CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 6., hétfő, Ivett, Frida napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Szomszédvár - Régió  


"Tessék mondani, itt csak dobozos szoftvert lehet venni, vagy kaphatok mellé pluszt is?"

Hogyan járok legjobban?


A "nagyok" igen komolyan veszik alkalmazottaik folyamatos képzését. A kis- és középvállalati szektor cégeinek azonban közel fele még nem igazán "meri" felismerni az oktatás fontosságát. Ők valami „kézzel foghatót” szeretnének kapni a pénzükért, így ameddig csak a büdzsé engedi, licencekből „vásárolnak be”, majd végül kiszorítanak még egy keveset az oktatásokra, szolgáltatásokra. Sokszor pedig a kevesebb több lenne: jobban járnának a vállalkozások egy kisebb, alapkiépítésben kevesebb funkcióra képes szoftverrel, melynek tudását viszont maximálisan ki tudnák használni – összességében változatlan költségkereten belül maradva.

Oktatás hiányában általában elmondható, hogy megnő a folyamatok kezelésének ideje (nem tudja a felhasználó, mit, hol és hogyan lehet megvalósítani, s mindez hol, hogyan fog még megjelenni), megnő a hibázás veszélye, a hibák kiderítésére, kijavítására fordított idő. Ez utóbbi vagy a felhasználó munkaidejét, vagy a fejlesztő cég konzulenseinek idejét jelenti, melyekből utóbbi költségben is jelentkezik. Előbb-utóbb a cég elégedetlenné válik, mert nem érti, hogy a program miért nem úgy működik, ahogyan azt szeretné. A fentiek miatt esetleg új programot vesz, ami plusz költséget jelent, és ha azt is oktatás nélkül vezeti be - mindez kezdődik elölről...

Ami még sokat jelenthet: ha a kedves vevő pontosan megnézi, hol mit is kap a pénzéért - és a legjobbat választja (ahogy mindannyian, minden vásárlásunknál igyekszünk eljárni). Merthogy: volna még egy nagyon fontos eleme a szoftver optimális hasznosulásának a kis- és közepes vállalatok szempontjából!! Az oktatás ELŐTT, még korábbra visszahátrálva az időben: a szoftverbevezetés előtt fontos a felmérés is, hiszen itt ismeri meg a konzulens a cég napi folyamatait. A felmérés során megszerzett információk alapján tudja a szakember optimálisan leképezni a cég működését a rendszerre, illetve ezt követően tudja az oktatást is célirányosan, folyamatorientáltan lebonyolítani, az ügyfél által használni nem kívánt részek elhagyásával. Az előzetes tanulmányozás során derülhet fény a folyamatok azon pontjaira, amelyek kezeléséhez egyedi megoldásokat célszerű alkalmazni, illetve lehet olyan paraméterezéseket, beállításokat (pl. ügyfelek csoportosítása, cikkszám-rendszer, cikkek csoportosítása stb.) elvégezni, amelyeket ha később, utólag teszünk csak meg, az adatok esetleg nem lesznek konzisztensek, vagy nem a kívánt rendszerezésben nyerhetők ki a rendszerből. A kedves vevő tehát jól teszi, ha olyan helyet tisztel meg bizalmával - annak jeléül pénzével(!) -, ahol mind az előzetes felmérést, mind a szoftverbevezetéshez szükséges oktatást készek és tudják is nyújtani neki. Ha több ilyet is talál, ott már tényleg a piac törvénye dönt, vajon melyiküktől is szerzi be az óhajtott szoftvert.

Akik már 1992 óta ezzel foglalkoznak, s van rálátásuk a folyamatokra: a rEvolution. Velük beszélgetve tudtam meg mindazt, amit fent leírtam.

Sebők Lili



2004. november 18., csütörtök 22:24


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület