Sopron turisztikai terveiről
Operett fesztivál, Soproni Kékfrankos Nyár, Nyitott Pincék Napja
– néhány a 2005-ös vendégváró soproni rendezvények sorából.
Elkészült Sopron turisztikai marketing terve, amelyet a december
16-i közgyűlés nagy többséggel elfogadott. Megvalósítására 25 millió forintot
fordíthat a város.
Hagyományteremtő rendezvények, Sopront népszerűsítő kiadványcsalád,
új média-arculat – jövőre egyebek mellett ezek lesznek a Hűség Városának
legfőbb turistacsalogatói – legalábbis ebben bíznak a turisztikai szakemberek,
akik hosszú távú cselekvési programot dolgoztak ki, hogy minél többen,
minél hosszabb időre érkezzenek hozzánk és minél több pénzt költsenek nálunk.
Almássy László, a Pro Kultúra Sopron Kht. idegenforgalmi igazgatója
a Cyberpress-nek elmondta: a marketingterv kidolgozását megelőzően
a turisztikai szakma szereplőivel folytatott beszélgetései során a szakemberek
egyetértettek abban, hogy Sopron az elmúlt évtizedben nem használta ki
kellően adottságait. A kulturális és örökségturizmusra, az egészségturizmusra,
gasztronómiára, valamint borászatra építő friss marketingterv a város rendezvényturizmusának
élénkítését célozza. A várható programokkal kapcsolatban az igazgató hozzátette:
felfokozott várakozás övezi, ám az elmúlt 15 év elmulasztott beruházásaiból,
a turisztikai programok és támogatások hiányából adódó hátrányok ledolgozásához
egy év nem lesz elegendő; a város támogatására ezért éveken át szükség
lesz ahhoz, hogy például 2006-ban Liszt évet rendezhessenek vagy 2007-ben
a Szabad Királyi Városok találkozójának adhasson otthont városunk.
Ehhez a szakemberek szerint az idegenforgalmi adó egy részének visszaforgatásából
lehetne forrást biztosítani. Almássy László örömének adott hangot, hogy
míg az ország legtöbb településén, különösen a Balatoni Régióban csökkenő
vendégforgalmat regisztráltak, addig Sopronban tavaly – a már megkezdett
turisztikai marketing tevékenységnek is köszönhetően – sikerült felfelé
tornáztatni a mutatókat és 3 %-os növekedést elérni; ez 11 néhány ezer
vendégéjszakát jelent a városban.
Az idei cél újabb 4 százalékos növekedés. A kulturális programok bővítésétől,
kedvezményes szolgáltatások bevezetésétől - mint például a Sopron Turisztikai
Kártya - a szakemberek azt várják, hogy mind több látogatója lesz Sopronnak
és a helyi turisztikai vállalkozások is megerősödnek, javulnak Sopron esélyei
a “Kulturális Főváros” cím elnyerésére, valamint a város és környéke hosszú
távon a Kárpát-medence vezető úticéljává váljon.
Tóth Anita Lilla
2004. december 20., hétfő 18:39
|