A megjavított levélszerver most már tud(!) spam-et kézbesíteni...
Levél a levesbe
Egy ingyenes levelezőhelyen - azon, amelyiken Budapest webkamerás látképe áll jobbra lent a címoldalon - eddig mentes
volt a mailboxom mindenféle kéretlen levéltől, egyedül a webhely fenntartója küldött néha tájékoztató anyagot az újabb
szolgáltatásokról. Úgy egy héttel ezelőttől azonban elkezdtek hülye levelek érkezni. Természetesen elolvasás (megnyitás)
nélkül azonnal töröltem őket, nehogy, ha megnyitom, belekapjak egy kártevőbe (vírus, féreg).
Rendre magyar feladójú mailek vicc-ajánlóval, saját-honlap-ajánlóval, krikszkrakszos címmel, amiből aztán végképp
fogalmam sincs, mi lehet a levélben, ha van benne egyáltalán valami... Mivel mindazoknak, akiktől arra a címre levelet
várhatok, magam adtam meg a címemet - teljes biztonsággal el tudtam dönteni, hogy az ismeretlen alakok, akiknek olyan sok
idejük van, hogy ilyesmivel szórakoznak, nem tartoznak ebbe a körbe, tehát meglehetősen nagy lelki nyugalommal szórtam a
"cuccot" a kukába. De a levelek nem akartak szűnni, nap mint nap jött néhány. Néhány nap után megmérgeltem magam, és írtam a
helpdesknek. A stílus igazán hagy kívánnivalót maga után, de akkor pillanatnyilag robbani tudtam volna a Zoli, Anikó,
valamilyen Gáborné stb. feladójú betolakodóktól.
Mi a nyavalya tortent a ....-tal? (Szolgáltató neve - a szerk.)
Hulye levelek jonnek rakasra ismeretlen feladokkal.
Szetszaladtak a cimeink a nagyvilagba, vagy mi?
:((((
Udv:
A válasz nem volt ingerült, egyáltalán - a helpdeskes munkatársak, gondolom, komoly képzést kapnak hepciás betelefonálók,
beírók kezeléséről... - meglepőbbnek viszont annál meglepőbb volt... (Mondjuk, én már önmagában azon is csodálkoztam, hogy
négy nap elteltével egyáltalán válaszoltak!) Olvassák:
Tisztelt Felhasznalonk!
Nem. Megjavitottuk a levelezoszervert. Amit pedig megkap leveleket
ugy, hogy az ont nem erdekli, ugy hivjak, hogy SPAM. Csak eddig a
szerver egy csomot nem tudott kezbesiteni. Most mar megy neki....
Udvozlettel:
... ... (név) Rendszergazda
Na, ezt nevezem pofátlanságnak! - volt az első gondolatom. Aztán ránéztem a fejlécre, és minden megvilágosodott - úgy
érzem, legalábbis. Alighanem rá kellene erőltetniük az ingyenes használókra a plusz (=fizetős) szolgáltatásokat. Mik ezek?
"A ...+ nagyobb (20MByte) email tárhelyet, vírus- és SPAM szűrést, WAP email elérést biztosít számodra!!! További
információ" - ez utóbbi pedig egy link, s az oldalon valóban bőséges információt találunk, hol, hogyan, mennyiért lehet a
plusz-szolgáltatásokra előfizetniük az amúgy ingyenesen mailezőknek.
Nem tudom, hallottak-e Önök már a Profiterol c. havi magazinról? Független gazdasági és befektetési magazin. Jelen
számának gazdasági fő-témája a kínai gazdaság, de olvashatunk benne elemzést a nemzetközi részvényekről, a magyar befektetési
alapokról; művészeti elemzés (Csáky József, a világhírű magyar szobrászművész), Chikán Attila- és Hardy Mihály-interjú, de
űrkutatás is helyet kap a harmadik évfolyam 6. számában - ám mindig igen komoly hangsúllyal szerepel az
informatika is! Az olvasó e hónapban szakszerű tanácsokat kap szkennelésről, digitális fényképezésről stb. - és éppen most
szerepel a lapban Netmorál címmel az a cikk (szerzője Simay Endre István), ami miatt, fenti bosszúságom okán,
itt most a magazint szóba hoztam.
Idézek a cikkből:
"Az emberiség történetében a technológiai fejlesztések sokszor jártak azzal, hogy átrendezték az emberek
életkörülményeit, melynek változása gyakran maga után vonta a morális normák átértékelődését, vagy új normarendszerek
kialakulását is. Hiszen az írás "feltalálásáig" és a levelezés elterjedéséig a levéltitok aligha jelenthetett volna mélyen
értelmezhető fogalmat. Az emberi kapcsolatok és nem egy esetben a viselkedési normák újabb próbaköve lehet az internet,
illetve általában a hálózatos világ szinte forradalmi fejlődése."
Nézzük, mi a helyzet a szolgáltató által pluszként, térítési díjért, kínált spam-szűréssel!
"Ezek a spam-szűrő programok, amikkel általában két gond szokott lenni. Az egyik az, ha nincsenek. A másik az, ha
vannak. Amiért gond lehet, ha nincsenek, az a levélszekrény gyors eltömődése. Amiért pedig jelenlétük lehet a gond, az az,
hogy helyettünk döntenek. Márpedig általános tapasztalat, hogy sokszor kerül olyan levél a levesbe, ami alapjában véve nem
kéretlenül jött. Ugyanakkor a kéretlen leveleket küldő robotok készítői folyamatosan találják ki azokat a trükköket,
melyekkel a szűrőprogramokat megkerülik. Így ez utóbbi alkalmazások hatékonysága sokszor megkérdőjelezhető, melyen a
tanítható alkalmazások segíthetnek, de ugyebár azokat is tanítgatni kell valami alapján. Így tulajdonképpen a legjobb
levélszemét-szűrés az, ha magunk nekiállunk a kapualjban kidobálni a felesleget."
Hát igen... Pontosan ezt cselekszem mostantól én is - mostantól, hogy (ld. a rendszergazda felvilágosítását...) a szerver
már "tud" spam-et is kézbesíteni...
A kép forrása: insects.ummz.lsa.umich.edu
Sebők Lili
2004. jĂşnius 23., szerda 16:08
|