CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. november 24., vasárnap, Emma napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Hírek - események  

Sopron turisztikai terveiről

Operett fesztivál, Soproni Kékfrankos Nyár, Nyitott Pincék Napja – néhány a 2005-ös vendégváró soproni rendezvények sorából.
Elkészült Sopron turisztikai marketing terve, amelyet a december 16-i közgyűlés nagy többséggel elfogadott. Megvalósítására 25 millió forintot fordíthat a város.

Hagyományteremtő rendezvények, Sopront népszerűsítő kiadványcsalád, új média-arculat – jövőre egyebek mellett ezek lesznek a Hűség Városának legfőbb turistacsalogatói – legalábbis ebben bíznak a turisztikai szakemberek, akik hosszú távú cselekvési programot dolgoztak ki, hogy minél többen, minél hosszabb időre érkezzenek hozzánk és minél több pénzt költsenek nálunk.

Almássy László, a Pro Kultúra Sopron Kht. idegenforgalmi igazgatója a Cyberpress-nek elmondta: a marketingterv kidolgozását megelőzően a turisztikai szakma szereplőivel folytatott beszélgetései során a szakemberek egyetértettek abban, hogy Sopron az elmúlt évtizedben nem használta ki kellően adottságait. A kulturális és örökségturizmusra, az egészségturizmusra, gasztronómiára, valamint borászatra építő friss marketingterv a város rendezvényturizmusának élénkítését célozza. A várható programokkal kapcsolatban az igazgató hozzátette: felfokozott várakozás övezi, ám az elmúlt 15 év elmulasztott beruházásaiból, a turisztikai programok és támogatások hiányából adódó hátrányok ledolgozásához egy év nem lesz elegendő; a város támogatására ezért éveken át szükség lesz ahhoz, hogy például 2006-ban Liszt évet rendezhessenek vagy 2007-ben a Szabad Királyi Városok találkozójának adhasson otthont városunk.

Ehhez a szakemberek szerint az idegenforgalmi adó egy részének visszaforgatásából lehetne forrást biztosítani. Almássy László örömének adott hangot, hogy míg az ország legtöbb településén, különösen a Balatoni Régióban csökkenő vendégforgalmat regisztráltak, addig Sopronban tavaly – a már megkezdett turisztikai marketing tevékenységnek is köszönhetően – sikerült felfelé tornáztatni a mutatókat és 3 %-os növekedést elérni; ez 11 néhány ezer vendégéjszakát jelent a városban.

Az idei cél újabb 4 százalékos növekedés. A kulturális programok bővítésétől, kedvezményes szolgáltatások bevezetésétől - mint például a Sopron Turisztikai Kártya - a szakemberek azt várják, hogy mind több látogatója lesz Sopronnak és a helyi turisztikai vállalkozások is megerősödnek, javulnak Sopron esélyei a “Kulturális Főváros” cím elnyerésére, valamint a város és környéke hosszú távon a Kárpát-medence vezető úticéljává váljon.

Tóth Anita Lilla



2004. december 20., hétfő 18:39


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület