CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. április 30., kedd, Katalin, Kitti napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Borváros  

Borvidékek határmenti együttműködése
 
Marketing kommunikáció, értékesítés, képzés, turizmus. A magyar és az osztrák gazdák e területeken látnak lehetőséget az együttműködésre - derül ki abból a Phare CBC támogatásával készült felmérésből, amely alapján a Soproni Történelmi, valamint a Közép-Burgenlandi Borvidék szakemberei kidolgozták közös marketing programjukat.

A Fertőtől délre eső területek tápanyagdús talaján termett Kékfrankosból karakteres, tanninokban gazdag vörösbor születik. A kontinentális, szubalpin és szubmediterrán éghajlati jelleget is ötvöző Soproni Történelmi Borvidék a borászok szerint a térség egyik legjobb adottságú termőhelye.
Molnár Tibor, a Soproni Borvidéki Hegyközségi Tanács elnöke azt mondja: „Mindez a mese, mindez a szépség, amiről beszélünk, ez valósághű, mert amikor azt mondjuk, hogy Sopron a borvidékek különce Magyarországon, akkor mi ezt tudjuk indokolni.”

A Soproni és a Közép-Burgenlandi Borvidék hasonló természeti adottságaival, történelmi hagyományaival összefonódik, erősíti egymást. A gazdasági kapcsolatok élénkítésével a borturizmus fellendítése, illetve a térség világpiaci versenyben való jobb szereplése a cél. A két borvidék a világ legmeghatározóbb Kékfrankos termőhelyévé, régiójává fejlődhet – mondta Rigler Zsolt a határmenti gazdák közös marketingprogramját ismertető fórumon. A Bormarketing Műhely Kht. ügyvezetője elmondta: a magyar-osztrák program 2004 őszén indult a Phare CBC Kisprojekt Alap támogatásával. A program során tanulmányt készítettek az ún. Borút Minősítési Rendszer kidolgozásáról, nyolc helyi szállodában helyeztek el mobil, illetve fix, a soproni borokat reklámozó ún. installációs táblákat, számos médiumban összesen 24, a két borvidéket népszerűsítő írás jelent meg, 40 ezer példányban jelentettek meg egy borturizmusról szóló színes kiadványt, valamint az ún. „Study Tour”-okon az ország 20 újságíróját látták vendégül, akik a város pincészeteivel is megismerkedhettek.

A soproni és a burgenlandi gazdák a borturizmust népszerűsítő kiadványokat is megjelentettek, emellett - újabb pályázattal - piackutatást, közös turisztikai szolgáltatások, információs rendszer kidolgozását, valamint a szomszédos Rusztos egy osztrák-magyar boroktató centrum létrehozását tervezik.

Tóth Anita Lilla
 
 



2005. július 31., vasárnap 22:32


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület