CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 29., vasárnap, Tamás, Tamara napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Fisichella második futamgyőzelme

F1 Ausztrál Nagydíj 2005

A Melbourne-i pálya

A pályán 1996-óta rendezik az Ausztrál F1-es Nagydíjat. Előtte Adelaide-ben az évadzáró futamot tartották. Melbourne-ben évnyitó futam lett. A pálya hossza: 5.303 km. A versenyzők a futamon 58 kört tesznek meg. A 11 kanyarból álló, közepes gyorsaságú pálya azon kevés pályák közé tartozik amelyeknek egy részén közúti forgalom is zajlik. Előzésre a célegyenesben, a 3. kanyarnál és a 9. kanyar előtt van több esély.

Időmérő és futambeszámoló

A 2005-ös szabályok értelmében, a rajtpozíciók a két időmérő edzés eredményeinek összeadásával jönnek létre. Az első időmérőt vizes aszfalton kezdték meg a versenyzők, majd a pálya felszáradt. Mikor már száraz gumival jöttek ki újból leszakadt az ég. T. Sato a felvezető körében a falhoz csapta autóját. Az 1. edzést Fisichella nyerte. Több nagymenő, köztük Michael Schumacher is kifogta az esőt, így akkora hátrányba kerültek,hogy vasárnap már nem volt esélyük javítani. A második időmérőn kevesen tudtak javítani. M. Schumacher és Sato a második edzésen nem mentek gyors kört, míg a Minardis Albers-et későn engedték ki és, piros lámpát kapott a boxutca végén. Ezért mehetett kört. A szombati első három helyezett megtartotta rajtpozícíós helyét. A két időmérő összesített végeredménye:

01. - Fisichella - Renault (M) 3:01.460
02. - Trulli - Toyota (M) 3:04.429 + 2.969
03. - Webber - Williams-BMW (M) 3:04.996 + 3.536
04. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 3:06.846 + 5.386
05. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 3:07.212 + 5.752
06. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) 3:07.477 + 6.017
07. - Heidfeld - Williams-BMW (M) 3:09.130 + 7.670
08. - Button - BAR-Honda (M) 3:12.128 + 10.668
09. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 3:14.645 + 13.185
10. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 3:15.558 + 14.098
11. - Barrichello - Ferrari (B) 3:16.822 + 15.362
12. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 3:17.092 + 15.632
13. - Alonso - Renault (M) 3:17.466 + 16.006
14. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 3:20.329 + 18.869
15. - R.Schumacher - Toyota (M) 3:22.717 + 21.257
16. - Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 3:28.363 + 26.903
17. - Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:49.230 -
18. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:57.931 -
19. - Sato - BAR-Honda (M) - -
20. - Massa - Sauber-Petronas (M) - -



Az év egyik meglepetése a Renault


Futambeszámoló


Vasárnap száraz pálya várta a versenyzőket.
A levegő hőmérséklete: 19 C
A pálya hőmérséklete: 26 C


A felvezető kört meg kellett ismételni, mert Kimi Räikkonen autója lefulladt. Csak a boxból rajtolhatott a többiek után. Coulthard szenzációsat rajtolt, Villeneuve viszont nagyon elrontotta a startot. Második kör: Az állás: Fisichella,Trulli,Coulthard,Webber,Heidfeld.
Ami 10 kör után is ugyanez maradt. A 15. körben Friesacher kezde meg a tankolást. Coulthard nagyon jól tartotta a harmadik helyét. Webber egyszerűen nem tudta megelőzni. Eközben Alonso Villeneuevel csatázott a hátsóbb poziciókért. M. Schumacher és Raikkonen pedig elkezdte a felzárkózást. Az élmezőnyből Heidfeld és Trulli a 18. körben állt ki. Albers a boxutcában lefulladt és feladta a versenyt. Fisichella 34 körrel a futam vége előtt jött ki a boxba és 17 körre elegendő üzemanyagot kapott.

A mezőny nagy része kétcserés taktikát alkalmazott. a 24. körben Barrichello az 1. helyről ment ki tankolni. A 28. körben már csak Massa nem volt a boxban. Egyedül R.Schumacher alkalmazott 3 boxkiállást.

20 körrel a vége elött az állás:

Fisichella, Coulthard, Webber, Barrichello, Montoya, Alonso, Klien, Heidfeld a pontszerzők.Coulthard a verseny elején lekörözések alatt összekoccant Alberssel, és első vezetőszárnyat lecserélték. A pálya hőmérséklete egyre csökkent félő volt ,hogy elered az eső. R.Schumacher a 41. körben harmadszorra is kijött. 16 körrel a vége elött Fisichella az utolsó tankolására jött ki. A 44. körben M.Schumacher a boxkiállását követően Heidfelddel csatázott, összeütköztek. M.Schumacher bennragadt a kavicságyban. Visszatolták, de a boxban feladta a futamot. Heidfeld is kiesett. Az új szabályok értelmében a motoroknak két verenyhétvégét kell kibírniuk. Azonban, ha a versenyző kiesik a futamon, akkor új motort lehet szerelni az autóba. Mivel nem voltak pontszerző helyen, így nem folytatták a versenyt. Az utolsó körben kijött a boxba a két BAR-Honda és "feladták" a futamot, mert így a következő versenyhétvége előtt motort cserélhetnek az autóban. A versenyt Fisichella nyerte, aki majdnem a teljes futam alatt az élen autózott. Ez élete második futamgyőzelme.

A végeredmény:

01. - Fisichella - Renault (M) 1h24:17.366
02. - Barrichello - Ferrari (B) + 5.5553
03. - Alonso - Renault (M) + 6.712
04. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) + 16.131
05. - Webber - Williams-BMW (M) + 16.908
06. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 35.033
07. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) + 38.997
08. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 39.633
09. - Trulli - Toyota (M) + 1:03.108
10. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 1:04.393
11. - Button - BAR-Honda (M) + 1:10.688
12. - Schumacher - Toyota (M) + 1 kör
13. - Sato - BAR-Honda (M) + 1 kör
14. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) + 1 kör
15. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) + 1 kör
16. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) + 2 kör
17. - Freisacher - Minardi-Cosworth (B) + 4 kör

Kiesett:

M.Schumacher Ferrari (B) 46.kör
Heidfeld
Williams-BMW (M) 46.kör
Albers
Minardi-Cosworth (B) 18.kör

Két hét múlva a Maláj nagydíjat rendezik meg.

Tóth Zsombor
Fotó: Tóth Zsombor



2005. március 06., vasárnap 13:56


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület