte: egyrészt szét kell választani a rendezvény-szervezési és -bonyolítási feladatokat, másrészt pedig szükséges egy olyan koordinációs testület létrehozása, amely a testvérvárosi, a kistérségi és a régiós kapcsolatokra építve, a városmarketingre helyezve a hangsúlyt piacra viszi a konferenciaturizmussal együtt mindazt az értéket, amivel a város és a térség rendelkezik.
    Walter Dezső polgármester válaszában kifejtette: a konferenciaközpont a városnak egy olyan beruházása, amely jelenleg folyamatos kiadásokkal jár. Beismerte: jelenleg még hiányzik a városvezetés mellől az a személy, aki – mintegy karmesterként – a város idegenforgalmának és turizmusának területét irányítsa.
    A polgármester tételesen is felsorolta azokat a tennivalókat, amelyek az idegenforgalom fellendítését eredményezhetik, hangsúlyozva, egyrészt, hogy a jelenlegi városvezetésnek egy örökölt állapotot kell kezelnie, másrészt, hogy ehhez források előteremtése is szükséges.
    Az idegenforgalom területén érdekek is egymásnak feszülnek, amelyek között szükséges konszenzust teremteni, ezért a polgármester úgy vélte, hogy egy építő jellegű párbeszéd kezdetének lehet tekinteni az idegenforgalmi és turisztikai fórumot.

    "Nem kizárólag konferenciaközpontnak építették át Magyar Művelődés Házát, ezért több kulturális, szórakoztató rendezvénnyel kellene megtölteni azt", "ne a politika irányítsa az idegenforgalmi referens kinevezését", "a regionális arculat megteremtésére vegyen igénybe a város és a térség EU-s pénzeket"; "adjanak több pénzt és feladatot a Tourinform Irodának"; "fantasztikus, ám kihasználatlan értékei vannak a városnak", "nem elég turistabarát a város, konferencia-szervező irodára van szüksége a városnak". "A tény, hogy minden magyarnak felcsillan a szeme Sopron neve hallatára egy rosszul értelmezett kényelmi állapotot hozott létre Sopronban, amelyen sürgősen változtatni kell" - hangzottak el a javaslatok, meglátások, jobbító szándékú, összefogásra sarkalló kritikák több résztvevő részéről a fórumon, amelynek tanulságait összegezve, Walter Dezső polgármester kijelentette: a város  idegenforgalma és turizmusa irányítására "karmesterre" van szükség, "a várost el kell adni"; a 28 ezer lakosra berendezkedett, közben ötvenötezresre duzzadt várost lakhatóvá kell tenni, átalakítva a közlekedés-szerkezetétől kezdve, több elemét.
    A város mindenképpen fontosnak tartja a vállalkozókkal és az intézményekkel való együttműködési lehetőségek feltárását és a jövőbeni munkakapcsolat kialakítását.
***
    A rendezvény második részében az Alpokalja Idegenforgalmi Alapítvány által üzemeltetett Tourinform Iroda bemutatkozása és az ez évi marketing
elképzelésekről szóló tájékoztatása hangzott el, amelyet már csak a legkitartóbb szakemberek hallgattak végig.

    Horváthné Hoszpodár Katalin a soproni Tourinform Iroda vezetője ismertette az iroda fő tevékenységi köreit.történő segítségnyújtás, saját forrásszerzés, saját célfeladat megvalósításához pályázatok összeállítása, valamint pályázatok megvalósítása, pénzügyi elszámolása mind az iroda vállalt feladatköreit alkotja.
A fejlesztési programokról szólva, Horváthné Hoszpodár Katalin beszámolt a turisztikai termékfejlesztés, a térségfejlesztési programokba való bekapcsolódás, a településfejlesztési programok indukálása területén.
    A programszervezések fő területei a rendezvényeket, konferenciákat, turisztikai kiállításokat, vásárokat, tanulmányutakat, találkozókat érintik, amelyek mellett a Tourinform iroda marketing tevékenységet is folytat, amely során a Sopron és vonzáskörzete turisztikai termékmenedzselése, a térségmarketing, a programkínálatok, kiadványok terjesztése, a  Tourinform szolgáltatások megismertetése, valamint a kiadványok nyomdai kivitelezése feladatköreit is ellátja.
    A tevékenysége során felhasznált eszközök: az Országos Turisztikai Információs Rendszer / On-TIR /, a kiállításokon- szakmai vásárokon való részvétel mellett említésre kerültek az  országos és helyi kiadványok terjesztése, valamint az internet lehetőségei.
A Tourinform Iroda folyamatos frissített információs web-oldala a napokban vált elérhetővé Sopron város hivatalos honlapjáról.

