Turizmus marketing konferencia
Forráshiánnyal küzd, nem elég hatékony a hazai turizmus és hiányoznak
a marketing ismeretek - hanzott el csütörtökön egy nemzetközi konferencián
Sopronban. A hagyományteremtő szándékkal megrendezett nemzetközi fórum
idegenforgalmi szakemberek, turisztikai vállalkozások szereplői részvételével
zajlik.
Van is, meg nincs is turizmus marketing Magyarországon, hiszen sokan
foglalkoznak vele, számos kiadvány jelenik meg és egyre több a szakmai
rendezvény; ám mindezek hatékonysága még mindig nem megfelelő – hangzott
el a fórumon, ahol a résztvevők a Sopronban folyó szakemberképzés fontosságát
is hangsúlyozták. Dr. Gyöngyössy Zoltán, a Nyugat-Magyarországi Egyetem
Szolgáltatásszervező és Idegenforgalmi Tanszékének vezetője szerint Sopron
a közeljövőben újra regionális kulturális és turisztikai központtá válhat,
ezt szolgálja az egyetemen folyó szakemberképzés is, amit valós piaci élmény
hívott életre. A szakemberek rámutattak: a hazai turizmus pénzhiánnyal
küzd és - különösen a falusi térségekben - jelentkezik a marketing ismeretek
hiánya. Az ágazat gazdasági teljesítménye Magyarország nemzeti jövedelmének
mintegy 10-13 %-át adja. Dr. Fekete Mátyás egyetemi adjunktus szerint azonban
“sem a Parlament, sem a kormányzat nem úgy foglalkozik az idegenforgalommal,
ahogy kellene, mert csak a pénzt akarják kivenni az idegenforgalomból és
nem szívesen költenek rá.” A fejlesztéseket, a kis- és középvállalkozások
nagyobb támogatását szorgalmazó szakemberek a kétnapos fórumon egyebek
mellett a turizmus marketing fejlesztésének, a marketing eszközök gyakorlati
alkalmazásának lehetőségeit vitatják meg.
Tóth Anita Lilla
2004. november 11., csütörtök 19:57
|