CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. jĂşlius 16., kedd, Valter napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Montoya ismét nem indul.

F1 hírek és San Marino GP előzetes



Juan Pablo Montoya még nem épült fel a három héttel ezelőtt elszenvedett sérüléséből, így az osztrák Alex Wurz fogja helyettesíteni a hétvégén. A Red Bull vezetősége úgy döntött, hogy ezen a hétvégén Coulthard csapattársa, az olasz Vitantonio Liuzzi a tavalyi F3000-es bajnok lesz. Christian Klien a tesztpilótai szerepet tölti be. A Renault az első vezetőszárny főlé egy új kis szárnyat szerelt ezzel javítva az autó tapadását.

A pálya


A pályát 1953-ban építették. Az első F1-es versenyt 1979-ben rendezték, amikor egy halálos baleset miatt egy évre eltiltották a monzai pályát a Formula 1 versenyétől. Ekkor ez a pálya adta a helyszínt az Olsz nagydíj számára, és sokaknak megtettszett. Viszont a következő évben már Monza rendezett versenyt és kitalálták, hogy nevezzék San Marino nagydíjank a futamot és így két versenyt is rendezhet az ország. 1981-óta így van. A pálya Imolá-ban (és mellett) fekszik. A szemfüles olaszok már kampokkal és létrával készülődnek a futamra mivel a pálya egy része a faluban található.

A pálya rövid célegyenese


Az aszfaltcsík 4,933 km hosszú míg a versenyzők 62 kört tesznek meg. A pálya érdekessége, hogy az óramutató irányával ellentétes irányban haladnak rajta a versenyzők. A pályát a lassú sikánok mellett a gyors kanyarok is jellemzik. A pálya leghíresebb kanyarja a Tamburello amelyet Ayrton Senna balesete óta átépítettek. Híres még az aqua minerali, ami nagy esésű kanyar. Ez a versenyzők eggyik fő előzési helye. A jó köridő eléréséhez fontos, hogy a versenyzők teljesen kihasználják a rázóköveket. Mivel a boxutca itt nagyon rövid, 2-3 kiállások várhatóak. De akár valaki a négy cserét is megpróbálhatja. Az időjárás előrejelzés azt mondja, hogy alacsony hőmérséklet és eső várható a hétvégén.

A pénteki második szabadedzés eredménye:

01. - de la Rosa - McLaren-Mercedes (M) 1:20.484 - 31 kör
02. - Button - BAR-Honda (M) 1:21.052 + 0.568 - 28 kör
03. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:21.704 + 1.220 - 16 kör
04. - Zonta - Toyota (M) 1:21.889 + 1.405 - 35 kör
05. - Alonso - Renault (M) 1:21.899 + 1.415 - 10 kör
06. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:22.025 + 1.541 - 24 kör
07. - Barrichello - Ferrari (B) 1:22.048 + 1.564 - 22 kör
08. - Wurz - McLaren-Mercedes (M) 1:22.174 + 1.690 - 17 kör
09. - Fisichella - Renault (M) 1:22.211 + 1.727 - 23 kör
10. - Sato - BAR-Honda (M) 1:22.335 + 1.851 - 27 kör
11. - Massa - Sauber-Petronas (M) 1:22.791 + 2.307 - 23 kör
12. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:22.955 + 2.471 - 22 kör
13. - Trulli - Toyota (M) 1:23.343 + 2.859 - 20 kör
14. - Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:23.458 + 2.974 - 16 kör
15. - R.Schumacher - Toyota (M) 1:23.466 + 2.982 - 21 kör
16. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:23.815 + 3.331 - 20 kör
17. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:23.842 + 3.358 - 16 kör
18. - Webber - Williams-BMW (M) 1:23.964 + 3.480 - 14 kör
19. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) 1:24.320 + 3.836 - 38 kör
20. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:24.573 + 4.089 - 21 kör
21. - Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 1:24.626 + 4.142 - 29 kör
22. - Doornbos - Jordan-Toyota (B) 1:25.172 + 4.688 - 15 kör
23. - Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 1:26.620 + 6.136 - 14 kör
24. - Albers - Minardi-Cosworth (B) idő nélkül


Pályarajz: www.f1magazin.hu
cikk és fotó: Tóth Zsombor



2005. április 22., péntek 20:14


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület