32. Európa
Nagydíj
Nürburgring
A pálya az Ardenek
mellett Kölntől kb. 70 km-re fekszik. A versenycsíkon
már az 1930-as években rendeztek versenyt, de akkor az
aszfaltcsík neve még Nordschleife volt. Ekkor még
közel 22 kilométeres volt a pálya!! Sok
balesethez nem is tudtak időben odaérni a mentők. A pálya
a 70-es évek közepéig a német nagydíjnak
adott otthont. 1975-ben azonban Niki Lauda elszenvedte azt az
emlékezetes balesetét amikor a versenyzőtársai
húzták ki az égő autóból. Ezután
kimondták, hogy a pálya nem elég biztonságos
és törölték az F1 versenynaptárából.
A 80-as években átadták az új pályát
amibe be volt építve a régi csík több
része. A Nürburgring nevet kapta az új rész
mivel Nürburg várát öleli körül.
1995-ben ismét bekerült a F1-es versenynaptárba.
97-98-ban Luxemburg nagydíj néven rendeztek versenyt
itt. Eközben az Európa nagydíjnak otthont
adó jerezi pálya kiszállt, és a
nürburgringi futam kapta az Európa GP elnevezést.
Ez azért volt szükséges, mert az F1 szabályai
kimondják, hogy egy ország csak egy versenyt rendezhet.
Így németország pedig kettőt (a német
nagydíjnak a Hockenheimring ad otthont). Az új pálya
első sikánjában sok baleset volt, ezért 2002-re
Herman Tilke és csoportja áttervezte, ezzel kicsit
meghosszabbítva a ringet. A pályáról
elmondható, gyors egyenesek és nagyon lassú
kanyarok is megtalálhatóak rajta. Mivel a közelben
vannak az Ardenek az időjárás mindig kiszámíthatatlan.
Könnyen elképzelhető, hogy esős futamot láthat a
közönség. A vasárnapi időmérő edzést
azonnali hatállyal eltörölték és csak
szombaton rendeznek időmérőt! Az időmérő edzést
Heidfeld nyerte meg és élete első Pole-jából
vághat neki a futamnak.
Az időmérő edzés
végeredménye:
01.
(19) Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:30.081
02. (20) Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:30.197 + 0.116
03. (18) Webber - Williams-BMW (M) 1:30.368 + 0.287
04. (11) Trulli - Toyota (M) 1:30.700 + 0.619
05. (16) Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:30.890 + 0.809
06. (17) Alonso - Renault (M) 1:31.056 + 0.975
07. (13) Barrichello - Ferrari (B) 1:31.249 + 1.168
08. (15) R.Schumacher - Toyota (M) 1:31.392 + 1.311
09. (09) Fisichella - Renault (M) 1:31.566 + 1.485
10. (14) M.Schumacher - Ferrari (B) 1:31.585 + 1.504
11. (12) Massa - Sauber-Petronas (M) 1:32.205 + 2.124
12. (04) Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:32.553 + 2.472
13. (02) Button -BAR-Honda (M) 1:32.594 + 2.513
14. (06) Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 1:32.642 + 2.561
15. (10) Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:32.891 + 2.810
16. (01) Sato - BAR-Honda (M) 1:32.926 + 2.845
17. (08) Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:35.047 + 4.966
18. (05) Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 1:35.954 + 5.873
19. (03) Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:36.192 + 6.111
20. (07) Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:36.239 + 6.158 |
Tóth Zsombor
|