CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. december 28., szombat, Kamilla napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

Heidfeld indul a Pole-ból

32. Európa Nagydíj
Nürburgring


A pálya az Ardenek mellett Kölntől kb. 70 km-re fekszik. A versenycsíkon már az 1930-as években rendeztek versenyt, de akkor az aszfaltcsík neve még Nordschleife volt. Ekkor még közel 22 kilométeres volt a pálya!! Sok balesethez nem is tudtak időben odaérni a mentők. A pálya a 70-es évek közepéig a német nagydíjnak adott otthont. 1975-ben azonban Niki Lauda elszenvedte azt az emlékezetes balesetét amikor a versenyzőtársai húzták ki az égő autóból. Ezután kimondták, hogy a pálya nem elég biztonságos és törölték az F1 versenynaptárából. A 80-as években átadták az új pályát amibe be volt építve a régi csík több része. A Nürburgring nevet kapta az új rész mivel Nürburg várát öleli körül. 1995-ben ismét bekerült a F1-es versenynaptárba. 97-98-ban Luxemburg nagydíj néven rendeztek versenyt itt. Eközben  az Európa nagydíjnak otthont adó jerezi pálya kiszállt, és a nürburgringi futam kapta az Európa GP elnevezést. Ez azért volt szükséges, mert az F1 szabályai kimondják, hogy egy ország csak egy versenyt rendezhet. Így németország pedig kettőt (a német nagydíjnak a Hockenheimring ad otthont). Az új pálya első sikánjában sok baleset volt, ezért 2002-re Herman Tilke és csoportja áttervezte, ezzel kicsit meghosszabbítva a ringet. A pályáról elmondható, gyors egyenesek és nagyon lassú kanyarok is megtalálhatóak rajta. Mivel a közelben vannak az Ardenek az időjárás mindig kiszámíthatatlan. Könnyen elképzelhető, hogy esős futamot láthat a közönség. A vasárnapi időmérő edzést azonnali hatállyal eltörölték és csak szombaton rendeznek időmérőt! Az időmérő edzést Heidfeld nyerte meg és élete első Pole-jából vághat neki a futamnak.

Az  időmérő edzés végeredménye:

01. (19) Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:30.081
02. (20) Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:30.197 + 0.116
03. (18) Webber - Williams-BMW (M) 1:30.368 + 0.287
04. (11) Trulli - Toyota (M) 1:30.700 + 0.619
05. (16) Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:30.890 + 0.809
06. (17) Alonso - Renault (M) 1:31.056 + 0.975
07. (13) Barrichello - Ferrari (B) 1:31.249 + 1.168
08. (15) R.Schumacher - Toyota (M) 1:31.392 + 1.311
09. (09) Fisichella - Renault (M) 1:31.566 + 1.485
10. (14) M.Schumacher - Ferrari (B) 1:31.585 + 1.504
11. (12) Massa - Sauber-Petronas (M) 1:32.205 + 2.124
12. (04) Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:32.553 + 2.472
13. (02) Button -BAR-Honda (M) 1:32.594 + 2.513
14. (06) Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 1:32.642 + 2.561
15. (10) Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:32.891 + 2.810
16. (01) Sato - BAR-Honda (M) 1:32.926 + 2.845
17. (08) Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:35.047 + 4.966
18. (05) Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 1:35.954 + 5.873
19. (03) Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:36.192 + 6.111
20. (07) Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:36.239 + 6.158

Tóth Zsombor





2005. május 28., szombat 21:14


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület