CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 29., vasárnap, Tamás, Tamara napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

1992-ben tették kötelezővé az F1-ben.

F1
A Safety Car története


Az 1910-es években láthatott először a közönség Pace Car-t másnéven Safety Cart az amerikai autósportokban. A Formula1-ben előszőr 1973-ban a kanadai nagydíjon alkalmaztak egy Porsche 914-est a "rend" fenntartására. Az F1-ben 1992-ben tették kötelezővé a biztonsági autót. Az elsődleges ok az volt, hogy baleset idején lassítsa az autókat a biztonság érdekében. Addig már a kisebb balesetek esetén is meg kellett állítani a futamot, ami rengeteg plusz időt vett igénybe. A biztonsági autók között több típus volt, 1994-ben például egy Opel Vectra vezette a mezőnyt. Az utóbbi években a Mercedes szállítja a F1-be a Safety Car modelleket. A 2004-es modell 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra és a 360 lóerő 300 km/h körüli sebességet produkál.



A 2004-es modell


Amíg a biztonsági autó a pályán van, addig tilos az előzés. Már többször előfordult, hogy egy nagy eső miatt kellett a Safety Car-t a pályára küldeni. Régebb minden pályán más vezette az autót, ma azonban Bernd Mäilander a hivatalos vezető, aki úgyanúgy mint az F1-es versenyzők előszőr a F3000-ben vezetett biztonsági autót, majd feljebb került a Formula1-be. Mäilander minden hétvégén több mint egy órát gyakorol az aktuális pályákon, már öt éve ő az állandó sofőr. A biztonsági autó testvére a Medical Car ami úgyanúgy minden versenyen készen áll, hogy a gyors orvosi beavatkozásokat sikerüljön véghezvinni.


A modern Mercedes műszerfala


A következő téma: A rajtolás, emlékezetes rajtok.
Ez a Száguldó Cirkusz rovat 50. cikkje.

Fotók és cikk: Tóth Zsombor





2005. április 18., hétfő 22:14


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület