CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Közélet

2002. március 08., péntek 14:57


Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került

Pálinkás József oktatási miniszter Sopronban

Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került
Pálinkás József oktatási miniszter Sopronban

Sopronban járt Pálinkás József oktatási miniszter, aki a Vas és Villamosipari Szakképző Iskolában lakossági fórumon számolt be az oktatás jelenéről és jövőjéről, amelyet megelőzően felavatta és átadta a Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnázium (Líceum) új tornacsarnokát.

    Dr. Szájer József Sopron országgyűlési képviselője a lakossági fórum bevezetőjében ismertette a Magyar Polgári Együttműködés Egyesület Kossuth centenáriumi és tavaszán meghirdetett Nemzetiszalag Mozgalom felhívását, amely a Széchenyi, Deák, Kossuth és a márciusi ifjak nemzedékeinek emlékének ösztönzésére, ma is összefogásra hívja a nemzetet. "Legyen most is a nemzetiszalag összefogásunk jelképe! Arra kérünk mindenkit, aki csatlakozik a Nemzetiszalag Mozgalomhoz, hogy nemzeti trikolorjainkat tartsák ablakaikban, autóikon és kokárdáikat viseljék szívük fölött egészen az országgyűlési választások végéig!" - szól a felhívás, amelynek ismertetését követően dr. Szájer József Pálinkás József miniszternek is feltűzte a nemzetiszín kokárdát.
    Dr. Szájer József  az oktatási minisztert köszöntő beszédében hangsúlyozta: a Fidesz-kormány az oktatásnak és a nevelésnek kormánya.
- Az érdem mindenben azoké, akik a munkát elvégzik - jelentette ki Pálinkás József miniszter, aki azt is kiemelte, hogy a tárcától kapott támogatások a polgároknak maguknak köszönhetők, akik a támogatandó programokat, fejlesztéseket indítják. Az állam dolga, hogy a munka eredményeként keletkezett forrásokat egy tisztességes pályázati rendszerben,  az igények függvényében elossza. Említette a Széchenyi tervből kutatás-fejlesztési programjaira jelentős támogatást nyert.
    Nyugat-magyarországi Egyetemet, amely egy szűk profilú intézményből vált szélesebb profilú egyetemmé.
    A Fidesz-kormány által fontosnak tartott öt kiemelt célról szólva kifejtette, hogy ezek között az első, hogy gyerekek szülessenek, és, hogy jó családban, szeretetben, jó légkörben nőjenek fel; fontos, hogy mindenki munkával keresse meg a megélhetéséhez szükséges javakat; a társadalomban rendnek kell lennie; fontos, hogy a család, a város, a nemzet tagjai érezzék, hogy összetartoznak, hogy a jövőért együtt kell dolgozniuk- jelentette ki a miniszter, aki ugyanakkor megállapította, hogy 1998-hoz képest a meglévő gondok ellenére, az oktatásügyben előrelépés történt.
    Az iskolai oktatás középpontjába a nevelés került- jelentette ki Pálinkás József, aki hozzátette: a tudás érték, de csak akkor, ha jóra használják azt.
Az oktatásügyben történt változások a jelenlegi kormány esélyteremtő politikájával vannak összhangban, legyen szó az 1994-1998 közötti kötelező tandíj eltörléséről és helyette a diákhitel lehetőségének megteremtéséről, az érettségi rendszer egységessé tétele irányába tett lépésekről.
A közoktatás egyik legsúlyosabb és leginkább megoldásra váró gondjaként említette a miniszter a pedagógusok bérének kérdését.
Változtatni kell a pedagógusok anyagi megbecsülésén, amely változtatás már folyamatban van- jelentette ki a miniszter.
A továbbiakban az oktatási miniszter a további feladatok között említette az iskolafejlesztési-megújítási programok kidolgozását és lakossági kérdésekre válaszolt.
A pedagógus életpálya-modellről és más, az oktatásügy fontos kérdéseiről külön interjúban nyilatkozott Pálinkás József oktatási miniszter.

Balogh