CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2003. szeptember 11., csütörtök 23:09


II. Faipari Marketing Konferencia

II. Faipari Marketing Konferencia

    A Ligno Novum Wood Tech Nemzetközi Szakkiállítás kísérőrendezvényeként 2003. szeptember 9-10-én rendezte meg a Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kara és a Program Kft. a Hotel Sopronban az ITD Hungary támogatásával a II. Faipari Marketing Konferenciát.
    Három országból 120 résztvevő vett részt a szakmai eseményen, amelyet a korábbinál sikeresebbnek és eredményesebbnek ítéltek a szervezők.
    A fa egy csodálatos termék. Ökológiailag tiszta és egy állandóan újra termelődő nyersanyag. Csak a nyilvánosság, a potenciális vevők nem látják ezt kellőképpen, a faanyag megfelelő pozicionálása mindeddig elmaradt Magyarországon. A Faipari Mérnöki Kar most kezd dolgozni egy Fa PR szervezeten, amely szervezet célja a fa anyag pozitív imázsának megszerzése és fenntartása lesz

    A konferencia célja volt, hogy alkotó elgondolkodtatásra, elemzésre és az azt követő cselekvésre ösztönözze a gyártókat, forgalmazókat vállalkozásuk felvirágoztatása érdekében, ugyanakkor azoknak az erőknek az összefogása volt, amelyek eredője révén fejlődésnek indulhat e téma magyarországi gyakorlata.
    A marketing konferencia jelentőségét Pakainé dr. Kováts Judit tanszékvezető elsősorban a faipar gerincét alkotó kis-és középvállalkozások piaci versenyre való felkészítésében látja. A marketing jelentősége egyre inkább nő az Európai Uniós közeledéssel, hiszen a határaink kiszélesednek, a vásárlók igényei is mindinkább az európai trendhez közelítenek. A faipari marketing azonban Magyarországon még kezdeti stádiumban van.
    A Faipari Marketing Konferencia a következő témakörök köré csoportosítottan zajlott:
    A konferencia nyitó plenáris előadásai között megismerkedhettek a résztvevők a közösségi famarketing osztrák gyakorlatával, és a különféle ártárgyalási technikákkal. A résztvevők ismereteket szerezhetnek az EU vámeljárásairól, és szó esik a faipari termékek külpiacra lépésének lehetőségeiről.
    A plenáris üléseket követően az első napon két szekció közül választhattak a látogatók: marketing stratégia és vállalkozásfejlesztési szekció. A marketingstratégia szekción belül előadásokat hallgathatunk válságmenedzsment, közösségi marketing témakörökből, és megismerhetjük a legújabb magyarországi kereskedelmi és értékesítési trendeket..
    A vállalkozásfejlesztési szekción belül olyan vállalatok osztották meg velünk vezetési gyakorlatukat, mint a Roto Elzett Kft. vagy a Kanizsa Trend Kft. Szó esett itt az integrált vállalatirányítási rendszerek bútoripari alkalmazási lehetőségeiről, a kis- és középvállalkozások finanszírozási formáiról és a szervezeti kultúra szerepérőlA konferencia második napján ismét két szekció közül választhatnak a résztvevők: “Termékmarketing a fókuszban” és “Újdonságok a faipari marketingben” szekció. A termékmarketing és terméktervezés a fa- és bútoripari vállalkozások számára kiemelt jelentőségű az összes marketing elem közül.

    A speciális magyar viszonyokra könnyen alkalmazható külföldi marketing receptek nem állnak rendelkezésre a szakirodalomban. A hazai marketing els?sorban a nagyvállalatok számára készült. Leginkább “hiánycikk” a speciális mikro- kis és középvállalkozói marketing gyakorlata, melyek egyes szekció el?adásainkban viszont ugyancsak fókuszba kerül.
    A kétnapos faipari marketing konferenciák plenáris- és szekcióülései különféle marketing részterületek hazai és külföldi példaértékű sikereire, illetve a változtatási igényekre fókuszáltak. Ez évben a meghívott előadók között egyaránt találkozhattunk neves elméleti szakemberekkel és a gyakorlati élet meghatározó, tapasztalt résztvevőivel.

    A konferencia nyitó plenáris előadásai között helyet kapott a közösségi famarketing osztrák gyakorlatának bemutatásalvalamint a különféle ártárgyalási technikák.
    A plenáris üléseket követően az első napon két szekció közül választhattak a résztvevők: a marketing stratégia és vállalkozásfejlesztési szekció között, ez előbbin válságmenedzsment, közösségi marketing valamint a legújabb magyarországi kereskedelmi és értékesítési trendek témakörök, az utóbbin  vállalatok – Roto Elzett Kft. vagy a Kanizsa Trend Kft. – osztották meg vezetési gyakorlatukat a résztvevőkkel, továbbá , szó esett az integrált vállalatirányítási rendszerek bútoripari alkalmazási lehetőségeiről, a kis- és középvállalkozások finanszírozási formáiról, a szervezeti kultúra szerepéről egyaránt.
    A konferencia második napján ismét két szekció – ,,Termékmarketing a fókuszban” és ,,Újdonságok a faipari marketingben” – közül választhattak a résztvevők.
    A konferenciát plenáris előadások zárták, amelyeken az EU csatlakozással kapcsolatos várakozások és a bútoripar versenyhelyzetének elemzésén túl szó esett egy távoli, de annál érdekesebb és jelentősebb piacról: Kína faiparáról, valamint az Andante kampány tapasztalatairól.

Horváth E.



Kapcsolódó cikkek:

A XXI. század kihívásai az erdőgazdálkodásban - A nemzeti erdőprogram
13. Ligno Novum - 11. Wood Tech 2003.