    A továbbiakban bemutatásra került az iroda kapcsolatrendszere ( Magyar Turizmus Rt. és külképviseletei,  Regionális Idegenforgalmi Bizottság, a Tourinform hálózat,140 irodájával, Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata, idegenforgalomi vállalkozások, szervezetek, hatóságok, kamara, média).
    Tanulmányok és felmérések készítése is az iroda tevékenységi körét gazdagítja, amelyek között az irodavezető megemlítette: az idegenforgalomi vállalkozások körében, valamint az idegenforgalmi szolgáltatást igénybevevők körében végzett turisztikai célú igényfelmérést; az irodai ügyfélforgalom felmérésének, a turisztikai kínálat kérdőíves felmérése-és  az MT Rt. felé való adatszolgáltatás  eredményeit is ismertette az előadó.

    Az előadáson bemutatott statisztikai adatok megtalálhatók a Tourinform oldalán.

    Az iroda által végzett gyakorlatvezetés és konzulensi munka mellett a működéssel összefüggő tevékenységéről is részletes beszámoló hangzott el, valamint bemutatásra kerül a Sopron és térsége marketing képviselete ellátásának módja, amely során a kiemelt turisztikai termékeknek számítanak: a konferencia turizmus, a kulturális és örökségturizmus, az aktív turizmus, a  Fertő-táj, mint világörökség, a Wellness ajánlatok, a bor és gasztronómiai turizmus.
    A komplex kínálattá formálás során történő négy termékelem kiválasztásának indoklása és elemeinek jellemzői után a háromnyelvű, saját kiadványrendszer is bemutatásra került, az iroda gesztor szerepvállalásával megvalósult háromnyelvű kiadványaival együtt.
    Az iroda célfeladatai között  afőszezoni meghosszabbított nyitva tartás, az On-TIR adatbázis feltöltés, karbantartás, a térség turisztikai vásárokon való képviselete,, a pPályázatok beadása, megvalósítása, valamint gyakornoki helyek biztosítása szerepel.

    Horváthné Hoszpodár Katalin beszámolt a 2003. évi vásári megjelenésekről is, amelyek között a Nyugat-Dunántúli Régió standhelyén  Kaposvár, Pécs, Budapest Utazás 2003., Szeged szerepelt; kiadványi megjelenéssel Nyíregyháza, Debrecen, Miskolc, Kecskemét. A külföldi vásárok között a Nyugat-Dunántúli Régió képviseletében kiadványi megjelenéssel:  Bécs, Stuttgart, Pozsony, Drezda, Hamburg, Prága, München, Nürnberg vásártain volt jelen Sopron a Tourinformnak köszönhetően.

    A jövőre vonatkozó tervek között természetesen szerepel a határmenti együttműködés, amelynek elemei között említésre került a közös arculattervezés, a fotótár bővítés, a kiadványok összeállítása, kivitelezése, a négy belföldi vásáron önálló megjelenés, egy mobil installáció elkészítése.
    Az előadás végén az irodavezető asszony a soproni Tourinform Iroda sikeres programjairól és eredményeiről is beszámolt, amelyek között az 1999-2000-ben megvalósult Phare CBC három határon átnyúló program: „Három ország-Három borvidéke” rendezvény-sorozatot, a 2001-2002-ben kiadott
Sopron és térsége kiadványcsalád kivitelezését, és a 2002-ben a Fertőrákosi kőfejtő területén elkészült  Kövi benge tanösvény” táblarendszer kivitelezését említette.

T.É.

Kapcsolódó cikkek:

UTAZÁS 2003 Nemzetközi  Idegenforgalmi Kiállítás - Sopron és vonzáskörzete is képviseltette magát  

 Fertőrákoson felavatták a Kövi benge Tanösvényt

Országos Tourinform Találkozó

Lehetséges megoldás: az összefogás -  Szőlőtermesztők és borosgazdák szakmai fóruma Dunaszerdahelyen

  Aktív pihenésre csábít ez a vidék

Fertőrákos és Világvándora

Sopron és vonzáskörzetének turisztikai értékeit bemutató kiadványok

A Tourinform Sopron a térség képviseletét az elkészült Sopron és  vonzáskörzetének turisztikai ...
 
Nemzetközi borverseny Deutschkreutzban

http://www.sopron.hu/borvidek/bor.htm

Több tízezren keresték fel a régiós stand 31 kiállítóját. Sopron és vonzáskörzetének részvétele az UTAZÁS 2001 Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállításon
Budapest, 2001. március 21-25.

Soproni Borünnep Szombaton és vasárnap ...

A borfogyasztás és gasztronómia szakmai megalapozása

 



2003. április 25., péntek 22:38


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület