A lehetőségek útján - V. Magyarországi Bormarketing
Konferencia
Ha egy vállalkozás számára a nyereségszerzés a fogyasztói igények kielégítésénél
fontosabbá válik, nem valószínű a kívánt profit termelése.Ha azonban a
vásárlói elégedettséget, a marketingorientációt tűzi ki célul, bármit elérhet
- vélik a magyarországi Bormarketing Konferencia szervezői. A december
2-3 között tartott szakmai eseményt immár ötödik alkalommal rendezik meg
Sopronban a marketingeszközök által kínált lehetőségek, gyakorlatok bemutatása
céljával.
A szervezők szerint a bormarketing konferenciák küldetése, hogy a ,,magyar
borászat évzáró eseményeként" évről évre a borágazat szereplőinek érdeklődésére
számot tartó színvonalas előadásokat nyútson a marketing szakterületéről,
ezáltal lehetőséget, ismereteket, eszközöket kínáljon a sikerhez, és támogassa
az ágazat szereplői közötti kapcsolatteremtést, kommunikációt.
A konferencia kiemelt témakörei között az angol, a holland és az osztrák
borpiacra való nemzetközi kitekintés szerepelt, továbbá a VI. Nemzetközi
Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére és a díjnyertes borok bemutatására
is sor került.
A nemzetközi tapasztalatok fontosak a magyar bor értékesítése során.
Több előadás, több szemszögből világítja meg a kérdést, így az első
napon a hungaricum kérdéséről, az angol bopiaci trendekről, a borászatban
megjelenő tőkebevonásról is szó esett.
A nemzetközileg is számon tartott szakmai tanácskozás második napján
egyik szekcióban a nemzetközi borkereskedelem lehetőségei között a francia
tapasztalatokról, a magyar bor lehetséges exportpiacának is számító oroszországi
lehetőségekről, osztrák marketingtapasztalatokról, internetes borpiacról
is szólnak az előadók. A második szekció előadásai a marketing a gyakorlatban
témakört öleli fel, amelyben, többek között az eredetvédelem lehetőségeiről
is tanácskoznak az ágazat szakemberei.
Az első nap ünnepélyes zárásakánt köszöntötték a VI. Nemzetközi Páneurópa
Vörösborverseny díjazottjait.
VI. Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny eredménye - letölthető
Ez év november 16-án hatodik alkalommal került megrendezésre
a Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny Sopronban. A Páneurópa Nemzetközi
Vörösborverseny megrendezésére először tizenkét éve került sor. Az ötletet
a páneurópaiság gondolata, az európai összetartozás érzésének erősítése
adta. Azóta minden második évben mérhetik össze boraikat a hazai és külföldi
termelők.
A borversenyen a kiadott érmek száma nem haladhatta
meg a nevezett minták számának 30%-át.
A versenyre 79 termelő 180 mintát küldött . A versenyre
nevezett borok Magyarországról, Ausztriából, Németországból, Szlovákiából
és Szerbia és Montenegróból származnak.
A legjobban szereplő Champion díjas a szekszárdi Liszt Pincészet 2002-es
Cabernet sauvignon bora 94,5 pontot ért el. A következő a sorban a soproni
Iváncsics Pincészet 2003-as Kékfrankosa Nagyarany érmet (94 pont)
kapott. Szintén Nagyarannyal díjazta a bizottság a villányi Jekl Pincészet
2000-es Cabernet sauvignon borát (94 pont).
A verseny bírái három országból érkeztek: Ausztria, Szlovákia
és Magyarország. Mind a négy bizottság öt bírálóból állt, akik között a
szőlész-borász szakemberek mellett sommelier-k, borászati szakújságírók
is szerepeltek, hogy a verseny során a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatba
kerülő, a fogyasztói igényeket képviselő vélemények is érvényesüljenek.
T.É.
Champion érmet a szekszárd Rt. - Liszt Pincészet 2002-es Cabernet Sauvignon
(barrique)-ja nyert. Nagyarany érmes Iváncsics Zoltán 2003-as Kékfrankosa
és aJekl Pincészet 2000-es Cabernet Sauvignon (barrique)-ja
Aranyérmet vehetett át a soproniak közül a Pfneiszl-pincészet
(2202-es Cabernet Sauvignon, 2002-es Merlot barrique), a balfi Weninger-borászat
(Kékfrankos 2002), a Fényes Pince (2003-as Cabernet Sauvignon) és a Vinex
(2002-es Merlot).
2004. december 03., péntek 11:10
|