CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 26., péntek, Ervin napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

Turizmus marketing konferencia

Forráshiánnyal küzd, nem elég hatékony a hazai turizmus és hiányoznak a marketing ismeretek - hanzott el csütörtökön egy nemzetközi konferencián Sopronban. A hagyományteremtő szándékkal megrendezett nemzetközi fórum idegenforgalmi szakemberek, turisztikai vállalkozások szereplői részvételével zajlik.

Van is, meg nincs is turizmus marketing Magyarországon, hiszen sokan foglalkoznak vele, számos kiadvány jelenik meg és egyre több a szakmai rendezvény; ám mindezek hatékonysága még mindig nem megfelelő – hangzott el a fórumon, ahol a résztvevők a Sopronban folyó szakemberképzés fontosságát is hangsúlyozták. Dr. Gyöngyössy Zoltán, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Szolgáltatásszervező és Idegenforgalmi Tanszékének vezetője szerint Sopron a közeljövőben újra regionális kulturális és turisztikai központtá válhat, ezt szolgálja az egyetemen folyó szakemberképzés is, amit valós piaci élmény hívott életre. A szakemberek rámutattak: a hazai turizmus pénzhiánnyal küzd és - különösen a falusi térségekben - jelentkezik a marketing ismeretek hiánya. Az ágazat gazdasági teljesítménye Magyarország nemzeti jövedelmének mintegy 10-13 %-át adja. Dr. Fekete Mátyás egyetemi adjunktus szerint azonban “sem a Parlament, sem a kormányzat nem úgy foglalkozik az idegenforgalommal, ahogy kellene, mert csak a pénzt akarják kivenni az idegenforgalomból és nem szívesen költenek rá.” A fejlesztéseket, a kis- és középvállalkozások nagyobb támogatását szorgalmazó szakemberek a kétnapos fórumon egyebek mellett a turizmus marketing fejlesztésének, a marketing eszközök gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit vitatják meg.

Tóth Anita Lilla



2004. november 11., csütörtök 19:57


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület