CyberPress

Sziget Fesztivál 2004
Péntek esti lazulás
2004. augusztus 6.

Számomra és sok hozzám hasonló emberke számára a buli kora délután vette kezdetét. Mi délután kettőre értünk ki, s miután átöltöztünk és megszabadultunk súlyos táskáinktól, indultunk is körülnézni. Tavaly is ugyanígy pénteken voltam fenn egy napot, akkor már nem volt hely a csomagmegőrzőben, most viszont bőven. [Mondták a lányok, hogy három sorral megnövelték a területet, ezért is dolgoznak már egyszerre hárman - Bacsi], ez sokban hozzájárult a kellemesebb naphoz, hisz nem volt mindig a hátamon a táska. Nem egyszer tértünk vissza elemózsiáért vagy éppen frissítő italért hátizsákjainkhoz a felügyelő hölgyemények legnagyobb örömére... [De ők már valószínűleg az éjjeli váltás voltak, így nem voltak annyira dühösek - B.]

Mikor felértünk az egész Sziget még békésen ebédelgetett, napozgatott, gondoltam is, hogy az egykor kezdődő bulin kevesen vehetnek részt, mindenki inkább csak pihenget. De nagyot tévedtem! Benéztünk a Cinetrip sátorba, s valami hatalmas volt! Nem elég hogy mindenki ott pörgött, s dj. Naga isteni zenét nyomott, még a hőség elviselésére egy kis mesterséges esőről is gondoskodtak a szervezők, ami finoman szólva is nagyon kellett oda a hőségben. Azonban az ,,eső'' meghozta eredményét, nemcsak hogy hatalmas sár lett, de a talaj annyira felázott Naga alatt, hogy nem sokkal utána bezárták. - Több mint közérdekű információ, hogy dj. Naga jövő hét szombaton - azaz augusztus 14-én a Hangárban - játsza majd a talpalávalót a műfaj szerelmeseinek.

A kis felfrissülés után elindultunk meghódítani a Szigetet. A Cinetrip mellett található az Afrika falu, ahol egész nap, számos jó dologban lehet része a látogatónak, például van Capoeira bemutatató és tanítás (lásd tavalyi és tavalyelőtti írásunk), szamba-tanítás s a nélkülözhetetlen latinos zene. Nagyon hangulatos, ajánlom mindenkinek. Az Afrika faluban amúgy érdemes vigyázni, mi például délután vettünk egy karkötőt ami kalandos körülmények között elveszett, s amikor később visszamentünk újat venni, már 100 forinttal drágábban akarták eladni, még szerencse, hogy Szilvi szemfüles volt és lefülelte a ,,csaló''-t.

Az Afrika falu után elindultunk, s felderítettük az egész Szigetet, jártunk mindenütt, összefutottunk ismerősökkel, az egyik sátornál egy reklámanyag bemutatása után kaptam egy csuklópántot. Majd lengőtekéztünk, ahol kaptunk 2 pontot. Ha sikerült a Szigeten maradt barátainknak pontokat szerezni, akkor Attilának is összejön a csuklópántra való. [Reméljük - B.]

Kimerítő sétálgatás után jó volt megpihenni a Trend sziget kellemes nyugágyaiban, olvasgatva a Sanoma Beachről szerzett újságokat. A Persona Divatbemutatója 17 órakor kezdődött, ami talán lehetett volna színvonalasabb is, de azért nem panaszkodunk.

Majd ismét sétálgatás következett. Ezúttal bejártuk az egész Szigetet, jártunk olyan helyeken is, ahol tavaly nem. Nem kis séta ez, az biztos. Belekukkantottunk az este nyolckor kezdődő Ritmikus Gimnasztika bemutatóba a Színház és táncsátorban, azonban ez nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így csak rövid ideig maradtunk. Átmentünk a Táncdalfesztivál sátorba, ahol kilenctől a Sound Track együttes hangolt, azonban egy órát késtek a kezdéssel, így mi továbbálltunk, ismét a Cinetripben voltunk ahol 22 órától újra Naga szolgáltatta volna a zenét, azonban még fél tizenegykor sem kezdte el, s az előtte lévők - számomra kevésbé tetsző - techno zenét nyomtak, így inkább nagy reményektől fűtve elindultunk Wan2 sátrat keresni.

Hosszú tévutak után végre ráleltünk (persze térkép nélkül) a hőn áhított helyszínre, ahol a tervek szerint nem kisebb fellépő, mint az Egyesült Királyságbeli Roni Size volt várható, aki élőben két órás koncerttel kényeztette a Sziget népét. Már az előtte lévő együttest is rengetegen hallgatták, de Roni hírére teljesen megtelt a sátor. Nem kellett sokáig várakoznia a tömegnek, akik állandó tapssal bíztatták a színpadra lépőket. S végre elkezdődött a partik partija, számomra [Szilvi] az est csúcspontja!
A fellépés két részből állt, melyet egy ötperces szünet választott el. Az első részben a két Mc hölgyemény (ha jól értettem akkor az egyikük volt Mc Tali, ez az információ a stílusban járatosoknak jelenthet valamit, talán nem is keveset) nagyon nagyot alakított, rettentő jó zenét nyomott Roni Size, ami a lányok énekével teljessé vált, s minden megvolt, ami egy igazi partihoz kell... A hangulat valami fantasztikus volt, az egész sátor egy ritmusra ugrált! Viszont sátor lévén borzasztó meleg volt, s mindenki alig ruhákban pörgött, de még így is patakokban folyt rólunk a víz… A műsor második felében egy afrikai származású Mc vette át az irányítást, de ez a rész is pazarra sikerült, amit a közönség állandó ujjongással, s erős tapssal fogadott. Többen kritizálták, hogy a számok között túl nagy szünet volt (ez az élő műsor hátránya), viszont én pont így éreztem jól magam, végig tomboltam egy számot, s utána a szünet alatt fújtam egyet, s folytatódott tovább a pörgés. Fantasztikus volt, aki erről lemaradt nagyon bánhatja!
A buli végéről azonban már kijöttünk, mert már-már elviselhetetlen meleg volt odabenn. De amikor teljesen átázva ott álltunk a hűvös éjszakában, rettentően fáztunk. Mindenki készítse ki a télikabátját a bejárathoz hasonló bulik esetén.

Ezt követően, gondoltuk beülünk száradni valami enyhébb sátorba, így utunk a Táncdalfesztivál sátorhoz vezetett. [Jé, itt mi is voltunk péntek este, és élveztük a "Trabanttal szállni élvezet" dalt - Balázs.] Nagyon jó kis tánczenét nyomtak itt, Fenyő Mikitől a Rapülőkig, igazi, táncolható zenék voltak. Olyan érzésünk volt, mintha egy bizonyos soproni szórakozóhely - FreeSytle - szombat esti buliján lennénk. [Azért a Freeben egy kicsit forróbb a hangulat - B.]
Majd irány a Globe Party Aréna, ahol Grooverider és Adam F szolgáltatta a muzsikát, viszont hajnali 3 felé már eléggé megfáradtunk a több mint 12 órás járkálás után és kényelmesebb pozícióba helyeztük magunkat, így merültünk el a drum'n'bass szépségeiben.

Ekkor vettem észre, hogy Bacsi már többször is keresett [Persze-persze... - B.], ezért kimentünk a sátorból és felhívtuk - sajnos felébresztettük -, viszont ő volt olyan szíves és sétálgatott velünk ["Biztos ez a jó út kifele?"], jóízűen elmajszoltunk még egy kürtös kalácsot ["Bacsi ez finomabb mint a saláta."] és így indultunk neki a hosszú útnak amely egészen az Édes Otthonig vezetett.

Talán röviden ennyi volt kalandos kis kirándulásunk története az óbudai Hajógyári szigeten. Számomra abban látszott leginkább,hogy ez Közép-Európa legnagyobb szabadtéri rendezvénye, hogy hajnali 4 órakor majd ugyanannyian mászkáltak az "utcákon" mint délután 3-kor. Jövőre sem szeretnénk kihagyni. [Mi sem - Bacsi]

Valami frappáns búcsúszöveg illene ide, de mivel Bacsi mondta, hogy Balázs és ő már ezt megírták, ezért én nem vesződöm vele... inkább alszom tovább. [Pontosabban szerettük volna megírni, de aztán nem jött össze - majd jövőre, ha sikerül Szilviékkel fél óránál több időt közösen eltölteni egy közös fesztiválnapon - B.]

[- Okézd le a cikket, azt jól van, majd holnap végigolvassuk.
- Így jó?
- Aham - mondta Balázs, és elindult abszintot venni. De ez már szombati történet...