Turisztikai kiadványcsalád
Jó hozzánk eljönni! – ezzel a
mottója a Pro Kultúra Kht. Idegenforgalmi Igazgatósága által most
megjelentetett turisztikai kiadványsorozatotnak, amely Sopron és kistérsége
értékeit mutatja be.
Sopron a múltjából él. A város az
elmúlt évtizedekben keveset tett turisztikai vonzerejének növelésére, ezért
fordít a város az idén 25 millió forintot az idegenforgalom, ezen belül is
főként a magas színvonalú rendezvényturizmus fejlesztésére. Ennek egyik lépése,
hogy - a város turisztikai szakemberei által kidolgozott marketingterv
részeként - elkészültek a turisták tájékozódását segítő információs füzetek –
hangzott el a Konferencia- és Kulturális Központban tartott fórumon.
Almássy László elmodta:
az új kiadványcsaláddal az a cél, hogy Sopron visszaszerezze és megőrizze régiós
vezető szerepét. A Pro Kultúra Sopron Kht. idegenforgalmi igazgatója
hozzátette: a Nyugat-Dunántúli Régió jó évet zárt, ezen belül Sopron (Bük után)
a második legjobb eredményt érte el 2,7 %-os vendégnövekedéssel, ami körülbelül
11 ezer vendégéjszakát jelent.
Az új arculattal megjelentetett,
színes kiadványok katalogizált rendszerben, fotókkal és térképpel szemléltetik
a városban és környékén fellelhető szállás-, étkezési, szórakozási és
sportlehetőségeket. A négy tájékoztató füzet (Turisztikai Kalauz, Zöld
Sopron, Üdülési Csekkel, Gasztronómiai és Szálláshely Katalógus) mellett
egy Sopron 2005 címmel egy 24 oldalas, 400.000 példányban kiadott
turisztikai és kulturális magazin. Ezenkívül egy új, részletes Sopron térkép is
készült. A tervek szerint hamarosan új taggal: a múzeumokat ismertető
példánnyal bővül a sorozat. A kiadvány szerkesztői remélik, már ebben az
üdülési szezonban a tavalyinál többen és hosszabb időre látogatnak Sopronba. A
kiadványcsaládot és a térképet az ország valamennyi, összesen 170 Tourinform
Irodájába eljuttatják, az újságot pedig az ország megyei lapjaiba fűzve,
áprilistól terjesztik.
Tóth Anita Lilla
Sopron, 2005. 03. 01.
|