CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 22., pĂ©ntek, Cecília napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

VI. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny

Sopron, 2004. november 16.
A Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny megrendezésére először tizenkét éve került sor. Az ötletet a páneurópaiság gondolata, az európai összetartozás érzésének erősítése adta. Helyszíne a határváros Sopron, ahol a rendszerváltáskor a határok „áttörésének” lehettünk részesei és tanúi, szerepet vállalva ezzel az európai történelem egyik mérföldkövében.

A minden páros évben megrendezésre kerülő borversenyen magyar, osztrák, német, szlovák, horvát borok szerepelnek. Évről évre egyre több bort neveznek a termelők: a legutóbbi 2002-ben megrendezett versenyen 206 mintát bíráltak a magyar és külföldi szakértők. A négy bizottságban 24 bíráló munkálkodott.

A bírálat az O.I.V. által elfogadott 100 pontos rendszerben történik.

A verseny garanciái:
Szabályzat: versenyszabályzatunk a magyar és nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve rendelkezik a nevezhető borokról, a minták gyűjtéséről és kezeléséről, a verseny tárgyi feltételeiről, a bírákról, a bírálati elvekről, a díjakról és az eredmények közzétételéről.

Bírálók: A verseny bírái három országból érkeznek: Ausztria, Szlovákia és Magyarország. A bizottságok hat minősített bírálóból állnak, akik között a szőlész-borász szakemberek mellett sommelier-k, borászati szakújságírók is szerepelnek, hogy a verseny során a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatba kerülő, a fogyasztói igényeket képviselő vélemények is érvényesüljenek.

Díjak: A kiadott érmek száma nem haladhatja meg a nevezett minták számának 30%-át. Ez rosé és vörösborokra külön-külön érvényes. Rosé- és vörösbor kategóriában a legjobbnak értékelt minta elnyeri a CHAMPION (kategória győztes) címet, amennyiben pontjai alapján nagy arany érmet kapna. Lehetőség van különdíj odaítélésére, amit a díjazó és a Bizottság egyetértésével adható oda a kijelöltnek

Szervezők: A verseny fő szervezője a Bormarketing Műhely Kht., amely az elmúlt években számos nemzetközi (előző Páneurópa Vörösborversenyek), országos (Millenniumi Borverseny), regionális, megyei szintű borversenyt szervezett. A közhasznú társaság gazdaságfejlesztési céllal tevékenykedik a Soproni borvidéken, amelyhez hozzátartozik a különböző rendezvények szervezése (borversenyek, konferenciák, üzletember találkozók, oktatási, továbbképzési programok).

A versenyen való részvétel előnyei:

A Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny megrendezésének célja a borok nemzetközi megmérettetésén túl a díjnyertes borok minél szélesebb körű promóciója:

- Az eredményeket összefoglaló katalógust megküldjük a fogyasztókat célzó és a szakmai sajtónak, publikáljuk azokat.
- Az eredményeket megküldjük még borkereskedőknek, a HORECA szektor kiemelt szereplőinek.
- Az eredményeket internetes honlapunkon (www.soproniborvidek.hu) közzé tesszük.
- Az elnyert díjat a borászat kiválóan kommunikálhatja a fogyasztók felé a palackon, különböző kiadványokban, árlistán történő feltűntetéssel.
- A díjkiosztó ünnepségre és eredményhirdetésre 2004. december 2-án az V. Magyarországi Bormarketing Konferencia esti fogadásán kerül sor, ahol szeretettel várjuk a díjazott termelőket. A vacsoránál a versenyen legjobban szereplő borokat kóstolhatják a résztvevők. A konferencia résztvevői a szőlész-borász társadalom mellett a bormarketingben érintett kereskedő cégek és non-profit szervezetek.

Nevezési feltételek:

A versenyre minősített palackos rosé és vörös borok nevezhetnek száraz, félszáraz, kategóriában.
A minta által képviselt mennyiség nem lehetet kevesebb 500 palacknál, hordós bor esetében 300 liternél.
A verseny résztvevői mintánként 4 palackot juttatnak el a verseny rendezőjéhez:

Bormarketing Műhely Kht. H-9400 Sopron, Kölcsey u. 5. Telefon: +36-99-508-835.

A palackokon fel kell tüntetni az egyértelmű azonosításhoz szükséges adatokat.
A minta nevezése az előírt darabszámú palack, és hiánytalanul kitöltött nevezési lap benyújtásával történik meg.

A nevezőnek minden bejelentett mintához szállítási bizonylatot kell mellékelni, amelyen fel kell tüntetni: a borverseny nevét: „VI. Nemzetközi PÁNEURÓPA Vörösborok Versenye”, a minták számát, megnevezését, a „minta érték nélkül” jelzést.

A nevezési határidő: 2004. november 11.

A borok leadásának határideje: 2004. november 11.

A nevezési díj mintánként 5000 forint, amelyet 2004. november 11.-ig a Bormarketing Műhely Kht. következő számlájára a kérünk teljesíteni:
MKB Rt. Soproni Fiók 10300002-43613674-00003285

A nevezési díjról szóló számlát a Bormarketing Műhely Kht. a befizetés után kiállítja, és postán küldi.
Bízva abban, hogy hamarosan a VI. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny nevezői között köszönthetjük!

A nevezési lapot letölthető formában itt megtalálja!

Forrás: a Bormarketing Műhely Kht. hírlevele (9400 Sopron, Pf. 205., Tel: 06.99.508.835, Fax: 06.99.508.836.)



2004. október 31., vasárnap 23:24


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület