CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Mi1más  

Palmetto- Egy kis borzongás

Egy kis borzongás-Palmetto


Faluról hazaérni, ahol az embernek nincs egyéb szórakozása, mint a naplementék szelíd szépsége, valamint a rothadó gyümölcsökön turbékoló legyek násza, aztán bevágódni valami kocsiba, és felkeresni azt a legkisebb mozit, ahol csak egy mozigép működik, ahol épp átalakítás folyik, este nyolckor, igen,  ahol még játsszák utoljára a Palmettot, nos, programnak kicsit durva.
 A film egy véramerikai, nagyon kedves kis keretes szerkezetű thriller,  James Hadley Chase keze alól. Börtönben kezdődik, börtönben  végződik - így olvasva elég lehangoló lehet.
Ez nem fedi azonban a valóságot.
A közben eltőltött majd két órát kellemesen tölthetjük Woody Harrelson vergődését szemlélve.  Az ipse, akár a film kezdete, kellemesen sablonos. Igaztalanul leült két évet, aztán kijött. A kinti világ egy szerető/szép/hűséges nővel (Gina Herson), szar melóval fogadta, mint a mesékben. A jól bevállt dramaturgiára simulva feltűnik egy másik nő, Rhea Malroux(Elisabeth Shue), aki szép, meg erotikus, sőt gazdag,

és akinek a nevét senki nem képes rendesen kiejteni. Továbbá titokzatos/kockázatos munkát ajánl, hogy tegyen már úgy, mintha elrabolná a mostohalányát. Én meg gondolkodom, hogy vajon megérte-e beülni? Végül kiderül hogy igen, de az még nagyon soká derül ki. Hősünk némi tipródás után ál-bűnözőből átmegy ál-visszaeső ál-emberrablóvá - szép lassan hömpölyög a történet,

aztán egyszer csak valahol a harmadik szalagcsere után hirtelen bedurvít, és az utolsó fél órában már úgy is marad. Innen már nagyon kell figyelni a történéseket. Ami tuti, hogy imádott tömeggyilkosunk körül egyre sűrűsödik a cucc, szalad bele a végzetébe. Egy kis intermezzo, míg feloldanak egy hullát, némi savban, és ami egész hihető, hogy kezdenek rendeződni a

dolgok. Éppen fordítva történik minden, lassan mindenkiről kiderül, hogy senki nem az, akinek lennie kellene. Vagy ha mégis, az még rosszabb. Ehhez képest már tényleg mindenki mindenkivel, és mindenki mindenkit, de még mindig tűnnek fel újabb szereplők élve, halva, egyre kevésbé valószínű módon. Ennél a pontnál adtam fel a reményt, hogy talán a rendező (Volker Schlöndorff) sejti, hogy mit akar. Meg sem kísérlem visszaadni a további cselekményt, a továbbra is életbenmaradt szereplők kétnegyede börtönbe vonul, egynegyede savban oldja magát, a maradék meg kutyát nem érdekel.
Botorka kifelé a teremből, cigaretta, gyufa, serc, belégzés, kilégzés, rendben van, mellettem a nézőközönség jelentős hányada, legalább négyen, nemtetszésének ad hangot, nem is akármilyet, vajon mi kell ezeknek? Verbalizálom a kérdést: a Halálos fegyver 4, az jó lenne - lett volna. Megkönnyebbült kis mosoly mozdul át az arcomon.

SOL(exzs88)
 



1998. augusztus 27., csütörtök 00:00


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület