CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. jĂşlius 16., kedd, Valter napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Alonso ismét nyert. M. Schumacher a 14. helyről indulva a második lett.



F1 San Marinó-i Nagydíj


Sokan azt mondják, hogy csak most kezdődik az igazi Formula1 mivel a csapatok most járnak Európában először. Ide a már nem csökkentett létszámban utaznak, hanem a csapatokon belül már mindenki jelen van. Illetve itt már a motorhomokat is felállítják a csapatok felváltva az eddigi kempingszerüen kialakított, pihenő, tárgyaló létesítményüket. A Minardi „bemutatta” a 2005-ös autóját ami péntekre készült el. Nagy szerencséje van Paul Stoddart csapatának, hogy a gyáruk a pályától 50 km-re fekszik. Vasárnap reggel a versenyzők teljesítették a 2. időmérő edzést. A két edzésen elért idők összeadásával alakul ki a rajtsorrend. A Pole pozícíót fantasztikus körével Räikkonen szerezte meg. M. Schumacher a Rivazza kanyarkombinációban hibázott és így csak a 14. rajtpozícíót szerezte meg.


A Két egyzés összesített eredménye:

01. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 2:42.880
02. - Alonso - Renault (M) 2:43.441 + 0.561
03. - Button - BAR-Honda (M) 2:44.105 + 1.225
04. - Webber - Williams-BMW (M) 2:44.511 + 1.631
05. - Trulli - Toyota (M) 2:44.518 + 1.638
06. - Sato - BAR-Honda (M) 2:44.658 + 1.778
07. - Wurz - McLaren-Mercedes (M) 2:44.689 + 1.809
08. - Massa - Sauber-Petronas (M) 2:44.930 + 2.050
09. - Heidfeld - Williams-BMW (M) 2:45.196 + 2.316
10. - Barrichello - Ferrari (B) 2:45.243 + 2.363
11. - R.Schumacher - Toyota (M) 2:45.416 + 2.536
12. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 2:46.259 + 3.379
13. - Fisichella - Renault (M) 2:46.710 + 3.830
14. - M.Schumacher - Ferrari (B) 2:47.244 + 4.364
15. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 2:48.070 + 5.190
16. - Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 2:48.155 + 5.275
17. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 2:52.099 + 9.219
18. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 2:54.252 + 11.372
19. - Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 2:57.048 + 14.168
20. - Albers - Minardi-Cosworth (B) idő nélkül

A futam


A verseny előtt borús idő uralkodott a pályán. A start pillanataiban, 19 C volt a pálya hőmérséklete. A rajtot a szűk első kanyar ellenére baleset nélkül megúszták a versenyzők. Alonso és Räikkonen fantasztikusan rajtolt. Az első kör után az állás: Räikkonen, Alonso, Button, Trulli, Webber, Sato. A hatodik körben Fisichella, aki az egész hétvégén fékproblémákkal küzdött kicsúszott a második kanyarban és feladta a versenyt. Két kör sem telt el és az élen autózó Räikkonen autója lelassult és a jégember is feladta a futamot. Ugyanebben a körben az osztrák Friesacher alatt is megállt a technika. Massa elvesztette az első vezetőszárnyának eggyik darabját, ezért be kellett jöjjön a boxutcába.

Az F2005M még nem tökéletes. Barrichello így végezte


A következő körben Barrichello megkezdte a kerékcseréket. A 19. körben Barrichello megint behajtott a boxba és feladta a küzdelmet. A huszonkettedik kör környékén már mindenki sorozatban jött ki tankolni. M. Schumacher nagyon későn a 27. körben jött ki és a harmadik helyre érkezett vissza. Alonso eközben hatalmas előnnyel vezette a futamot. Az egyedüliként állvamaradt Ferraris rohamosan közeledtett a két élen álló versenyzőhöz. Körönként 1 másodperccel közeledett Button-höz a verseny felénél. 20 körrel a vége elött a német már utolérte Buttont, majd egy nagyszerű kiugrással megelőzte. Majd 15 körrel a vége előtt a vezető Alonso-t is utolérte a hétszeres világbajnok. Eközben Albers csendesen befejezte a futmot. A versenyt szoros küzdelemben Alomso nyerte a második Michael Schumacher lett, ezzel életben tartva a Ferrari VB reményeit. A harmadik Button lett. Jacques Villebeuve is megmutatta, hogy őt még nem szabad leírni.

A Futam végeredménye:

01. - Alonso - Renault (M) 1h27:41.921
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 0.215
03. - Button - BAR-Honda (M) + 10.481
04. - Wurz - McLaren-Mercedes (M) + 27.554
05. - Szato - BAR-Honda (M) + 34.700
06. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) + 1:04.400
07. - Trulli - Toyota (M) + 1:10.100
08. - R.Schumacher - Toyota (M) + 1:11.800
09. - Heidfeld - Williams-BMW (M) + 1:21.200
10. - Webber - Williams-BMW (M) + 1:23.200
11. - Liuzzi - Red Bull-Cosworth(M) + 1:23.754
12. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 1 lap
13. - Coulthard - Red Bull-Cosworth(M) + 1 lap
14. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) + 1 lap
15. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) + 1 lap

Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:21.858

Kiesett versenyzők:
Albers - Minardi-Cosworth (B) 21.kör
Barrichello - Ferrari (B) 19.kör
Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 10.kör
Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 9.kör
Fisichella - Renault (M) 6.kör




Versenyzők
Összes
Pont
Ausztrália
Malajzia
Bahrein
San Marino
 
1 F.Alonso 36 6   10   10   10  
2 J.Trulli 18 0   8   8   2  
3 M.Schumacher 10 0   2   0   8  
- R.Schumacher 10 0   4   5   1  
- G.Fisichella 10 10   0   0   0  
6 D.Coulthard 9 5   3   1   0  
7 J.Montoya 8 3   5   0   0  
- R.Barrichello 8 8   0   0   0  
9 M.Webber 7 4   0   3   0  
- K.Räikkönen 7 1   0   6   0  
11 J.Button 6 0   0   0   6  
- N.Heidfeld 6 0   6   0   0  
13 A.Wurz 5        
14 P.De La Rosa 4       0  
- T.Sato 4 0   0   0   4  
16 J.Villeneuve 3 0   0   0   3  
- C.Klien 3 2   1   0   0  
18 F.Massa 2 0   0   2   0  
Csapatverseny
Összes pont
Ausztrália
Malajzia
Bahrein
San Marino
 
1 Renault 49 16   10   10   13  
2 Toyota 28 0   12   13   3  
3 McLaren Mercedes 24 4   5   10   5  
4 Ferrari 18 8   2   0   8  
5 Williams-BMW 13 4   6   3   0  
5 BAR Honda 13 0   0   0   13  
7 Red Bull-Cosworth 12 7   4   1   0  
8 Jordan Toyota 6 0   6   0   0  
9 Sauber Petronas 5 0   0   2   3  
 


A jövő héten Gugó Csaba írásának köszönhetően beleszagolhatunk az 50'-es évek Formula1-ébe.
Cikk és fotók: Tóth Zsombor




2005. április 24., vasárnap 16:27


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület